تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802448052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش معاون امور ایثارگران وزارت ارشاد از عملکرد این نهاد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: گزارش معاون امور ایثارگران وزارت ارشاد از عملکرد این نهاد
سعید الفتی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد رویکرد جدیدی به امور ایثارگران دارد و در این دوره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت فرهنگی توجه شده است؛ به سایت آفتاب گفت: یکی از فعالیت های معاونت ایثارگران در این وزارتخانه برگزاری نشست با حضور سازمان اوقاف، خبرگزاری ها، نهادهای مرتبط دیگر است.
آفتاب-سرویس فرهنگی: معاون امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره عملکرد وزارت مطبوعش در حوزه ایثار و شهادت گفت: امروز بین سازمان های فرهنگی در این زمینه هماهنگی خوبی وجود دارد و  به امور ایثارگران با محوریت مسائل فرهنگ ایثار رسیدگی می شود.


وی ادامه داد: می توانم به جرات بگویم که این اولین بار است که در یک وزارتخانه تمام معاونت ها و مشاوران ادارات در امور ایثارگران دور هم جمع شده و درباره امور ایثارگران تبادل نظر می کنند. البته به معنای این نیست که قبلا در امور ایثارگران کار نشده است. اما قبلا ارتباط بدنه ای خوبی بین نهادها و سازمان ها وجود نداشت. الان تلاش می شود نگاه فرهنگی در امور ایثارگران نهادینه بشود.


وی در  ادامه افزود: در حوزه کار ایثارگران یکی از محورهای اساسی برگزاری نمایشگاه ها و خانه فرهنگ و مقاومت است. ما نمی خواهیم کار مقطعی انجام دهیم. کار ما مقطعی و احساسی نیست. در جامعه ای که فرهنگ فردگرایی در دنیای مجازی و واقعی ان تبلیغ می شود باید به فرهنگ دینی و ملی خود در قالب فرهنگ اصیل دین و شهادت برگردیم.


الفتی خاطر نشان کرد: در خانه فرهنگ ایثار و مقاومت با حضور هنرمندان، زنان، مدیحه سراها، آزاده ها، اهل قلم برای توسعه فرهنگ جلسه ای تشکیل شده که قرار است اولین کتاب مردمی«ایثار از نگاه مردم» تا شهریور ما منتشر شود.


معاون امور ایثار گران وزارت فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: در نمایشگاه بین المللی قرآن حدود 3000 دیدگاه و نظرات جمع آوری شد که در آن درباره ایثار و شهادت و نمادهای ایثار صحبت شده است. نمادهایی از ایثار برای ما نوشته شده که قرار هست به صورت شبکه ای با این افراد ارتباط داشته باشیم. این افراد در مفاهیم ایثار، شهادت،با هم تفاهم دارند .


وی ادامه داد: ما از این افراد برای دین از نماد ایثار دعوت خواهیم کرد. در این نظرات از کشورهای متعدد هم نظراتشان دریافت شده است. به این صورت که این افراد در نمایشگاه بین المللی حضور داشتند و نظراتشان را منعکس کرده اند.


الفتی در هفته دولت گفت: یکی ازکارهایی که انجام شده انتشار « نشریه فرهنگ ایثار» است که در 8 ساله دولت قبلی تعطیل شده بود.  قرار است که جشنواره فرهنگی و هنری با کمک استاندارها و مدیران کل ادارات برگزار شود.


وی ادامه داد:بنا به  فرمایشات رهبری باید باور دینی مردم را در فرهنگ تقویت کرد و هوای فرهنگ کشور را تقویت کرد. جشنواره فرهنگی و هنری با این هدف می خواهد دل نوشته های فرزندان شهدا، خاطره ها و ادبیات شهادت و ایثار را دریافت کرده و ان را منتشر کنند.


  معاون امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:هدف ما انتشار ادبیات مقاومت است. در حوزه ادبیات نویسی و خاطرات خانم ها خیلی موفق بوده اند و قرار هست که برای حوزه تدوین گری کلاس های اموزش برای علاقمندان به ادبیات ایثار و مقاومت داشته باشیم. البته این دلنوشته هایی که در نمایشگاه ها در اختیار ما قرار گرفته قرار است در اختیار علاقمندان برای تدوین داستان، ادبیات و شعر قرار بدهیم و به بهترین آن جایزه ای در نظر گرفته می شود. بعد از داوری این تکمله های ادبی چاپ و منتشر خواهد شد.


الفتی گفت: ما در حوزه فرهنگ ایثار و مقاومت از فیلم سینمایی ساخته شده با این موضوع پشتیبانی می کنیم. در حال حاضر فیلم ی که پشتیبانی شده فیلم" لاله های واژگون" است که به صورت تخصصی به موضوع شهادت پرداخته است.


به گفته الفتی در حوزه نشر در امور مربوط به ایثار تلاش شده و قرار است که  از نشریات مختلف در این حوزه با موضوعات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی با نمودهای فرهنگ ایثار و شهادت حمایت شود.
وی ادامه داد:من معتقدم که هشت سال دفاع مقدس برای کشور برکاتی داشته است. این برکات باعث توانمندی در همه حوزه ها و بینش ما شده است. امروز باید این باور و توانمندی دوباره استفاده و پرورانده شود.


وی گفت:ما  شهادت ،فرهنگ گذشت از خود به نفع جمع و دیگران و کشور را داریم که بهترین نماد توسعه و پیشرفت است. خیلی از تکنیک های عملیات والفجر 8، جذر و مد 2 الان در دانشگاه ها تدریس می شود. باید بر پایه این مقاومت اقتصاد و فرهنگ مقاومتی آموزش بدهیم.


الفتی تصریح کرد:نباید اجازه دهیم فرهنگ اصیل ایثار رنگ ببازد. چرا همین جوان که روز ی از جان خود می گذشت الان در میدان کاج می ایستد تا دو نفر همدیگر را چاقو بزنند و یا با یک تصادف ساده به جان هم می افتند. آن گذشت ها و آن ایثار کجا رفته است؟


الفتی در انتها افزود: یکی از برنامه های اصلی امور ایثارگران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  همکاری منسجم همه دستگاه های اداری، دانشگاه، استان ها است و برای همین تفاهم نامه ای با باغ موزه دفاع مقدس تهیه شده تا خانواده های شهدا بازدید داشته باشند.


وی خاطرنشان کرد:برای هفته دولت قرار است که تمام مسئولین  را از ادارات کل، تعدادی از خانواده شهدا،  مدیران ایثارگر، ایثارگران وزارت خانه ها، استاندارها، معاونین و ایثارگران سازمان ها را دعوت کنیم که قرار است نشستی با دکتر جنتی داشته باشند. قرار هست که بنا به تدبیر رهبری از خانواده این شهدا بازدید شود. ایشان فرموده بودند باید این بازدیدها رسانه ای شود تا مردم بدانند که ما به ایثارگران عزیز چقدر احترام می گذاریم.






تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن