تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819249376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال افزايش سهميه حج تا دو سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ شهريور ۱۳۹۳ (۱۱:۵۲ق.ظ)
رئيس سازمان حج و زيارت خبر داد: احتمال افزايش سهميه حج تا دو سال آينده رئيس سازمان حج و زيارت از احتمال افزايش سهميه حج تمتع بعد از پايان طرح توسعه مسجدالحرام خبر داد و گفت: دولت عربستان قول داده که از دو سال آينده سهميه حج دو برابر شود که اميدواريم سهميه ايران به 120 هزار نفر افزايش يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، سعيد اوحدي درخصوص افزايش سهميه حج تمتع گفت: بر اساس مصوبه سازمان کنفرانس اسلامي سهميه هريک از کشورهاي مسلمان در حج يک هزارم جمعيت آن کشور تعيين شده است که در سالهاي اخير به دليل اجراي طرح توسعه مسجدالحرام اين سهميه براي همه کشورهاي اسلامي 20 درصد کاهش يافته است و تا دو سال آينده نيز اين سهميه به همين ميزان خواهد بود و قابل افزايش نيست.
وي در اين باره افزود: البته دولت عربستان قول داده است که از دو سال آينده سهميه ها را دو برابر کند که اميدواريم بر اين اساس سهميه زائران ايراني در حج تمتع در سال هاي آتي به 120هزار نفر افزايش يابد.
رئيس سازمان حج و زيارت درخصوص ثبت نام جديد براي حج تمتع اظهار داشت: يک و نيم ميليون نفر در صف نوبت تشرف به حج قرار دارند و با سهميه اي که درحال حاضر براي حج وجود دارد، اعزام آنان ده ها سال طول مي کشد لذا درخصوص ثبت نام برنامه جديدي وجود ندارد اما براي سفر عمره مفرده اميدواريم طي چهار پنج سال آينده زمينه را براي ثبت نام مشتاقان اين سفر معنوي فراهم آوريم.
افزايش مدت زمان اقامت در مدينه براي تعدادي از حجاج
اوحدي درخصوص افزايش زمان اقامت زائران حج تمتع امسال در مدينه منوره گفت: سفر حج تمتع سفري طولاني است و زائران بين 29 تا 32 روز يا بيشتر در سفر هستند، امسال تمهيدات خوبي انديشيده شده که براي تعدادي از زائران که امکان پذير بوده و برنامه پروازي به ما اين اجازه را مي داده ، دوره اقامت در مدينه منوره را به 8 يا 9 روز افزايش دهيم که اين تصميم تنوع در سفر زائران را به دنبال داشته است.
وي ادامه داد: در سال هاي آتي اگر توسعه فرودگاه مدينه منوره و جده اين امکان را فراهم آورد که تعداد پروازها در برنامه پروازي حج افزايش يابد، اميدواريم بتوانيم مدت زمان سفرحج را کاهش دهيم.
نقل و انتقال قانوني فيش حج و عمره
رئيس سازمان حج و زيارت در خصوص روش تهيه قانوني فيش حج، بيان کرد: بر اساس دستورالعمل سازمان حج و زيارت فروش فيش حج تمتع داراي اولويت تشرف در همان سال قانوني است و امکان اين کار در دفاتر خدمات زيارتي سراسر کشور فراهم شده است.
وي ادامه داد: امسال براي اولين بار امکان نقل و انتقال براي فيش هاي عمره داراي اولويت اعزام فراهم شد تا بدين طريق بتوانيم دست سودجويان و دلالان را از مقوله زيارت کوتاه کنيم و به زائران توصيه مي کنيم تنها از طريق دفاتر مجاز خدمات زيارتي تحت نظرسازمان حج و زيارت در اين خصوص اقدام نمايند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن