محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832863789
سینمای لهستان و بررسی آثار « کریشتف کیشلوفسکی» در خانه هنرمندان
واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
فرهنگ و هنر > سینمای ایران
سینمای لهستان و بررسی آثار « کریشتف کیشلوفسکی» در خانه هنرمندان
نشست تخصصی سینمای لهستان با نقد و بررسی آثار «کریشتف کیشلوفسکی»، فیلمساز لهستانی و با همکاری انجمن دوستی ایران و لهستان و خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در برنامه نشست تخصصی سینمای لهستان که به همت معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد، هنرمندانی از جمله خسرو سینایی نویسنده،کارگردان و مترجم، جواد فندرسکی پژوهشگر فلسفه هنر، مهدی ملک پژوهشگر سینما، علیرضا دولتشاهی لهستانشناس و رئیس هیاتمدیره انجمن دوستی ایران و لهستان حضور داشته و درباره «سینمای کیشلوفسکی»،«تحلیل اگزیستانسیالیستی شخصیتهای ده فرمان»،«تفسیر هرمنوتیکی از تریلوژی سه رنگ» و «نیم نگاهی به پیدایی سینمای لهستان از 1895 تا 1939» سخن گفتند. لهستان سینماگران برجسته ای را تربیت کرد در آغاز برنامه، مجید سرسنگی با اشاره به سینمای هالیوود به عنوان جریان اصلی سینمایی امروز گفت: همواره و در طول تاریخ هنر یک تضاد و درگیری وجود داشته است. تضادی بین نیروهای جریان اصلی و نیروهای جایگزین. این درگیری به ویژه در دوران ما که همه چیز سویه ای تجاری و بازاری یافته است بیش از پیش خود را نمایان می کند. در سینما به واسطه نیروهای اقتصادی درگیر در پروسه تولید و پخش آن و تکنولوژی که به بازار گره خورده، سینمای هالیوود جریان اصلی را ساخته است. الگوی تولید و داستان های سرراستی که گیشه را تضمین می کنند و یا جلوه ترفندهایی شگفت آور که هیجان کاذبی را می آفرینند که مخاطبان حاضر به پرداخت پول برای به دست آوردن آن ها می شوند. سینمای هالیوود اغلب به همین صورت عمل می کند. همه چیز را تماشایی تر می کند و به قول بودریار واقعی تر از واقعیت، حقیقت کاذبی را بسط می دهد و پخش می کند. ادراک و فهم مخاطبان امروز سینما ریشه در همین فهم مسلط از سینما دارد که به نظر ساخته و پرداخته همان دستگاه عریض و طویل سینمای هالیوود و رسانه هایی است که از همان الگو استفاده می کنند. وی بیان کرد: همیشه در برابر جریان اصلی، جریان های آلترناتیوی هم وجود داشته اند و یکی از قدرتمندترین این آلترناتیوها در برابر هالیودیسم، سینمای اروپاست. سینمای اروپا خیلی پیش تر از این ها به مثابه یک جریان هنری و فکری در برابر سلطه هالیوود موضع گرفته است. بخشی از این موضعگیری به پیشینه تاریخی اروپا و بی تاریخی آمریکا برمی گردد. مدیرعامل خانه هنرمندان توضیح داد: رفتار کاراکترها به واسطه کنش های دیده شده توسط مخاطب فراچنگ نمی آیند و بیشتر گویی ایده و خواسته اصلی خود را پنهان می کنند. انگار که این خواسته به صورت واضح برای خود کاراکتر هم مشخص نیست چه رسد به دید مخاطبی که در پی تحلیل او از روی کنش های عینی است. این ها متأثر از همان پس زمینه های فکری و همینطور اجتماعی است. بحران های اجتماعی و سیاسی در همان ابتدای شکل گیری و بسط سینما تأثیر خود را بر آن آشکار می سازند. مجید سرسنگی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به سینمای لهستان گفت: لهستان و سینمایش در این بین اما جایگاهی متمایز از دیگر کشورها دارد؛ اول اینکه به عنوان کشوری که هم از سوی متحدین و هم از سوی متفقین به شدت درگیر جنگ شده بود، دوم اینکه دارای پیشینه برجسته از سینما و تولید فیلم بود. مدرسه های سینمایی اش از قدیمی ترین مرکزهای آموزش فیلمسازی، سینماگران برجسته ای را تربیت کرده بود که حالا هر کدام به شکلی تصویرگر جهان و انسان فروپاشیده پس از جنگ بودند. سینماگرانی چون آندره وایدا، کریستوف زانوسی، یرژی اسکولیمُفسکی، رومن پولانسکی و کریستف کیشلوفسکی شاید از آشنا ترین آن ها باشند که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به این مسئله پرداختند. وی در بخش پایانی صحبت های خود به کریستف کیشلوفسکی پرداخت و گفت: کیشلوفسکی با این که دیرتر از دیگران وارد سینمای حرفه ای شد اما اعتبار بالایی را نه تنها در تکنیک سینما که در مطالعات سینمایی و فلسفه هنر دارد. به واسطه ی آثاری که بازتاب همان گسست در اندیشه و وضعیت اجتماعی انسان مدرن و در خود مانده است و در قالب فرم فیلم ارائه می شود. گواه این مدعا گفته کوبریک است که مهارت کیشلوفسکی و فیلمنامه نویسش پیسه ویچ در دراماتیزه کردن مفاهیمی که نمی توانند درباره اش حرف بزنند را می ستاید. ایرانیان سینمای لهستان و اروپا را به خوبی می شناسند در بخش بعدی برنامه، رضا نیکپور مدیرعامل انجمن دوستی ایران و لهستان بیان کرد: انجمن دوستی ایران و لهستان قبل از اینکه ثبت رسمی شود و یک سال و نیم فعالیت پس از ثبت رسمی، با تجربه چندین ساله تمام تلاش خود را بر گسترش و ارتقای ارتباط فرهنگی بین ایران و لهستان گذاشته است. از سفارت لهستان کمکهای بسیاری گرفتیم. از رایزن فرهنگی و سفیر محترم لهستان که جایشان در این مراسم خالی است، سپاسگزاریم. بنده دعوت میکنم در هر زمینه ای که فکر میکنید میتواند برای ارتباط فرهنگی ایران و لهستان تاثیرگذار و مثبت باشد، ما را یاری کنید و سعی بکنیم که چنین نشستهای پرباری را بتوانیم باز هم داشته باشیم. پاچیسکیا پارولوفسکا بیان کرد: سینمای لهستانی و سینمای اروپایی در ایران، خیلی خوب شناخته میشود و در لهستان و اروپا میدانیم که ایرانیان سینما را خیلی دوست دارند و علاقهمندی مردم ایران به فرهنگ و سینمای اروپایی خیلی خوب شناخته شده است. در بسیاری از جشنوارههای اروپایی و بینالمللی امروز، فیلمهای ایرانی هم جوایز اصلی میبرند و توسط سینما، ایران و فرهنگ ایران دوستان جدید را به دست میآورد. در گذشته هم کریشتف کیشلوفسکی و فیلمهای او برای اینکه فرهنگ لهستان بیرون از مرزهای نقش قابل توجه داشت. از وقتی که کریشتف کیشلوفسکی فوت کرد، تقریباً هجده سال گذشته است، ولی با وجود این فیلمهای او همچنان موثر و قابل درک هستند. در واقع ویژگی فیلمهای کریشتف کیشلوفسکی اندیشه و تفکر از اتفاقات و نقش سرنوشتها در زندگی بشری است که این موضوع خیلی مهم است برای فلسفه و هنر جهانی و به این شکل تا به امروز باقی مانده است. در ادامه، مجری برنامه به ارائه توضیحاتی درباره یکی از فیلمهای کیشلوفسکی پرداخت و گفت: در سال 1969 میلادی کارگردان شهیر لهستانی کریشتف کیشلوفسکی، سومین مستند خود شامل تصاویری از «ووج» را در اوج جنگ سرد ساخت. ووج دومین شهر پرجمعیت لهستان و پایتخت سینمایی لهستان است. تصاویر این فیلم نوستالژی آن دوران را برای ما زندگی میکند. پس از نمایش مستند ساخته کیشلوفسکی، علیرضا دولتشاهی گفت: برای تاریخ سینمای لهستان میتوانیم پنج دوره قائل بشویم که هر کدام شامل زیربخشهای مختلفی است. دوره اول مربوط به پیش از احیای مجدد کشور لهستان است. یعنی از سالهای 1895 تا 1920 و دوره دوم که برابر با جمهوری جوان لهستان بود، یعنی از 1920 تا آغاز جنگ جهانی دوم. دوران اشغال یعنی از 1939 تا 1945 به دو دوره قابل تقسیم است؛ یعنی سینمای لهستان در سرزمین اشغالی و سینمای در تبعید. وی ادامه داد: آنچه ما از سینمای لهستان میشناسیم مربوط به دوره چهارم سینمای لهستان است، یعنی سینما در دوران سوسیالیستی که خود به چهار دوره تقسیم میشود و دوران پایانی سینمای لهستان، دوران بعد از فروپاشی سوسیالیست در این کشور است. همیشه مبدع و مخترع سینما را لویی لومیر فرانسوی دانستهاند اما پیش از او چه بسا افرادی بوده اند که به انواع گونان تصویر متحرک پرداخته اند. کیشلوفسکی علاقه مند به چهره آدم ها بود خسرو سینایی کارگردان سینما در این نشست گفت: ما اغلب سینما را به عنوان یک پدیده که واقعه نگاری میکند، میشناسیم. یعنی یکسری اتفاقات را به ما نشان می دهد و اتفاقا کمتر سعی می کند به درون برود. سینماگران بزرگی هم که از قبل می شناسیم، آنها می خواستند اما زمانه شان اجازه نمی داد و شاید بعضی ها هم تا حدی موفق بودند. بهترین راه رسوخ به درون، چهره است. حتی درون همین فیلم قدیمی کیشلوفسکی ما علاقه او را به نشان دادن چهره های آدم می بینیم. از چهره های آدم هاست که به کوچه پسکوچه های خراب شده می رسیم و آنها خیلی معنا می دهد. وی ادامه داد: برگمن می گوید «چهره انسانی، گستره وسیعی است که انواع و اقسام حس ها را می توانیم از آن استخراج کنیم و به مخاطبمان بدهیم». حتی فرد زینهمن اتریشی که در هالیوود کار می کرد و سازنده فیلم های خوبی مثل «ماجرای نیمروز» و «مردی برای همه فصول» است، می گوید «اگر کسی هفتتیر میکشد و شلیک میکند، آن عمل برای من مهم نیست. مهم اینست که درون آن آدم چه گذشته که او شلیک کرده است». او می گوید «من اگر گوش خوبی داشتم، آهنگساز می شدم، ولی چون گوش خوبی نداشتم، سینماگر شدم اما برای من طبیعت سینما، به موسیقی نزدیک تر است تا به تئاتر و ادبیات نمایشی». پس همه هنرها از بیرون شروع کردند و کوشش کردند به درون ذهنیات نفوذ کنند. از این نظر می توانیم در سینما مدرن امروز به کیشلوفسکی اشاره کنیم. من امروز فقط یک صحنه را انتخاب کردهام که ببینید چگونه کیشلوفسکی کوشیده با پرهیز از کلام چگونه منظورش را نشان داده است. مثلاً شما وقتی از یک مبحث انتزاعی صحبت می کنید، یعنی می گویید عشق یا نفرت، می پرسید من عشق یا نفرت را چگونه نشان بدهم؟ مگر اینکه هنرپیشه بگوید «من عاشق تو هستم، یا از تو متنفرم» و این نفرت یا عشق را در چهره اش بازی کند اما کیشلوفسکی این کار را نمی کند. او می خواهد از طریق تصویر احساس غم را به من و شما منتقل کند. بدون این که حتی چهره هنرپیشه را کامل نشان بدهد. یک نمایش درشت از چهره شخص به شما نشان می دهد و شما در آن نما عمق غم این زن را حس می کنید و اینجاست که کیشلوفسکی ارزش پیدا می کند. او بیانی را در سینما مطرح می کند که در فیلم ها ی متداول واقعهنگارانه مطرح نیست. وجود مفاهیم اگزیستانسیالیست در فیلم های کیشلوفسکی در ادامه برنامه، جواد فندرسکی در مورد تحلیل محتوای فیلم «ده فرمان» کیشلوفسکی از منظر اگزیستانسیالیست سخنرانی کرد و گفت: اگزیستانسیالیست در زبان فارسی مترادف با کلمه بودن و هستی به کار رفته است. فیلسوفان اگزیستانسیالیست اشاره به موجودی می کنند که قیام کرده و از خود بیرون ایستاده است و بدین وسیله بر وجود خویش آگاه است. بنابراین اگزیستانس تنها به انسان اختصاص دارد اما موجودات دیگر مثل حویانات و نباتات ماهیت خود را قبل از وجود داشتن دارا هستند. یعنی قابل پیش بینی اند و هر کدام سرنوشتی دارند که مالک و خالق آن نیستند. وی توضیح داد: مفاهیم مشترک فلاسفه در اگزیستانسیالیست این موارد هستند: تنهایی و دیگری، آزادی و انتخاب، مسئولیت، خداوند و دین، مرگ و بیهودگی عالم. من در فیلم های کیشلوفسکی مابه ازاهایی برای این مفاهیم استخراج کرده ام. کیشلوفسکی درباره این که چرا در مورد «ده فرمان» فیلم ساخته است، گفته «چون ده فرمان وجود دارند». در فیلم های کیشلوفسکی من این معادل ها را برای مفاهیم یادشده پیدا کردم. برای عنوان تنهایی و دیگری، در فرمان اول، سکانس های تک نفره از شخصیت اول 321 ثانیه بوده. شخصیت اول به همراه نفرات دیگر،یک هزار و 815 ثانیه است. در موضوع آزادی و انتخاب، در فرمان ششم «تامک» به «ماقدا» می گوید عاشق اوست و همه این مشکلات را برای دیدن او به وجود آورده است. فندرسکی ادامه داد: تامک که عشقش را تحقیرشده می بیند، خودکشی می کند. در فرمان پنجم «یاتسک» در مراسم اجرای اعدام، سعی در فرار از دست مجریان حکم دارد. یعنی مسئولیت کارش را نمی پذیرد. به نظر می رسد مسئله خداوند و دین باید در این فیلم های ده گانه خیلی پررنگ باشد ولی طبق تحقیق من به نظر می آید اینگونه نیست. در فرمان اول که درباره خداوند است، نمایش مکان های مذهبی 84 ثانیه است. سمبلهای مذهبی 63 ثانیه است. دیالوگ درباره خداوند و دین 30 ثانیه است. کل زمان فیلم سه هزار و 180 ثانیه است که مجموع نماهایش مربوط به مکان ها و سمبل های مذهبی و مباحث درباره خداوند و دین 177 ثانیه را شامل میشود.
۱۳۹۳/۶/۱۱ - ۱۶:۰۷
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]
صفحات پیشنهادی
برپایی 2 نمایشگاه در خانه هنرمندان/ آثار موزه سعدآباد در برج آزادی رونمایی می شوند
فرهنگ و هنر موسیقی و هنرهای تجسمی چند خبر از هنرهای تجسمی برپایی 2 نمایشگاه در خانه هنرمندان آثار موزه سعدآباد در برج آزادی رونمایی می شوند افتتاح 2 نمایشگاه تصویرسازی و عکس در خانه هنرمندان ایران و برپایی نمایشگاهی از آثار موزه سعدآباد در برج آزادی اخبار هنرهای تجسمی روز یکشدر نشست تخصصی سینمای لهستان عنوان شد سینایی: مردم ما فکر میکردند اوج سینما آثار هیچکاک است/کاردار لهستان: در
در نشست تخصصی سینمای لهستان عنوان شدسینایی مردم ما فکر میکردند اوج سینما آثار هیچکاک است کاردار لهستان در اروپا میدانیم که ایرانیها سینما را دوست دارندکاردار سفارت لهستان با اشاره به سینمای ایران تاکید کرد سینمای لهستانی و سینمای اروپایی در ایران خیلی خوب شناخته میشود و دسینمای «کیشلوفسکی» بررسی می شود/ تقدیر از پیش کسوتان دوبله
فرهنگ و هنر سینمای ایران چند خبر از سینما سینمای کیشلوفسکی بررسی می شود تقدیر از پیش کسوتان دوبله بررسی سینمای کیشلوفسکی در خانه هنرمندان صحبت های فخر الدین صدیق شریف پیرامون سینمای دفاع مقدس و تجلیل از صداپیشگان فیلم محمد رسول الله در خانه هنرمندان از جمله مهمترین اخبارنمایش آثار 68 عکاس رسانه در خانه هنرمندان
نمایش آثار 68 عکاس رسانه در خانه هنرمندان تهران - ایرنا - 68 عکاس رسانه آثار خود را در پنجمین نمایشگاه گروهی عکاسان رسانه با عنوان انتهای زمین در نگارخانه زمستان خانه هنرمندان ایران به نمایش می گذارند به گزارش ایرنا در این نمایشگاه که روز دوشنبه 27 مردادماه گشایش می یابد 68 عکاکران خصوصی فیلم سینمایی «شبیه شیدایی» در خانه هنرمندان
اکران خصوصی فیلم سینمایی شبیه شیدایی در خانه هنرمنداناکران خصوصی فیلم شبیه شیدایی به کارگردانی ناصر پویش فردا یکشنبه 26 مرداد ماه ساعت 18 در خانه هنرمندان برگزار میشود به گزارش خبرگزاری فارس این مراسم با حضور سینماگران و اهالی رسانه برگزار می شود هنرمندان و عوامل فیلم شبیه شدو فیلم از رخشان بنیاعتماد و مستندی درباره «جدایی...» / آثار مستند جشن خانه سینما معرفی شدند
دو فیلم از رخشان بنیاعتماد و مستندی درباره جدایی آثار مستند جشن خانه سینما معرفی شدند هیات انتخاب بخش مستند شانزدهمین جشن سینمایی ایران آثار انتخابی این بخش را معرفی کرد به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرآنلاین هیات انتخاب منتخب دو صنف انجمنهای مستندسازان و تهیهکنندگان مسباغ حلوایی شیراز پردیس سینمایی می شود/ پیگیری ایجاد رصدخانه وکیهان شناسی درجبل دراک
استانها جنوب فارس اختصاصی مهر باغ حلوایی شیراز پردیس سینمایی می شود پیگیری ایجاد رصدخانه وکیهان شناسی درجبل دراک شیراز - خبرگزاری مهر اولین خانه نمایش و تئاتر آیینی شیراز که کارکرد آن منطقه ای است در قالب یک پردیس بزرگ سینما و تئاتر در محل باغ حلوایی این کلانشهر واقع درتمرکز بر فرهنگ انقلاب برای ترجمه کتاب/ بررسی آثاری ناشرانی غیر از سوره مهر برای ترجمه
فرهنگ و ادب ادیبات ایران رئیس مرکز ترجمه حوزه هنری تمرکز بر فرهنگ انقلاب برای ترجمه کتاب بررسی آثاری ناشرانی غیر از سوره مهر برای ترجمه رئیس مرکز ترجمه حوزه هنری از ایجاد امکان ترجمه آثارخارجی و نیز ترجمه آثار ناشرانی غیر از سوره مهر در حوزه فرهنگ انقلاب اسلامی به سایر زبانهداوری آثار راه یافته به بخش انیمیشن شانزدهمین جشن سینمای ایران
داوری آثار راه یافته به بخش انیمیشن شانزدهمین جشن سینمای ایران خبرگزاری پانا روابط عمومی شانزدهمین جشن سینمای ایران اعلام کرد هیات داوران بخش انیمیشن جشن سینمای ایران 49 اثر راه یافته به این بخش را داوری می کنند ۱۳۹۳ شنبه ۱ شهريور ساعت 11 35 به گزارش سرویس فرهنگی پانا روابطتوضیح روابط عمومی خانه هنرمندان درباره رهبری ارکستر این نهاد
فرهنگ و هنر موسیقی و هنرهای تجسمی توضیح روابط عمومی خانه هنرمندان درباره رهبری ارکستر این نهاد روابط عمومی خانه هنرمندان اعلام کرد هنوز تصمیمی در مورد رهبری ارکستر این نهاد اتخاذ نشده و تنها نام چند تن به عنوان گزینه های رهبری این ارکستر پیشنهاد شده که این خانه در حال بررسی انتبا حضور جمعی از اکرانکنندگان مردمی جشنواره عمار صورت مِگیرد بررسی «سربازان بینالملل» و «سینم
با حضور جمعی از اکرانکنندگان مردمی جشنواره عمار صورت مِگیردبررسی سربازان بینالملل و سینمای 99 درصدی در نشست فیمسازان جوان سینمای انقلابسربازان بینالملل و سینمای 99 درصدی با حضور جمعی از اکرانکنندگان مردمی جشنواره عمار در نشست فیمسازان جوان سینمای انقلاب اکران و بررسی میشودمدیرعامل صندوق اعتباری هنر: صندوق اعتباری هنر خانه هنرمندان است/ضرورت گام نهادن در راستای رشد و ارتقاء اقتصاد
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر صندوق اعتباری هنر خانه هنرمندان است ضرورت گام نهادن در راستای رشد و ارتقاء اقتصاد فرهنگمدیرعامل صندوق اعتباری هنر با تاکید بر ضرورت گام نهادن در راستای رشد و ارتقاء اقتصاد فرهنگ و هنر گفت صندوق اعتباری هنر خانه هنرمندان است به گزارش خبرنگار جامعه فارسبررسی سینمای کودک
عکس محمد خدابخش بررسی سینمای کودک بررسی سینمای کودک صبح امروز شنبه با حضور جمعی از فعالان سینمای کودک در خبرگزاری مهر برگزار شد ۱۳۹۳ ۶ ۹ - ۰۹ ۰۳نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران
نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی آذر شهدخت پرویز و دیگراننشست نقد و بررسی فیلم سینمایی آذر شهدخت پرویز و دیگران با حضور عوامل این فیلم شامگاه امروز شنبه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد عکس مسعود ساکی 1393 05 25 - 22 38 دریافت کل گزارش تصویریعدم تعهد مدیران نگارخانهها به هنرمندان
عدم تعهد مدیران نگارخانهها به هنرمندان برخی مدیران گالری و نگارخانهها اصلاً متعهد نیستند شهلا امیرستاری هنرمند نقاش و مدرس در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگارانگفت با توجه به رونق نداشتن چندان گالریها که درارتباط با فروش آثار هنری فعال هستند نوع فعالیت این مراکز هنری تیک ایرانی در پاریس روی پرده سینماتک خانه هنرمندان
یک ایرانی در پاریس روی پرده سینماتک خانه هنرمندان فیلم مستند یک ایرانی در پاریس در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در میآید به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران شصتمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه 3 شهریور به نمایش فیلم مستند یک ایرانی در پاریس به کتعطیلی خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر به مناسبت ایام شهادت
فرهنگ و هنر تئاتر تعطیلی خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر به مناسبت ایام شهادت سالنهای تماشاخانه ایرانشهر روز جمعه 31 مردادماه اجرا نخواهند داشت به گزارش خبرگزاری مهر بنابر بخشنامه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که روز چهارشنبه 29 مردادماه ابلاغ شده و مبتنی بر تع-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها