تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799493555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقف مسئله‌ای اقتصادی با رویکرد اجتماعی است/ راه اندازی انجمن وقف یاران قرآنی در شاهرود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > سمنان مجیدی:
وقف مسئله‌ای اقتصادی با رویکرد اجتماعی است/ راه اندازی انجمن "وقف یاران قرآنی" در شاهرود
شاهرود – خبرگزاری مهر: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص وقف گفت: معتقدم که وقف یک مقوله اقتصادی با رویکرد اجتماعی است.



به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی مجیدی پیش از ظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه اوقاف یک نهاد ممتاز دینی و تاثیرگذار در جامعه اسلامی است، اضافه کرد: وقف یک فرهنگ با کارکردهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و ... است. وی وقف را یکی از غنی ترین مسائل فرهنگی اسلامی و تشیع برشمرد و از تشکیل بانک جامع اطلاعات، فعالیت کارگروه توسعه و سرمایه گذاری، دعوت از بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان خبر داد. شاهرود و میامی در بحث موقوفات وضعیت مناسبی دارند رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: خوشبختانه برای ترویج فرهنگ وقف با جذب افراد خبره و انجام افکار سنجی‌های علمی در کل کشور به جایی رسیده‌ایم که نشان می‌دهد فضای خوبی نسبت به وقف بوجود آمده است. مجیدی با تاکید بر اینکه شاهرود و میامی جزء شهرهایی هستند که بیشترین موقوفات را دارند، گفت: ما در این شهرستانها یک هزار و 685 موقوفه داریم که یک هزار و 183 مورد آن متصرفی است و توسط اداره اوقاف اداره می‌شود و 502 مورد غیر متصرفی است که واقفان اداره کنندگان آنها را مشخص کرده‌اند. وی تصریح کرد: این موقوفات شش هزار و 462 رغبه دارند که پنج هزار و 47 مورد آنها ملکی است و یک هزار و 415 مورد از این رغبات، آب است.

عملکرد قابل قبول اوقاف شاهرود در شناسایی، احیا و تثبیت موقوفات رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای شاهرود و میامی با یادآوری اینکه در کل کشور 33، در استان سمنان پنج پیامبر مدفون هستند؛ اضافه کرد: در این شهرستانها سه پیامبر ارمیا جرجیس و دانیال نبی(ع) مدفون هستند که خدمت به بارگاه این پیامبران توفیقی است که نصیب ما شده است. مجیدی ادامه داد: 17 امامزاده نیز در 14 بقعه این شهرستانها مدفون هستند که همواره سعی داشته‌ایم وظیفه‌هایمان نسبت به بقاع متبرکه آنها را به نحو احس انجام دهیم. وی در خصوص شناسایی، احیا و تثبیت موقوفات نیز گفت: در چهار ماهه اول سال جاری 13 موقوفه جدید شامل زمین کشاورزی، آب سهم کارخانه سیمان و منزل مسکونی داشته‌ایم که در گذشته سهم ما در بخشی از این موارد صفر بوده است. درآمد موقوفات شاهرود و میامی در چند سال آتی به پنج برابر می‌رسد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای شاهرود و میامی تاکید کرد: با دقت در این موضوع که قبل از سال 91 به ازای هر پنج تا شش سال 10 وقف جدید داشته‌ایم، اهمیت همکاران بنده در سال جاری بیشتر مشخص می‌شود. مجیدی با اشاره به فراوانی نیات موقوفات ادامه داد: در حال حاضر موقوفاتی داریم که به نیت خیرات و مبرات، اسکان زائران، خانه عالم، فعالیتهای قرآنی، فرهنگ مهدویت، جهیزیه دختران بی بضاعت، لوازم التحریر دانش آموزان بی بضاعت و  ... وقف شده‌اند. وی در بخش عملکرد عمرانی این اداره نیز گفت: با اجرای همه پروژه‌های عمرانی در دست اقدام این اداره تحول بزرگی در اعتبارات موقوفات بدست خواهد آمد و درآمد موقوفات ما به حدود پنج برابر افزایش خواهد یافت. پارکینگ طبقاتی (موقوفه شاهرودی) در آینده نزدیک رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای شاهرود و میامی گفت: دو پروژه بزرگ انبار نک شاهرود (موقوفه حاج اسماعیل) و پارکینگ طبقاتی (موقوفه شاهرودی) از بزرگترین پروژه‌های عمرانی ماست که در مرحله کمیته فنی و کمیسیون ماده پنج شهرداری شاهرود است و انشاءالله با مساعدت شهردار و شورای شهر شاهرود بزودی اجرا آنها شروع خواهد شد. مجیدی با تقدیر از نگاه ویژه مهندس میرفانی شهردار شاهرود به وقف و اداره اوقاف این شهر؛ ادامه داد: پروژه سرمایه‌گذاری در موقوفه خلف کربلایی محمد حسن خان در میدان حجاب شاهرود با انتخاب سرمایه‌گذار اجرایی شده و با برنامه‌ریزی انجام شده تا 18 ماه آینده 36 واحد مسکونی با پنج هزار متر مربع زیربنا در زمینی به وسعت یک هزار و 120 متر مربع اجرا خواهد شد. وی با اشاره به اینکه جمع آورده این سه پروژه از بودجه شهرستان شاهرود بیشتر خواهد شد؛ تصریح کرد: با کمک 160 میلیون تومانی خیرین و 18 میلیون تومان از اعتبارات دولتی نسبت به تجهیز و گسترش فضای اداری اداره اوقاف اقدام کرده‌ایم.

اعتبارات قابل توجهی برای بقای متبرکه شاهرود هزینه شده است رئیس ادراه اوقاف و امور خیریه شهرستانهای شاهرود و میامی در خصوص پروژه پیامبر اعظم سه راهی کلاته خیج که از آرزوهای دیرینه مردم منطقه نیز است گفت: این پروژه که از مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور سابق بود که در مرحله سفت کاری مانده بود، با کمک 20 میلیون تومانی خیرین و مساعدت شهرداری و شورای شهر کلاته خیج، اکثر کار این بنا به اتمام رسیده و در مرحله محوطه سازی می‌باشد. مجیدی همچنین در بخش عمرانی بقای متبرکه این شهرستان گفت: خیرین این شهرستانها اهتمام ویژه‌ای به این بقای متبرکه داشته و اعتبارات قابل توجهی برای بازسازی و زیباسازی آنها صرف کرده‌اند. وی افزود: بقعه دانیال نبی کالپوش (سوداغلن) تا کنون برق نداشته و چون هزینه انتقال برق شهری به منطقه بسیار زیاد بود؛ با کمک 65 میلیون تومانی خیرین اعم از پیمانکار پروژه و سایرین و 10 میلیون تومان از اعتبارات اداره، توانستیم پروژه برق خورشیدی این بقعه را راه‌اندازی کنیم و بزودی با حضور یکی از مسئولان این پروژه را افتتاح خواهیم کرد. ساخت  21 واحد اقامتی در محل بقاع متبرکه شاهرود رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای شاهرود و میامی ادامه داد: خیری در امامزاده سیدنورالله طرود (پیرمردان) ساخت 16 واحد اقامتی را متقبل شده که در حال حاضر هشت واحد آن با صرف اعتباری معادل 40 میلیون تومان به پایان رسیده و کار ادامه پروژه ادامه دارد. مجیدی با اشاره به کمک 25 میلیون تومانی خیرین برای ساخت گنبد و گلدسته امامزاده سید محمد و سید ابراهیم میامی نیز تصریح کرد: در امامزاده سید سلطان احمد فرومد نیز پنج واحد اقامتی خیر ساز به پایان رسیده و این مهمانسرا در هفته دولت امسال افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید. وی در بخش فعالیت های فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای شاهرود و میامی تاکید کرد: در شاهرود از همه فعالیت های فرهنگی با جدیدت استقبال می‌شود که این امر شایسته تقدیر است. راه اندازی انجمن "وقف یاران قرآنی" در شاهرود رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای شاهرود و میامی افزود: امسال 821 نفر بغیر از افراد ثبت نام شده سالهای قبل، در طرح حفظ موضوعی قرآن کریم شرکت کرده‌اند که امید داریم به یک هزار نفر هم برسد. مجیدی تصریح کرد: در دور گذشته 800 نفر در این طرح ثبت نام کرده بودند که 480 نفر آنها در این مسابقات شرکت کرده و 300 نفر پس از کسب شرایط مورد نیاز، موفق به اخذ مدرک حفظ موضوعی قرآن کریم در دو رشته شفاهی و کتبی شدند. وی اجرای طرح "زائران رضوی" را از دیگر اقدامات در دست اجرا ذکر کرد و گفت: در این طرح قصد داریم علاقه‌مندان به آن امام همام که امکان تشرف به مشهد مقدس را ندارند، بصورت رایگان اعزام کنیم. رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای شاهرود و میامی از طرح "پیوندهای آسمانی" در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) یاد کرد و گفت: در این طرح زوجهای بی بضاعت را شناسایی و به ازدواج آنها کمک خواهیم کرد. مجیدی در پایان با اشاره به راه اندازی انجمن "وقف یاران قرآنی" در شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: باید به سمتی برویم که جامعه را برای برگزاری محفل های قرآنی آماده کنیم و مجبور نشویم برای برگزاری یک محفل قرآنی دستمان را نزد افراد متعددی دراز کنیم.






۱۳۹۳/۵/۲۳ - ۱۵:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن