تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815443961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خشم مالکی از درخواست بایدن برای تقسیم عراق


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: خشم مالکی از درخواست بایدن برای تقسیم عراق


نوری مالکی از اظهارات اخیر جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در قبال تقسیم عراق به سه بخش کُرد ، سنی و شیعه به شدت انتقاد کرد. وی گفت: بایدن این خواسته را تنها راه حل مشکلات عراق می داند در حالی که ما بر خلاف او معتقدیم وحدت، راه حل مشکلات عراق است. به گزارش پایگاه اطلاع رستای شبکه خبر، نوری المالکی در نطق هفتگی خود با اشاره به اینکه عراقی ها این روزها خطرها را درک کرده و کم کم به همبستگی بیشتر رو می آورند، از همه گروههای سیاسی خواست تا اظهارات جو بایدن که خواستار تقسیم عراق به سه بخش مذهبی و قومیِ  سنی ، کُرد و شیعه شده بود ، را رد کنند .
المالکی افزود : بایدن این خواسته را تنها راه حل مشکلات عراق می داند در حالی که ما بر خلاف او معتقدیم وحدت ، راه حل مشکلات عراق است.
وی افزود : در قانون اساسی عراق هیچ بندی مبنی بر تقسیم این کشور بر اساس قومی و مذهبی وجود ندارد و قانون فدرالی شدن برخی مناطق نیز بر مسئله قومی ، مذهبی اشاره ای نکرده است.
مالکی همچنین ضمن درخواست از همه گروه های سیاسی برای کمک به نخست وزیر جدید گفت : گروه ها باید در شرایط کنونی که کمتر از سیزده روز دیگر به پایان مهلت تشکیل دولت باقی مانده است ، حیدر عبادی را یاری کنند و در راستای تشکیل کابینه ای منسجم با وی همکاری و حد و مرز پیش شرط های خود را برای شرکت در کابینه جدید کاهش دهند.
نوری المالکی همچنن از حیدر العبادی نخست وزیر جدید خواست تا حکومتی فراگیر تشکیل دهد و در صورت مشکل آفرینی برخی گروه ها، به تشکیل دولت اکثریت سیاسی که نمایندگان همه اقوام و مذاهب در ان حضور داشته باشند ، روی آورد.
 


چهار شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن