تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819251984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منتظر افزايش بودجه سلامت در سال آينده هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ شهريور ۱۳۹۳ (۱۰:۲۷ق.ظ)
وزير بهداشت در گفت و گوي ويژه خبري عنوان کرد: منتظر افزايش بودجه سلامت در سال آينده هستيم دکتر هاشمي گفت: اميدواريم در آينده از توليد ناخالص ملي، حوزه سلامت سهم بيشتري در جهت کاهش هزينه ها و بهره وري حداکثري داشته باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، وزير بهداشت شب گذشته در برنامه گفت و گوي ويژه خبري شبکه دو سيما ضمن تبريک روز کارمند اعلام کرد: يکي از مهمترين اهداف طرح تحول در نظام سلامت که هم اکنون در 550 بيمارستان دولتي سراسر کشور اجرا مي شود، کاهش سهم پرداختي از جيب بيماران است.
دکتر سيد حسن هاشمي افزود: هم اکنون با اجراي اين طرح سهم پرداختي مردم بابت هزينه هاي بستري به کمتر از 10 درصد کاهش يافته و اين کاهش ميزان پرداختي در روستاها و براي کساني که دفترچه بيمه روستايي دارند به 5 درصد مي رسد.
وزير بهداشت با اشاره به نگراني هايي که در مورد نحوه ادامه طرح تحول سلامت وجود دارد، بر تامين منابع پايدار براي اجراي هرچه بهتر اين طرح تاکيد کرد و افزود: اجراي طرح براي دولت و مجلس شوراي اسلامي اهميت زيادي دارد و از همين رو 239 نفر از نمايندگان، از وزارت بهداشت تقدير کردند.
بنابراين، انتظار مي رود که بودجه سلامت در سال 94 نه تنها مجددا تصويب شود، بلکه افزايش نيز داشته باشد.
وي با بيان اين که از آغاز طرح تحول سلامت تاکنون توانسته ايم به ميزان قابل توجه اي زايمان به روش سزارين را کاهش دهيم، گفت: به بيمارستان هاي خصوصي نيز ابلاغ کرده ايم که در اين مسير حرکت کنند و براي عمل به اين دستور، اعلام کرديم که در ارزشيابي ساليانه بيمارستان هاي خصوصي اين موضوع ملاک قرار گيرد.
وزير بهداشت افزود: يکي از هدف گذاري هاي طرح تشويق مردم به انجام زايمان طبيعي، توجه و مراقبت از مادر و نوزاد است؛ چرا که سزارين عوارضي دارد که زايمان طبيعي اگر به نحو صحيح انجام شود، فاقد آن است و در کل به سود نوزاد است که از طريق طبيعي به دنيا مي آيد.
دکتر هاشمي تصريح کرد: براي تشويق و افزايش انگيزه پزشکان، ماماها و ساير عوامل فعال به گسترش زايمان طبيعي، پرداختي آنها را افزايش داديم.
وزير بهداشت به مشکلات سخت افزاري در خصوص افزايش ميزان زايمان طبيعي اشاره کرد و گفت: در ساليان گذشته، سالن ها و فضاهاي مورد نياز زايمان طبيعي راه اندازي نشده بنابراين راه اندازي، ارتقاء يا احياء مجدد کاربري اين بلوک ها به زايمان طبيعي کمي زمان مي برد و براي تحقق اين امر اعتبار قابل توجه اي پيش بيني شده است.
دکتر هاشمي در ادامه اظهار داشت: يکي از فوايد اجراي طرح تحول نظام سلامت، اين بود که نظم و انضباط نسبي در بيمارستان هاي دانشگاهي حاکم شد و به تدريج برخي از اشکالات در حال برطرف شدن است.
وزير بهداشت خاطرنشان کرد: امروز بيمارستان ها اقلام دارويي، تجهيزات پزشکي، خدمات آزمايشگاهي و عکس برداري را به مردم ارائه مي دهد اما هنوز نقص هايي در اين مورد وجود دارد که نياز به اصلاحات دارد.
وي تاکيد کرد: شماره تلفن هاي 1490 و 1590 براي دريافت شکايت هاي احتمالي مردم راه اندازي شده و در تمام بيمارستان ها حوزه اي در خصوص دريافت شکايت هاي مردمي راه اندازي گرديده است.
دکتر هاشمي در بخش ديگري از سخنانش گفت: وزارت بهداشت بر نحوه اجراي طرح تحول سلامت نظارت کامل دارد و علاوه بر آن نهاد رياست جمهوري نيز با اعزام گروه هاي نامحسوس بر عملکرد بيمارستان ها نظارت مي کند و به صورت مستمر گزارش هايي درخصوص ميزان رضايتمندي مردم تهيه و براي رئيس جمهوري ارسال مي شود.
وزير بهداشت خاطرنشان کرد: از طرف ديگر تمامي استانداران و فرمانداران از طريق وزارت کشور گزارش هايي در اين خصوص به رئيس جمهوري ارايه مي کنند و ايشان را در جريان امور مي گذارند.
دکتر هاشمي با اشاره به نقش رسانه ها به عنوان ناظران طرح تحول نظام سلامت گفت: رسانه ها همواره يار وزارتخانه هستند و هر مشکلي را منعکس مي کنند، اما؛ ما علاقه منديم قبل از به تصوير کشيدن مشکلات، به ما تذکر لازم را بدهند تا بلافاصله مسأله را برطرف کنيم.
وزير بهداشت در ادامه سخنانش با بيان اين که نيروهاي تربيت شده در بخش اورژانس نقش مهمي در کاهش تلفات و معلوليت ها داشته اند، خاطرنشان کرد: يکي از کاستي ها در اين حوزه عدم پوشش دريايي و هوايي اورژانس است که اميدواريم در اين بخش نيز به توفيقاتي دست پيدا کنيم.
دکتر هاشمي با اشاره به پيش بيني پوشش 44 پايگاه اورژانس هوايي براي کل کشور افزود: اميدواريم تا آخر سال هر دو ماه يک تا دو پايگاه با همکاري ارتش، نيروي انتظامي و جمعيت هلال احمر راه اندازي شود.
وزير بهداشت با تاکيد بر اهميت سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين حوزه گفت: در اين صورت هدف نهايي ما که راه اندازي 44 پايگاه اورژانس هوايي در کل کشور است، زودتر محقق خواهد شد.
دکتر هاشمي با اشاره به تحقق 21 درصدي اهداف در حوزه سلامت اظهار داشت: همه تلاش ما در راستاي افزايش اعتماد عمومي به بيمارستان هاي دولتي است.
وزير بهداشت در خصوص اجباري بودن طرح خدمت پزشکان گفت: ضمن احترام به قانون، معتقديم نبايد امور را با اجبار به پيش برد و تجربه نشان داده است، اجبار مسائل را حل نمي کند.
وي اظهار داشت: امروز برخي از همکاران ما در مناطق بسيار محروم به سر مي برند و متأسفانه دريافتي آنان قابل مقايسه با رقم واقعي نيست.
دکتر هاشمي ادامه داد: دولت اقدامات اوليه براي رفع اين مشکل را انجام داده و در صدد است شرايطي را فراهم کند که از دل مردم ساکن در مناطق محروم پزشکاني را تربيت و استخدام کند که در محل زندگي خود خدمت کنند و مجوز آنان تنها براي محل خودشان باشد.
دکتر هاشمي در خصوص تعامل وزارت بهداشت با سازمان هاي بيمه گر نيز گفت: تعامل خوبي با بيمه ها داريم و مسوولان داروخانه ها امروز شاهد آن هستند که ديگر به مانند گذشته پرداخت هزينه بيمه ها 12 تا 15 ماه طول نمي کشد و ما موفق شده ايم مدت زمان پرداختي ها را به کمتر از سه ماه برسانيم.
وزير بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستيم تا مانع شويم که بيش از 40 درصد از درآمد ماهيانه مردم صرف هزينه درمان شود و اميدواريم در آينده از توليد ناخالص ملي، حوزه سلامت سهم بيشتري در جهت کاهش هزينه ها و بهره وري حداکثري داشته باشد.
وزير بهداشت اظهار کرد: با کمبود شديد پرستار روبرو هستيم و به خوبي مي دانيم که فشار زيادي بر دوش آنان قرار گرفته است، اما؛ تا امروز هيچ اقدامي براي افزايش ميزان رضايتمندي پرستاران صورت نگرفته که اين به معني بي توجهي ما به آنان نيست.
دکتر هاشمي با بيان اين که در شروع کار، کانون توجه در وزارتخانه مردم بوده و هستند، بيان داشت: بنابراين نخست از آنان شروع کرده ايم و در ادامه مسير در راستاي افزايش تعداد پرستاران حرکت مي کنيم و از آنجا که مجوز استخدامي نداشتيم، تعدادي را به عنوان شرکتي به خدمت گرفتيم.
به گفته وزير بهداشت براي افزايش ميزان حقوق پرستاران جلسات متعددي داشته ايم و در هفته هاي آينده نتايج آن را اعلام مي کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن