تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820875256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه های کشور حدود 13میلیارد ریال بدهی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر علوم: دانشگاه های کشور حدود 13میلیارد ریال بدهی دارند تبریز - ایرنا - معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، گفت: دانشگاه های کشور در بخش اعتبارات جاری بیش از 12 هزار و 960 میلیارد ریال بدهی دارند.


ˈ محمد حسین امیدˈ روز چهارشنبه در آیین معارفه سرپرست جدید دانشگاه صنعتی سهند تبریز با بیان اینکه این بدهی ها به طور عمده مربوط به سال های 90 و 91 می شود، افزود: در این سالها اعتبارات محقق شده دانشگاه ها به ترتیب کمتر از 90 و 63.5 درصد است.
وی، بودجه جاری دانشگاه ها در سالجاری را حدود 40 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و اضافه کرد: به فرض اینکه بودجه سال های یاد شده کافی بود، اما هنوز با یک سوم کسری بودجه مواجه هستیم که باید برای تامین آن با روش مختلف برنامه ریزی کرد.
امید، با اشاره به رایزنی های متعددی که با دولت یازدهم و مجلس شورای اسلامی برای تامین این کسری داشته است، اظهار کرد: امکان جبران این کسری در کوتاه مدت وجود ندارد.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: در بخش عمرانی نیز بر اساس نرخ های سال گذشته دانشگاه های کشور بیش از 27 هزار میلیارد ریال طرح نیمه تمام دارند.
امید اضافه کرد: این رقم در سال آتی به حدود 50 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد که با در نظر گرفتن اعتبار سه هزار میلیاردی بخش عمرانی دانشگاه ها، اجرای طرح های یاد شده بیش از 10 سال به طول خواهد انجامید.
وی تقویت ارتباط صنعت و دستگاه های اجرایی با دانشگاه ها را عاملی مهم در تامین بخشی از نیازهای مالی دانشگاه ها اعلام کرد.
امید با بیان اینکه بر اساس برنامه چهارم و پنجم توسعه دانشگاه ها باید به ترتیب 30 و 40 درصد نیازهای خودشان را تامین می کردند، گفت: این رقم در دانشگاه صنعتی سهند کمتر از 20 درصد است و باید تلاش کرد این میزان افزایش یابد.
وی با بیان اینکه زیرساخت های خوبی برای تحقق این هدف در دانشگاه صنعتی سهند ایجاد شده است، افزود: در این زمینه همچنین می توان از کمک های استاندار آذربایجان شرقی که نگاهی دانشگاهی به مسایل دارد استفاده کرد.
امید یادآوری کرد: دولت تا ابد نمی تواند هزینه های آموزش عالی را پرداخت کند و باید از ظرفیت نهادهای مردمی و خیران نیز در این زمینه بهره برد.
وی گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه قرار بود 20 هزار شرکت دانش بنیان در کشور تاسیس شود ولی تاکنون کمتر از سه هزار شرکت در این عرصه تاسیس شده است.
وی تحقق این سیاست در مدت یاد شده را گام مهمی در جهت رشد اقتصادی کشور دانست و افزود: تا پایان برنامه پنجم نزدیک به یک سال و نیم باقی مانده و تحقق این امر امکان پذیر نیست.
امید، تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه توسعه عملی کشور را یادآور شد و گفت: امروز در کشور تمام مسوولان برای تحقق این هدف هم قسم شده اند و در این خصوص دولت در بسته ای که برای خروج از رکود اقتصادی تهیه کرده است نگاه ویژه ای به اقتصاد دانش بنیان دارد.
وی دانشگاه صنعتی سهند تبریز را در بین مجموعه دانشگاه های مهندسی کشور بسیار خوشنام و موفق ارزیابی کرد و گفت: داشتن برنامه ای مدون و بهره گیری از یک رویکرد حساب شده برای توسعه متوازن و متعادل از مزیت های این دانشگاه به شمار می رود.
امید با بیان اینکه در سال های اخیر دانشگاه های زیادی در کشور تاسیس شده است، تاکید کرد: این روند بدون توجه به ضوابط و بسترسازی علاوه بر ایجاد مشکل برای دانشگاه ها، برای جوانان کشور نیز مشکل آفرین شده است.
وی نسبت دانشجویان کارشناسی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی سهند را مناسب و نسبت دانشجو به اساتید را استاندارد دانست و گفت: این رویکرد موجبات افزایش کیفی سیستم آموزشی این دانشگاه را فراهم می کند.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه افزایش همدلی و تعامل در کشور، تصریح کرد: این موضوع باید محور برنامه ها به ویژه در سیستم آموزش عالی کشور قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بخش عظیمی از جهان موافق پیشرفت کشور ما نیست و در خوشبینانه ترین حالت کمکی به پیشرفت ما نمی کند، گفت: در این چنین شرایطی باید برای تقویت و هم افزایی نیروها بیش از پیش تلاش کرد.
سرپرست جدید دانشگاه صنعتی سهند نیز در آیین معارفه خود اظهار کرد: مقابله با نقشه دشمنان کشور نیاز به مدیریت جهادی در عرصه علمی کشور دارد.
رسول آذری خسروشاهی اضافه کرد: در این خصوص باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب محور کارها قرار گیرد تا با همبستگی مضاعف دراین مسیر سرنوشت ساز قدم گذاشته و به اهداف تعیین شده دست یابیم.
7240/1495



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن