تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802470624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیویورک تایمز: آمریکا نمی‌تواند به تنهایی به جنگ داعش برود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نیویورک تایمز: آمریکا نمی‌تواند به تنهایی به جنگ داعش برود
کد خبر: ۴۲۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹ - 25 August 2014


 یک روزنامه آمریکایی در سرمقاله خود تاکید کرد واشنگتن نمی‌تواند به تنهایی به جنگ با تروریست‌های داعش برود.

به گزارش  تسنیم، نیویورک تایمز در سرمقاله خود تحت عنوان "پاسخی ضروری به داعش" تاکید می‌کند ایالات متحده نمی‌تواند به تنهایی علیه دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) وارد جنگ شود.

بر اساس این گزارش، حملات هوایی آمریکا و سایر کمک های دولت واشنگتن تا حدی به اقلیت های مذهبی و سایر گروه هایی که توسط داعش تهدید می شوند امداد رسانی کرده است، اما شکست داعش نیازمند پاسخی طولانی مدت تر و سازمان یافته است که شامل ائتلافی گسترده از کشورها از جمله سایر کشورهای مسلمان باشد و نه تنها تهدید نظامی داعش که مسائل مذهبی و سیاسی را نیز در بر بگیرد.

نیویورک تایمز در ادامه به اظهارات ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که داعش را تهدیدی مستقیم علیه غرب و عراق توصیف کرده و همچنین اظهارات «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا که درباره تامین مالی عالی داعش و مهارت های پیچیده و تاکتیکی این گروه هشدار داده، اشاره کرده و نوشته است که سایر تحلیلگران نیز داعش را به دلیل توانایی اش در تصرف بخش های بزرگ دو کشور سوریه و عراق با سرعتی خیره کننده، یکی از موفق ترین گروه های افراط گرا در طول تاریخ توصیف کرده اند.

این روزنامه نوشت درحالیکه خطر داعش علیه آمریکا و غرب واقعی است، کسانی که بیشترین هزینه عملیات های داعش را می پردازند، مسلمانان هستند و به همین دلیل است که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا استدلال کرده است که تمامی دولت ها و مردم خاورمیانه باید تلاشی مشترک برای خارج کردن غده سرطانی داعش از منطقه داشته باشند تا گسترش پیدا نکند و مهار داعش نیازمند مدیریت و رهبری آمریکا است اما تاکنون نه دولت واشنگتن و نه متحدان آمریکا، چشم اندازی منسجم درباره چگونگی تحقق این هدف را ارائه نکرده اند.

بر اساس این گزارش، واکنشی که علیه بحران مستقیم داعش اتخاذ شده، محتاطانه بوده است و آمریکا تاکید دارد که دولت عراق و ارتش این کشور باید رقابت های دیرینه را کنار بگذارند و با نیروهای پیشمرگه کردستان همکاری کنند تا از این طریق و با کمک جنگ زمینی، از حملات هوایی آمریکا علیه داعش پشتیبانی کنند.

در این بین، کشورهای آلمان، ایتالیا، انگلیس و فرانسه نیز وعده تامین تسلیحاتی نیروهای عراقی و کرد علیه داعش را مطرح کرده اند.

نیویورک تایمز نوشت که با این حال، سیاست عراق در وضعیت خطرناک و نامعینی به سر می برد و آمریکا توانست به شیوه ای موفقیت آمیز، برای تغییر «نوری المالکی» نخست وزیر عراق اعمال فشار کند زیرا تنها یک رهبر جامع تر می تواند فرصت اتحاد کشور عراق در برابر تهدید داعش را فراهم کند، اما با این حال، پارلمان عراق هنوز تشکیل دولت جدید در این کشور را تصویب نهایی نکرده است و بنابراین، طولانی شدن بلاتکلیفی های سیاسی در عراق، جنگ علیه داعش را تضعیف می کند.

در این گزارش آمده است که اگر سایر کشورهای مسلمان نیز تهدید داعش را جدی بگیرند، چشم انداز شکست این گروه تروریستی تا حد زیادی پیشرفت پیدا خواهد کرد اما با این حال، کشورهایی مانند عراق درگیر رقابت و اختلافات مذهبی بین شیعه و سنی هستند و بسیاری از کشورها نیز روابط خاص خود را با افراط گرایان دارند؛ در این بین، داعش نیز از طریق ثروتمندان مستقر در کویت و قطر تامین مالی می شود.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی نیز به تامین تسلیحاتی شورشیان سوری پرداخته است و اهمیتی نداده است که این تسلیحات ممکن است در اختیار عناصر داعش قرار بگیرد؛ ترکیه نیز به جنگجویان داعش و تسلیحات آنها اجازه گذر از مرزهای خود را داده است و تمامی این موارد باید متوقف شود.

نیویورک تایمز نوشت که ایجاد یک نیروهای نظامی منطقه ای ودریافت کمک از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ترکیه علیه داعش ضرورت دارد؛ این نیروی نظامی منطقه ای قطعا نیازمند پول، به اشتراک گذاری اطلاعات و همکاری های دیپلماتیک و یک نقشه معین برای مهار و قطع تامین مالی داعش و جلوگیری از پخش اعضای این گروه تروریستی در میان سایر کشورها است؛ در این بین، پیشنهاد فرانسه برای برگزاری یک کنفرانس بین المللی درباره داعش شایان توجه است.

در پایان این گزارش آمده است که اهمیتی ندارد که چه تعداد حمله هوایی آمریکا صورت گرفته و مهم نیست که آقای اوباما نیز در حال بررسی حمله به داعش در سوریه است، چنین افراط گرایانی هیچ گاه شکست نمی خورند مگر اینکه مسلمانان خودشان مهار داعش را یک اولویت بدانند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن