تبلیغات
تبلیغات متنی
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1852285757
آنا نعمتي: از مطبوعات و بيمهري نسبت به اين فيلم گله دارم/ مصطفوي: انارهای نارس ماحصل 5 سال دوندگی من بود
واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نشست نقد و بررسي فيلم "انارهاي نارس" در فرهنگسراي فردوس؛
آنا نعمتي: از مطبوعات و بيمهري نسبت به اين فيلم گله دارم/ مصطفوي: "انارهای نارس" ماحصل 5 سال دوندگی من بود
نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي "انارهاي نارس" با گله هاي آنا نعمتي و مجيدرضا مصطفوي همراه بود.
به گزارش حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛ عصر دو شنبه(سوم شهريور ماه)نمایش و نشست نقد و بررسی فیلم«انارهاي نارس» در قالب شصت و سومين برنامه خانه فیلم فردوس با حضور مجيدرضا مصطفوي(كارگردان و تهيه كننده)، آرش الياسي(مجري طرح و سرمايه گذار)، بهروز معاونيان(مديرصدابرداري)، حسن روح پروري(طراح صحنه و لباس)، مهدي تراب بيگي(نويسنده)، آنا نعمتي، شبنم معززي، رابعه مدني(بازيگران) و محمدرضا لطفی مجری و منتقد در فرهنگسرای فردوس برگزار شد كه اين نشست با استقبال زياد مخاطبان روبرو گرديد.
محمدرضا لطفی (مجری – منتقد) در ابتدای این نشست درباره اين فيلم گفت: وقتي يك فيلم اولي با سرمايه مستقل تن به معادلات تحميلي سينماي بدنه نمي دهد و فيلمي با پيام انساني مي سازد فارغ از اينكه كيفيت اثرش چيست بايد او را تشويق كرد و به او دست مريزاد گفت،انارهاي نارس به عنوان فيلم اول يك فيلمساز اثر قابل قبولي است و از يك پيام انساني حرف مي زند.مصطفوي مشخص است كه به دنبال يك سينماي انساني و شريف است و بايد او را تشويق كرد تا اين راه را ادامه بدهد،نمي خواهم بگويم انارهاي نارس يك اثر تمام عيار و بي نقص است،قطعا اين فيلم هم مانند تمام آثار عيب و ايراداتي دارد،اما يك ويژگي خوب در آن نهفته است كه دروغ نمي گويد و ادا در نمي آورد.فضاي فيلم شايد با مناسبات سينماي تجاري و گيشه فاصله داشته باشد،اما روح اثر مي تواند در مخاطب عام هم حتي اثر كند و فكر مي كنم اگر مصطفوي سينماي خود را پيدا كند و در همين مسير پخته شود قطعا آينده خوبي در انتظار او خواهد بود.
در ادامه اين بحث مجيدرضا مصطفوي كارگردان فيلم عنوان كرد: قبل از این که این فیلم را بسازم چند سال تدوینگر سینما بودم تدوینگر فیلم هایی از همین جنس فیلم های مستق جشنواره ای؛ کلا هم روحیاتم با سینمای تجاری همخوان نیست و شرایط شکل گیری شخصیت آدم هایی را دارد که دارند کار هنری می کنند. کار در سینمای تجاری را دوست ندارم شاید چند سال یکبار بتونم فیلم بسازم ولی سعی می کنم فیلمی را بسازم که مستقل باشد و دغدغه های جامعه در آن نشان داده بشود. انارهای نارس ماحصل 5 سال دوندگی من برای چند فیلم نامه بود که هیچ وقت در دولت قبلي به نتیجه نرسید و تمام آن ها در مرحله آخر مجوز ساخت نگرفت. گرفتاری های مردم در یک مقطعی متاسفانه آن قدر زیاد بود که منم به عنوان یک شهروند تاثیر گرفتم و سعی کردم این دغدغه ها را بازتاب دهم.
مجيدرضا مصطفوي در ادامه اين بحث ادامه داد: اگر بخواهیم خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم 70 درصد آدم های جامعه از جنس ذبیح و انسی هستند،در واقع یک اتفاقاتی افتاد که ما فراموش کردیم که چرخه های اقتصادی کشور را چه کسانی به حرکت در می آورند و در مقطعی یکسری شعار دادیم و متاسفانه پس از گذشت زمانی آن شعارها مبنی بر حمایت از قشر اکثریت جامعه که کارگران را تشکیل می دهند نیز فراموش شد. مخصوصا این هشت سال اخیر ما واضح تر دیدیم که این طبقه از طبقه کارگری به طبقات پایین تر سقوط كردند که واقعا نمی دانم چه اسمی می توان بر آن گذاشت چون کف طبقات اجتماعی طبقه کارگری است. و این ها طبقاتشان را از دست دادند ولی چیزی که از دست نداند شرافت شان بود. با شرافت این آدم ها نمي شود معامله كرد،حتی اگر شرایط اقتصادی، فرهنگی و معیشتی شان دچار مشکل شود.
آنا نعمتي بازيگر فيلم "انارهاي نارس" درخصوص حضور خود در اين فيلم اظهار داشت: من همیشه دغدغه بازی در نقش های متفاوت را داشتم و تجربه نقش های متفاوت و جنس فیلم های متفاوت را دوست داشتم. نقشی که در این فیلم بازی کردم شاید واقعا یکی از آرزوهایم بود و فکر می کردم هیچ وقت این اتفاق نیافتد و دلم می خواست یک بار هم که شده این تجربه را داشته باشم. به خاطر جنس فیزیک، صدا و یا صورت؛ هیچ وقت هیچ یک از کارگردانانی که من با آن ها کار کرده بودم جسارت این که این تپیپ کار نقش را بدهند نداشتند. من از بازی در این نقش ترس داشتم ولی آقای مصطفوی با آرامش و اعتماد به نفس با من صحبت کردند که جرات بازی در این نقش را به من دادند؛ فیلم نامه اینقدر کامل بود که بار اول که فیلم نامه را خواندم آنقدر ریز به شرح صحنه، حس و سکانس ها پرداخته شده بود که متوجه نشدم چه فیلم سختی است و تازه در دفعات بعدي دورخوانی به سختی کار پی بردم. در چند سال اخیر بیشتر کارهای من با کارگردانان کار اول و دوم بوده است به دلیل این که احساس می کنم انگیزه و دغدغه شان برای کار خوب بسیار است. این کارگردانان بیشتر نگاه و دغدغه مردم را می شناسند و همین طور که می بینید اغلب با سرمایه شخصی فیلم می سازند.
وي تصريح كرد: از نتیجه کار بسیار بسیار راضی هستم،اما از مطبوعات و بي مهري هايي كه در زمان جشنواره به فيلم شد بسيار گله دارم، نمیگویم که دلم پر است چون مطمئن هستم که این فیلم هنوز موفقیتهای بیشتری خواهد داشت نیازی به تشویق هیچ کس ندارد و خودش تشویق شده است و راهش را پیدا کرده است.
در ادامه اين نشست مهدي تراب بيگي كه به اتفاق مجيد رضا مصطفوي فيلمنامه را نوشته است توضيح داد: ما قصه ای کم حجم را انتخاب کردیم چون این داستان شخصیت محور است و در واقع زنی را داشتيم که اول وابسته به شوهرش است و مردهایی که دور و برشان است کودک هستند،چیزی که از اول مد نظر بود استقلال انسی بود. شخصیت انسی برای آقای مصطفوی خیلی روشن بود و تمام تلاش ما پرداختن به درون اين شخصيت ها بود.متاسفانه بعضي ها ما را متهم به سياه نمايي مي كنند كه اين نگاه كاملا غلط است.در فيلم ما به شدت و كرات نشانه هايي از اميد و عشق و محبت و خوبي و مهرباني وجود دارد،اينكه شما دوست داري سياهي ها و مشكلات را بيشتر ببيني مشكل فيلم نيست،مشكل اين افراد است.
در ادامه اين بحث آرش الياسي مجري طرح و سرمايه گذار فيلم هم توضيح داد: این پروژه پیشنهاد آقای مصطفوی بود و ما هیچ دورنمای اقتصادی نداشتیم.دورنمای ما رسيدن به هدفمان بود و این که نشان دهیم در این قشر از جامعه انسانیت و زندگی شرافتمندانه هنوز وجود دارد و از بین نرفته است.
سرمايه گذاري در يك فيلم می تواند بازگشت مادی باشد و يا بازگشت معنوی.اساسا در فيلم هايي كه به بدنه و گيشه تعلق ندارند برگشت پول و سود در رتبه دوم قرار مي گيرد و هدف نخست چيز ديگري مي شود.من فكر مي كنم همين كه در اين جامعه به اندازه خودم توانستيم حرفمان را بزنيم به سود رسيده ام و خوشبختانه در اولين استارت بين المللي در جشنواره مسكو كه جزو جشنواره هاي الف دنياست توانست در بخش اصلي و در بين شانزده فيلم پذيرفته شده قرار بگيرد و اين يعني رسيدن به خواسته و هدف اصلي.
در ادامه اين نشست حسن روح پروري طراح صحنه و لباس اين فيلم كه در جشنواره كانديد دريافت سيمرغ شده بود هم گفت: فیلم نامه اين فيلم بسیار دقیق و با تمام جزئیات نوشته شده بود و همين نشان مي داد كه نويسنده و كارگردان روي تك تك عناصر فكر كرده اند و مي دانند كه چه مي خواهند.اساسا بر اين باورم كه طراح صحنه مانند يك كارگردان كه با بازيگران مختلف قصه و فضا را معرفي مي كند و پيش مي برد،او نيز با لوكيشن هاي مختلف قصه را معرفي مي كند.در واقع ابزار اجرايي يك طراح صحنه لوكيشن هايش است و من در انارهاي نارس با فيلمنامه اي روبرو شده بودم كه تنها سه لوكيشن مختصر اصلي داشت و متوجه شدم كه هرآن چيزي كه قرار است در صحنه خلق كنم و به بوجود بياورم تا حس و حال مناست منتقل شود در اين سه جا خلاصه مي شود و براي همين شروع كردم به فكر كردن و تركيب و فكر كردن و آناليز كه چگونه مي شود در كمترين زمان ممكن اين لوكيشن ها معرفي شوند.
پس صحبت هاي روح پروري شبنم معززي ديگر بازيگر اين فيلم درباره نقش خود توضيح داد كه سارا برای من نقشی بود كه در عین سادگی خاص بود، در فیلم نامه دکتر سارا پررنگ تر بود ولی در تدوین برای تندی ریتم یکسری از پلان ها را حذف کردند. این شخصیت را دوست داشتم چون در عین کوتاهی با توجه به این که در فیلم نامه پر رنگ بود روزنه امیدی برای انسی به شمار مي رفت.
دکتر سارا را به خاطر سادگی و نزدیکی به شخصیت خودم كاملا باور كرده بودم و احساس می کنم نسبت به پزشکی که وظیفه اش را در چارچوب شغلی انجام می دهد مهربانی خاصی داشت
در پايان هم بهروز معاونيان مدير صدابرداري اين فيلم در اين جلسه گفت: يكي از ويژگي هاي اين فيلم اين بود كه طراحي صدا قبل از فيلمبرداري صورت گرفته بود و اين گونه نبود كه ما تازه سر صحنه برويم و ببينيم كه چه كار مي توانيم انجام بدهيم. در این فیلم سعی کردیم به یک لحن متناسب و خوب برسيم كه مظلومیت طبقه کارگری که به طبقات پايين تر سقوط مي كند نشان داده شود. صدا روح فیلم است و مخاطب يك فيلم در خودآگاه خود در ابتدا با صداي يك فيلم ارتباط روحي برقرار مي كند.شما فیلم آواتار را كه میلیاردها برايش خرج شده را با صداي بسته تماشا كنيد.مطمئن باشيد بيشتر از ده دقيقه نمي توانيد آن را تحمل كنيد.به جرات مي گويم كه روح فیلم صدايش است و اين صداست كه با بیننده ارتباط برقرار می کند.
انتهاي پيام/
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]
صفحات پیشنهادی
فیلمنامهای با موضوع داعش دارم/ شکلگیری داستان در سوریه
فرهنگ و هنر سینمای ایران حمید بهمنی در گفتگو با مهر فیلمنامهای با موضوع داعش دارم شکلگیری داستان در سوریه حمید بهمنی کارگردان سینمای ایران طرحی با موضوع شکلگیری گروه تروریستی داعش دارد که داستان آن در سوریه می گذرد حمید بهمنی کارگردان سینما و مدیر عامل موسسه شهید آوینی درآنا نعمتی از تجربه «مادر شدن» می گوید
آنا نعمتی از تجربه مادر شدن می گوید شاید برای خانمهای شاغل سخت باشد که برای مدتی كوتاه کار و دغدغههای شخصی خود را رها و تمام آن را صرف مادر شدنشان کنند چه برسد به اينكه با تولد بچه مجبورباشند دست كم براي يك سال فعاليتهاي اجتماعيشان را محدود كنند به گزارش آخرین نیوز به نقلارادت به امام رضا(ع) همواره در فیلم هایم جاری است/ آرزو دارم درباره امام هشتم سریال بسازم
سیروس مقدم ارادت به امام رضا ع همواره در فیلم هایم جاری است آرزو دارم درباره امام هشتم سریال بسازم بینندگان قاب جادویی با سیروس مقدم فیلمنامهنویس و کارگردان سریال های مشهور تلویزیونی آشنایند او فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است به گزارش حوزه رادیو تلویزیونفیلمنامهای متفاوت از «شیار 143» در دست دارم/ اقتباس از رمان دفاعمقدسی
فرهنگ و هنر سینمای ایران نرگس آبیار در گفتگو با مهر فیلمنامهای متفاوت از شیار 143 در دست دارم اقتباس از رمان دفاعمقدسی نرگس آبیار از نگارش فیلمنامهای براساس یکی از رمان هایی که نوشته ولی هنوز به چاپ نرسیده است با داستانی متفاوت از شیار 143 و با پسزمینه های دفاع مقدس خنرگس آبیار: فیلمنامهای متفاوت از «شیار 143» در دست دارم/ اقتباس از رمان دفاعمقدسی
نرگس آبیار فیلمنامهای متفاوت از شیار 143 در دست دارم اقتباس از رمان دفاعمقدسی نرگس آبیار از نگارش فیلمنامهای براساس یکی از رمان هایی که نوشته ولی هنوز به چاپ نرسیده است با داستانی متفاوت از شیار 143 و با پسزمینه های دفاع مقدس خبر داد به گزارش نامه نیوز به نقل از مهر نرگسبه بازی در «تله فیلمهای لپ لپی» علاقه ای ندارم
پرستو گلستانی به بازی در تله فیلمهای لپ لپی علاقه ای ندارم تاریخ انتشار سه شنبه 28 مرداد 1393 ساعت 20 56 | شماره خبر 1612657717262172100 تعداد بازید 1 پرستو گلستانی بازیگر سینما تلویزیون و تئاتر پیرامون بازگشتش به تلویزیون با سریال دردسرهای عظیم گفت کارهایی که در اینبررسی علل نابودی پرندگان مهاجر در یک مستند/ «انارهای نارس» نقد میشود
فرهنگ و هنر سینمای ایران چند خبر از سینما بررسی علل نابودی پرندگان مهاجر در یک مستند انارهای نارس نقد میشود فیلم سینمایی انارهای نارس به کارگردانی محمدرضا مصطفوی نقد و بررسی می شود همچنین می توانید به علل نابودی پرندگان مهاجردر تالاب های گلستان با دیدن مستند پرندگان بیاکران و نقد انارهای نارس در فرهنگسرای فردوس
اکران و نقد انارهای نارس در فرهنگسرای فردوس فیلم سینمایی انارهای نارس محمدرضا مصطفوی تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره بین المللی فیلم مسکو در شصت و سومین نشست سکانس اکران نقد و بررسی میشود به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فردوس خلاله افتخاری: فیلمهای ویدئویی تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سینما دارند
لاله افتخاری فیلمهای ویدئویی تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سینما دارندعضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این که تولیدگنندگان باید مدل تجاری خود را به شکل جدیدی تعریف کنند گفت نمیتوان تاثیرگذاری بیشتر فیلمهای ویدئویی بر جامعه را نسبت به فیلمهای سینمایی را انکار کرد به گزارش خبدر جریان سوپرجام فوتبال اروپا اتفاق افتاد بیمحلی دلبوسکه و فلورنتینو پرس نسبت به هم؛ سوژه رسانهها+عکس و ف
در جریان سوپرجام فوتبال اروپا اتفاق افتادبیمحلی دلبوسکه و فلورنتینو پرس نسبت به هم سوژه رسانهها عکس و فیلمسرمربی تیم ملی اسپانیا و رئیس رئال مادرید نسبت به هم بیمحلی کردند و با یکدیگر دست ندادند به گزارش خبرگزاری فارس در جریان بازی سوپرجام فوتبال اروپا میان تیمهای رئالپيرواني: از هواداران پرسپوليس گله دارم
پيرواني از هواداران پرسپوليس گله دارم افشين پيرواني مربي پرسپوليس در پايان بازي مقابل پديده از رفتار طرفداران پرسپوليس انتقاد کرد به گزارش "ورزش سه" پیروانی گفت ما روز به روز بهتر می شویم اما برای رسیدن به این مسئله احتیاج به همکاری هواداران داریم همانطور که دگله ای از جوجه مرغ ها که گوش به فرمان صاحبشان هستند! / فیلم
گله ای از جوجه مرغ ها که گوش به فرمان صاحبشان هستند فیلم به این مطلب امتیاز دهید جام نیوز برای دیدن ویدئوهای بیشتر اینجا کلیک کنید ۲۷ ۰۵ ۱۳۹۳ - ۱۱ ۰۵بهروز افخمی: غلط کرده کسی بگوید علیه «اسد» فیلم بساز/خیلی بشار را دوست دارم/ جزو دار و دسته آوینی هس
بهروز افخمی غلط کرده کسی بگوید علیه اسد فیلم بساز خیلی بشار را دوست دارم جزو دار و دسته آوینی هستمکارگردان کشورمان گفت اگر کسی بگوید من علیه اسد فیلمی بسازم تب دارد غلط میکنه کسی چنین حرفی بزنه من خیلی اسد را دوست دارم هفته نامه تماشاگران امروز نوشت نام بهروز افخمی راعکس: آنا نعمتی در کنار پدر و مادرش
عکس آنا نعمتی در کنار پدر و مادرشآنا نعمتی بازیگر 37 ساله ایرانی است او همسر سابق ابوالفضل پورعرب می باشد که در سن 23 سالگی مادر آنا نعمتی بازیگر 37 ساله ایرانی است او همسر سابق ابوالفضل پورعرب می باشد که در سن 23 سالگی مادر شدن را تجربه کرده است آنا نعمتی درمورد تجربه مادر شترابیان: کی روش تمایل دارد مستقیم با کفاشیان مذاکره کند/ من از هیچ کس گلهای ندارم
ترابیان کی روش تمایل دارد مستقیم با کفاشیان مذاکره کند من از هیچ کس گلهای ندارم کی روش دیروز اعلام کرد که میخواهد مستقیما با کفاشیان مذاکره کند و جلسهای دو نفره بین آنها برگزار شود عباس ترابیان در رابطه با متن بالا در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت خود کی رودر تذکر آئیننامهای مطرح شد نعمتی: انتخاب ناظران هیأت نظارت بر مطبوعات غیرشرعی و غیرقانونی است/لاریجانی: ناچا
در تذکر آئیننامهای مطرح شدنعمتی انتخاب ناظران هیأت نظارت بر مطبوعات غیرشرعی و غیرقانونی است لاریجانی ناچاریم در دستور کار بگذاریمنماینده اسدآباد در مجلس گفت با توجه به وجود ابهام در تعداد کاندیداهای هیأت نظارت بر مطبوعات برگزاری این انتخابات در صحن علنی مچلس غیرشرعی و غیرقارقبای ما دقیقه 90 گل می زنند ما می زنیم به تیر دروازه/ از هواداران گله دارم
ورزشی فوتبال - فوتسال افشین پیروانی رقبای ما دقیقه 90 گل می زنند ما می زنیم به تیر دروازه از هواداران گله دارم مربی تیم فوتبال پرسپولیس دارد این تیم دچار بدشانسی شده و در دقایق پایانی توپ هایش به تیر دروازه می خورد اما توپ های رقیبانشان به گل تبدیل می شود به گزارش خبرنگار مه-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها