تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820290224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازی دفتر فعالان اقتصادی قزوین در عراق ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین کشاورز قاسمی:
راه اندازی دفتر فعالان اقتصادی قزوین در عراق ضروری است
قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی قزوین گفت: به منظور اجرایی شدن تفاهم نامه های اقتصادی راه اندازی دفتر فعالان اقتصادی استان قزوین در کربلا و استانهای عراق ضروری است.



به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کشاورز در نشست تخصصی مشترک تجار و بازرگانان و صنعتگران استان قزوین که ظهر شنبه با حضور شاکر عبدالرزاق، رایزن بازرگانی ایران در کربلا، عبدالقهار ناصحی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و شکرالله طاهری سرکنسول ایران در کربلا در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد بر ضرورت توسعه روابط تجاری بین تجار قزوین و استانهای عراق تاکید کرد.

کشاورز بیان کرد: در استان قزوین بیش از 1290 نوع محصول مختلف در استان قزوین تولید می شود که بسیاری از آنها شاخص است و می تواند با صادرات به کشورهای همسایه از جمله عراق در بازارهای هدف بهتر حضور داشته باشد.

وی افزود: استان قزوین در صنعت، کشاورزی، گردشگری و دانشگاهی قابلیت های زیادی دارد که می تواند مورد توجه مردم عراق قرار گیرد که تاکنون از همه این ظرفیت ها بخوبی استفاده نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: در تبادل دانشجو با عراق هم می توانیم به موافقت نامه هایی دست یابیم و از نظر پزشکی و درمانی هم خدمات لازم را به مردم عراق ارائه کنیم.

کشاورز قاسمی یادآورشد: توریسم درمانی و ارائه خدمات فنی و مهندسی از دیگر ظرفیت هایی است که می تواند مورد توجه مردم عراق قرار گیرد که در تفاهم نامه به آن توجه خواهد شد.

این فعال اقتصادی بیان کرد: برای تسهیل در امور بازرگانان استان قزوین پیشنهاد  می شود دفتر فعالان اقتصادی استان در کربلا و سایر استانهای عراق راه اندازی شود تا بتوان در تجارت موفق عمل کرد.

وی گفت: در شرایطی که برخی تجار مهارت کافی را در صادرات حرفه ای ندارند راه اندازی این دفاتر می تواند به تسریع در امور و معرفی بیشتر کالاهای ایرانی منجر شود.

کشاورز قاسمی اظهارداشت: اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی بستر لازم را برای توسعه مناسبات با عراق ر ا فراهم کرده و اتاق بازرگانی قزوین آمادگی کامل دارد در راه اندازی این دفاتر در کشور عراق مساعدت لازم را انجام دهد.

وی یادآورشد: بسته شدن مرزهای عراق با کشورهای همسایه فرصت مناسبی برای ایران است تا ضمن عمل به وظایف اخلاقی و دینی بر ای تامین نیازهای مردم کشور عراق از این فرصت برای تقویت اعتماد مردمو دستیابی به بازارهای هدف برای عرضه کالا و خدمات ایرانی بیشتر استفاده کنیم. ناصحی: سهم قزوین از صادرات به عراق بسیار ناچیز است


در ادامه عبدالقهار ناصحی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان با بیان اهمیت توسعه روابط با کشورهای همسایه گفت: از مجموع بیش از شش میلیارد دلار حجم مبادلات ایران و عراق متاسفانه سهم بسیار کمی به قزوین اختصاص دارد و ما  نتوانستیم از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم در حالی که توانمندی های بالایی در این بخش داریم.

ناصحی گفت: شرایط دشوار کنونی در کشور عراق به گونه ای است که تعهد دینی مردم کشورمان ایجاب می کند با همت بیشتری به کمک مردم مسلمان و مظلوم عراق بشتابند و در این شرایط که آنها نیازمند کمک های مخنلفی هستند تنها نمانند لذا امیدواریم تجار و بازرگانان با مشارکت بیشتر در تقویت بنیه اقتصادی عراق در این وضعیت همت بیشتری کنند. فرخزاد: آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی به عراق هستیم علی فرخزاد رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین هم در این نشست تخصصی گفت: در استان با داشتن بیش از هشت هزار مهندس و کارشناس در رشته های هفت گانه براحتی قادریم بسیاری از نیازهای تخصصی و فنی مهندسی کشور عراق را تامین کنیم.

وی افزود: کارشناسان این سازمان در خارج از کشور هم بخوبی عمل کرده اند و در سفر اخیر به عراق برای صدور خدمات فنی و مهندسی به توافق هایی رسیده ایم که امیدواریم اجرایی شود.

فرخزاد تصریح کرد: تجربه موفق مسکن مهر در استان قزوین و کسب رتبه های برتر در این بخش بیانگر توان تخصصی مهندسان ایرانی در ساخت مسکن است که این تجربه می تواند بستر خوبی برای توسعه مناسبات برای اجرای طرح های عمرانی در کشور عراق باشد.

این کارشناس آمادگی سازمان نظام مهندسی استان قزوین را برای اجرای طرح های ساخت مسکن و صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق اعلام کرد.

در ادامه تجار و بازرگانان استان قزوین سوالات خود را در خصوص نحوه ثبت شرکت، تسهیلات اعتباری، ضمانت دولت از سرمایه گذاری ایرانی ها و نیازهای بازار عراق مطرح کردند که به آنها پاسخ داده شد.


۱۳۹۳/۶/۸ - ۱۴:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن