تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805364121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۲۱ استان کشور درگیر آلودگی هوا هستند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ۲۱ استان کشور درگیر آلودگی هوا هستند
وی با اشاره به شرایط مناسب و وضعیت جغرافیایی استان کردستان گفت: در کردستان موقعیت‌های بی نظیری همچون وجود مناطق حفاظت شده بیجار و قروه، درختان بلوط و بنه، وجود ۵ حوزه آبخیز و سرشاخه‌های اصلی سفیدرود، زرینه رود و کرخه نشان از اهمیت استان کردستان را دارد.
آفتاب: معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه ۲۱ استان کشور درگیر آلودگی هوا هستند، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ دشت کشورمان نیز به دلیل افت آب‌های زیرزمینی دچار تهدید جدی زیست محیطی هستند.

به گزارش تسنیم، سیدمحمد مجابی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست کردستان با اشاره به توجه دولت یازدهم به مسائل زیست محیطی اظهار کرد: رئیس جمهور در برنامه‌ای که به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد به مسائل محیط زیست و دریاچه ارومیه اشاره کردند که این نشان از اهمیت محیط زیست در دولت یازدهم دارد.

وی گفت: در دولت سابق شورای محیط زیست و حتی دو مناطق حفاظت شده منحل اعلام شد و این امر نشان می‌دهد که در یک دولت محیط زیست در اولویت قرار می‌گیرد و در دولت دیگر چندان اهمیتی ندارد. معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: سیاست‌گذاری کلان محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال اصلاح است و در همین راستا کمیته‌ای خاص محیط زیست نیز تشکیل شده است.

۱۰.۶ درصد مناطق کشور در اختیار سازمان محیط زیست است

وی با اشاره به اینکه ۱۰.۶ درصد مناطق کشور در اختیار سازمان محیط زیست قرار دارد، گفت: در حال حاضر فقط ۲ هزار و ۷۰۰ محیط‌بان در سطح کشور وجود دارد که در همین راستا با کمبود نیروی انسانی و از همه مهمتر عدم انگیزش نیروی انسانی مواجه هستیم.

مجابی با بیان اینکه در حال حاضر برای حفاظت از محیط زیست درگیری های فراوانی داریم، افزود: هم‌اکنون با شرایطی که همه مقید به مسائل محیط زیست باشند فاصله زیادی وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نقش مردم را در مسائل زیست محیطی موثر دانست و اظهار کرد: بزرگترین و مهمترین افرادی که در محیط زیست نقش دارند مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های غیر دولتی و مردم نهاد است.

وی با اشاره به شرایط مناسب و وضعیت جغرافیایی استان کردستان گفت: در کردستان موقعیت‌های بی نظیری همچون وجود مناطق حفاظت شده بیجار و قروه، درختان بلوط و بنه، وجود ۵ حوزه آبخیز و سرشاخه‌های اصلی سفیدرود، زرینه رود و کرخه نشان از اهمیت استان کردستان را دارد.

مجابی تصریح کرد: دریاچه زریبار مریوان با داشتن ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار مساحت و داشتن پناهگاه حیات وحش به عنوان بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان از دیگر وی‍ژگی‌های این استان است.

وی توسعه را حق جامعه بشری ذکر کرد و گفت: اگر در استان کردستان تاکنون توسعه بی بند و باری صورت نگرفته باید از این به بعد نیز سعی شود که چنین اتفاقی نیافتند چرا که هزینه بالایی دارد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: در کشورمان به لحاظ وجود فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی مسائل محیط زیست مورد توجه جدی بوده و حتی در حقوق اسلامی ایران به این مسئله بیشتر توجه شده است.

۲۱ استان کشور درگیر آلودگی هوا

مجابی با اشاره به چالش‌های بزرگ زیست محیطی، خاطرنشان کرد: در برنامه دوم توسعه فقط آلودگی هوا مطرح شد در برنامه سوم توسعه ۵ شهر آلوده کشور درگیر بودند و در برنامه چهارم آلودگی به ۷ شهر کشور سرایت کرد اما اکنون ۲۱ استان کشور درگیر آلودگی هوا هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ دشت کشورمان نیز به دلیل افت آب‌های زیرزمینی دچار تهدید جدی زیست محیطی هستند که باید سعی کرد در برنامه ششم توسعه بیشتر به مسائل آب و بحران کم آبی توجه شود.

در این مراسم عبدالوحید ریاضی‌فر به عنوان مدیرکل جدید محیط زیست کردستان معرفی و از خدمات ناصح قادری قدردانی شد.




تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن