تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804717721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایستادگی و پایداری رمز پیروزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به مناسبت روز مقاومت اسلامی ایستادگی و پایداری رمز پیروزی تهران- ایرنا- بیست و سوم مرداد، روز مقاومت اسلامی نام گرفت تا یادآور اتحاد، همدلی و پایداری مردم غیور و مومن لبنان در دفاع از سرزمینشان باشد؛ دفاعی که پایان پیروزمندانه ی جنگ 33 روزه را برای آنها رقم زد.


رژیم اشغالگر صهیونیستی با حمایت برخی از قدرت های استعماری جهان در 24 اردیبهشت 1327 هجری خورشیدی با یورشی ناجوانمردانه به سرزمین فلسطین؛ مردم این سامان را آواره کرد و جنایت های بزرگی را در حق ملت این کشور و همسایگان آن روا داشت. اما مردم بی دفاع آن دیار با گذشت سال ها مبارزه دریافتند که تنها راه رویارویی با این رژیم نژادپرست، مقاومت است.
مقاومتی که با رشد گروه های مبارز اسلامی چون «جهاد اسلامی» و «حماس» در فلسطین و «حزب الله» در لبنان شکل گرفت و آغاز انتفاضه در سرزمین های اشغالی، توهم و رویای شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را به خیالی باطل بدل کرد.
عقب نشینی رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان پس از 22 سال در بهار 2000 میلادی و خروج این رژیم پس از 38 سال از نوار غزه در تابستان 2005 میلادی و شکست سنگین تابستان 2006میلادی در تهاجم 33 روزه به لبنان گواهی بر این مدعا است.
جنگ 33 روزه یا «نبرد تموز» یکی از شکست های بزرگ رژیم صهیونیستی بود که با مقاومت و ایستادگی رزمندگان حزب الله رقم خورد. این نبرد بر پایه ی نقشه ی جامع رژیم صهیونیستی در دوازدهم جولای سال 2006 میلادی (21 تیر 1385) با لبنان آغاز شد.
نخستین جرقه های این جنگ با ورود نیروهای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و اسارت 2 نظامی اشغالگر به دست حزب الله زده شد.
نقطه ی شروع جنگ تموز، نوار مرزی میان لبنان و فلسطین نزدیک به روستای عیتا الشعب بود و اشغالگران صهیونیست به روال گذشته راهبرد جنگ از راه دور را به مرحله ی اجرا گذاشتند، به گونه ای که نیروهای هوایی، دریایی و زمینی این رژیم بی وقفه منطقه های مختلف لبنان را بمباران کردند اما حزب الله لبنان در پاسخ به این تجاوزگری با حمله های کوبنده ی خود سه دستگاه تانک و نفربر رژیم صهیونیستی را منهدم ساخت و تعدادی از نظامی های صهیونیست را به هلاکت رساند.
رژیم صهیونیستی در پایان روز چهارم جنگ پس از آنکه حزب الله لبنان موفق شد تا ناوچه ی مدرن ساعر 5 آنان را در 12 مایلی آب های بیروت غرق کند، برای سرپوش نهادن بر چنین شکست بزرگی، اعلام کرد که با بمباران هوایی این نبرد پیش نمی رود و سرنوشت جنگ تموز با عملیات زمینی تعیین می شود. بنابراین هفته ی دوم جنگ با فرستادن 30 هزار نیروی نظامی به مرز 20 کیلومتری لبنان و فلسطین آغاز شد. ابتدا این رژیم توانست در مدت کوتاهی به یک تپه در مجاورت روستای مارون الرهس دست یابد اما با مقاومت و ایستادگی نیروهای مقاومت، مجبور به عقب نشینی شد.
رژیم صهیونیستی در ادامه ی این نبرد، بار دیگر به روستای الطیبه حمله و آن را اشغال کرد، ولی پیشروی آنان نیز مدت زمان زیادی طول نکشید و با تلاش نیروهای حزب الله، ارتش این رژیم مجبور به ترک منطقه و استقرار در نقطه ی مرزی روستای عیتاالشعب شدند.
ارتش رژیم صهیونیستی از همان هفته ی نخست که توانایی جنگیدن با حزب الله را در خود نمی دید، خواهان اعلام پایان جنگ شد اما با اصرار آمریکا، این نبرد تا سه هفته ی دیگر، یعنی تا 23 مرداد ادامه پیدا کرد و سرانجام دفاع جانانه ی رزمندگان مقاومت و شکست های پیاپی نیروهای رژیم صهیونیستی، آمریکا را نیز تسلیم و با تصویب قطعنامه ی 1701 شورای امنیت، در مورد لزوم توقف اعمال خصمانه و جنگی در 14 آگوست 2006 میلادی (23 مرداد 1385)، مهر تاییدی بر پایان جنگ 33 روزه میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی زده شد.
پس از پایان نبرد 33 روزه، با وجود اعتراف رژیم صهیونیستی به شکست خود و تلفات 119 تن از نیروهایش در این جنگ، آمریکا اعلام کرد که هیچ کس در این جنگ پیروز نشده است!
با پایان یافتن این نبرد اندیشه شکست ناپذیربودن ارتش صهیونیستی و قدرت اطلاعاتی موساد در هم شکسته شد. رژیم صهیونیستی در این جنگ هزینه ها و خسارت های بسیار سنگینی را پرداخت اما در برابر حزب الله لبنان، با حفظ نیروها و قدرت آتش خود، کانون توجه جهانی قرار گرفت.
شورایعالی انقلاب فرهنگی کشور، بیست و سوم مرداد را به مناسبت روز پیروزی مقاومت اسلامی مردم لبنان بر رژیم صهیونیستی، «روز مقاومت اسلامی» نامگذاری کرد تا هر ساله با فرا رسیدن این روز، رشادت ها، اتحاد و همدلی مردم غیور لبنان را به همگان یادآوری کند.
این پیروزی نشانگر قدرت مقاومت و ضعف رژیم صهیونیستی در رویارویی با آنان است که بدون تردید بر آینده ی مبارزه با رژیم صهیونیستی در فلسطین و سایر کشورهای عربی، تاثیر شگرفی خواهد داشت.
الیوت کوهن استراتژیست معروف آمریکایی پس از شکست رژیم صهیونیستی از حزب الله لبنان گفت:«اینکه مشتی جوان با اسلحه سبک و بدون پشتیبانی دیگران، چهارمین ارتش مدرن و مجهز جهان، یعنی ارتش اسراییل را زمین گیر می کنند، نشانه ای از یک پایان است. نظریه پایان تاریخ فرانسیس فوکویاما را باید فراموش کرد. آغاز این هزاره، آغاز سیطره نظام لیبرال دموکراسی آمریکا نخواهد بود. در پیشانی این هزاره، تولد قطب قدرت اسلام نقش بسته و سرمنشا تمامی این حرکت های اسلام گرایانه و آزادی خواهانه، الگوی انقلاب اسلامی ایران است.»

برگرفته از: کتاب ایران؛ دیروز، امروز، فردا
گروه اطلاع رسانی
پژوهشم**9128**2059**9131



23/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن