تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818884331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سکوت غرب درباره کشتار سوری ها و عراقی ها توسط داعش


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
سکوت غرب درباره کشتار سوری ها و عراقی ها توسط داعش
در میان خشونت های وحشیانه داعش در عراق و سوریه هرگز واکنشی در قبال ارزش جان انسان ها در جنگ در رسانه های غربی و نیز در عملکرد مقامات این کشورهای دیده نمی شود .


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی ؛ "مانوئل اوچسنریتر" روزنامه نگار آلمانی در مصاحبه با راشاتودی اظهارداشت : تنها مسئله ای که در میان رسانه ها و مقامات غربی در مورد اقدامات تروریستهای تکفیری بعثی مطرح می شود موضوعات جئوپلتیکی و اقتصادی است و توجهی به کشتار بی رحمانه مسیحیان در شهرهای عراق نمی شود . 


به منظور مبارزه موفقیت آمیز غرب با اقدامات تروریستی داعش در عراق  و سوریه باید کشورهایی نظیر ترکیه و نیز کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که بطور  مستمر مشغول تجهیز مالی و نظامی تروریست ها هستند مورد تحریم واقع شوند . 


بعلاوه اینکه می توان نیروهای ارتشی در عراق و سوریه و همچنین کشورهای متحد این دو دولت هرچه بیشتر تسلیح شده تا بتوانند بطور موثر  و موفقیت آمیز با داعش به جنگ بپردازند . ارتش سوریه و توانایی این نیروها در مقابله با داعش در صدر این لیست قرار دارد . 


این روزنامه نگار آلمانی در واکنش به فیلم منتشر شده توسط داعش که در آن یکی از تروریست ها یک خبرنگار آمریکایی را اعدام میکند , تصریح کرد : تعجب آور نیست که ببینیم این تروریست ها یک شهروند آمریکایی را سر می برند . بر هیچکس پوشیده نیست که هزاران شهروند از کشورهای غربی به سوریه و عراق سرازیر شدند تا با پیوستن به داعش به مبارزه علیه دمشق و بغداد بپردازند . این اقدام در سالهای آینده نیز استمرار خواهد داشت . 


این وحشت , خون آشامی و خشونت های غیرطبیعی ناشی از دهه ها سیاست گذاری اشتباه در دولت های غربی و هم پیمانان منطقه ای آنان می باشد . باید این مسئله مورد بررسی قرار بگیرد که چگونه افرادی که از دیدگاه میهن پرستی متعصب و افراطی هستند به راحتی سرزمین و خاک خود را ترک و برای جنگ به کشور دیگری می روند . 


نباید فراموش کنیم که فعالان اجتماعی بطور گسترده دولت بشار اسد و ارتش سوریه را متهم به ربودن "جیمز فولی"  کرده بودند در حالی که اکنون مشخص شد که این روزنامه نگار آمریکایی توسط تروریست های داعشی ربوده شده و طی روزهای اخیر فیلم ویدئویی منتسب به تروریستهای تکفیری بعثی که نشان دهنده قطع سر وی بود , منتشر گردید . 


دولت های اروپایی نیز به خطر و تهدید این تروریستها برای امنیت کشورهای خود پی برده اند . هزاران یا دهها هزار جنگجوی داعشی از آسمان به سوریه یا عراق وارد نشده اند . بسیاری از آنها در اردوگاه های آموزشی در مرز ترکیه با سوریه و نیز مرز اردن با سوریه آموزش نظامی دیده اند . 


سالهاست که افراد ازکشورهای مختلف به این اردوگاه ها اعزام شده و تحت آموزش قرار گرفته اند . همچنین نباید فراموش کنیم که این دولت های غربی بوده اند که برای حمایت و کمک به "تروریست های میانه رو"‌فراخوان دادند . اما اکنون همین تروریست ها هستند که روزگاری از سوی غرب "‌میانه رو "‌ نامیده شده و مورد حمایت بودند ولی حالا "‌افراطی"‌ و تهدید نامیده می شوند . 


همین تروریست های به اصطلاح "میانه رو" یکی از انشعابات گروه ترویستی "اسامه بن لادنی "‌است که آمریکا و هم پیمانانش به بهانه بازداشت و قتل وی بعنوان یک تروریست به افغانستان و سپس عراق حمله کرده و این کشورها را سالها به اشغال خود در آورد . 


اذهان عمومی دنیا نباید فراموش کرده باشند که سرکردگان تروریست ها که اعضای بدن نیروهای نظامی سوری را میخوردند و فیلم این اقدام خود را باافتخار در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند ، از سوی واشنگتن "‌تروریست میانه رو"‌نامیده می شوند .


این اقدام حرکت جدیدی نیست ، بریدن سر حرکت جدیدی نیست ، قتل عام ها و اعدام های دسته جمعی حرکت جدیدی نیست ، کشتن بیر حمانه خبرنگاران حرکت جدیدی نیست . مسئله نگران کننده این است که چنین رویدادهایی نتواند تغییری در سیاست های دولت های غربی و هم پیمانان منطقه ای آنها ایجاد کند . 






انتهای پیام /






تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن