تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798458929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهام عدالت موجب پیچیدگی کار سازمان خصوصی‌سازی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رییس کل سازمان خصوصی‌سازی:
سهام عدالت موجب پیچیدگی کار سازمان خصوصی‌سازی است
28 میلیارد تومان سهم واگذار شده در 6 ماه سال گذشته
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛پورحسینی معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان خصوصی سازی در نشست خود با خبرنگاران گفت: میزان سهامی که از سال 80 تا نیمه اول سال 92 واگذار شده جمعاً حدود 97 هزار میلیارد تومان است و از این میزان سهم 54 درصد در یک عرضه عمومی فروخته شده است.
 
وی در ادامه گفت: 46 درصد گذشته در قالب رد دیون تخصیص پیدا کرده و54 هزار میلیارد تومان سهام در طول 12 سال گذشته به مردم فروخته شده و برای اینکه این فرآیند پررونق‌تر اجرا شود از ابتدای شروع کار دولت یازدهم از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کردیم و در 6 ماه دوم سال گذشته 28 میلیارد تومان سهم واگذار شد که معادل 30 درصد عملکرد 12 سال گذشته سازمان خصوصی‌سازی است.
 
پورحسینی در ادامه دو رویکرد متفاوت سازمان خصوصی‌سازی را به شرح زیر اعلام کرد و گفت: رویکرد اول ما این بود که سهام را عیناً برای رد دیون به طلبکار داده شود زیرا بعضی طلبکارها دولتی هستند و قیمت‌ها رقابتی تعیین نمی‌شوند که موجب ظلم به ذی‌نفعان است.
 
وی در ادامه گفت: در رویکرد اول هدف این بود که از قالب رد دیون خارج شویم و عین سهام را نفروشیم زیرا موجب پرداخت بدهی دولت و هم ایجاد قدرت برای طلبکار می‌شود.
 
این کار مخالفان زیادی داشت و طلبکارانی که عمدتاً دولتی نبودند به این طرح سازمان خصوصی‌سازی مخالفت داشته و ما امیدواریم که افکار عمومی با همراه باشند.
 
پورحسینی رییس سازمان خصوصی‌سازی در ادامه در خصوص رویکرد دوم سازمان خصوصی‌سازی گفت: رویکرد بعدی ما سهام عدالت است زیرا تا امروز آنچه از سود سهام عدالت دریافت شده به زحمت به 10 هزار میلیارد تومان می‌رسد در صورتی که پیش‌بینی ما 44 هزار میلیارد تومان بوده و از طرفی سهام عدالت موجب ایجاد پیچیدگی‌های برای سازمان خصوصی‌سازی شده است.
 
وی افزود: سهام عدالت هم در باب شناسایی مشمولین و هم سهامی که به این عدالت اختصاص یافته مشکلات زیادی را ایجاد کرده که موجب فشار روانی و اجتماعی سنگینی شده است.
 
معاون وزیر اقتصاد امور دارایی در ادامه تصریح کرد: با همت وزارت اقتصاد در ماه‌های اخیر و به کارگیری مشاورین و کارشناسان کار وزارت امور اقتصادی تمام شده و لایحه‌ای از سوی این وزارت‌خانه به دولت تقدیم خواهد شد و با توجه به آشنایی و اطلاع از نظر برخی نمایندگان به مجلس تصور ما این است که این لایحه تصویب خواهد شد.
 
پورحسینی در ادامه در خصوص شرایط جدید آگهی‌های این سازمان گفت: ما از یکی دو ماه گذشته با توجه به آگهی جدیدی که داده‌‌ایم و شرایط جدید آن زمینه‌ای را ایجاد کرده‌ایم که اگر بخش خصوصی خریدار سهم باشد هم مدت اقساط را افزایش خواهیم داد و هم روند را تسهیل خواهیم کرد اما کسانی که شبه دولتی هستند اگر برای خرید سهام اقدام کنند باید طبق شرایط آگهی عمل کنند.
 
پورحسینی در ادامه افزود: متأسفانه هر مقدار که سهم بخش خصوصی واقعی در واگذاری‌ها بیشتر می‌شوند اعتراضات هم به سازمان خصوصی‌سازی افزایش می‌یابد ولی ما مصمم هستیم که ایستادگی قانونی خود را حفظ کنیم و با استفاده از قوانین نقش بخش خصوصی را در واگذاری‌ها پررنگ کنیم.
 
وی در ادامه به ارائه آماری از میزان واگذاری‌های وزارت‌خانه‌های مختلف پرداخت و گفت: در 13 سال گذشته وزارت‌خانه‌ای که بیشترین سهم را در واگذاری داشته وزارت نفت با 44 درصد سپس وزارت صنعت، معدن با 25 درصد، وزارت نیرو با 14.6 درصد، وزارت ارتباطات با 9.5 درصد و اقتصاد دارایی 4.6 درصد، 5 وزارت‌خانه برتر خصوصی‌سازی هستند.
 
معاون وزیر امور اقتصاد دارایی آمار مربوط به شرکت‌های مادر تخصصی را به شرح زیر اعلام کرد:شرکت پتروشیمی 25.5 درصد، شرکت ایمیدرو 21.2 درصد، شرکت توانیر 14 درصد، شرکت مخابرات و ملی پخش فرآورده‌ها 9.5 درصد بالاترین میزان واگذاری را داشتند.
انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن