تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819268626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: رسانه ها نقش موثر در ارتقای سطح سلامت مردم دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: رسانه ها نقش موثر در ارتقای سطح سلامت مردم دارند مشهد - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موثر خواندن نقش رسانه ها در ارتقای سطح سلامت مردم از خبرنگاران خواست مسوولین حوزه بهداشت و درمان را در این زمینه یاری دهند.


به گزارش ایرنا، دکتر مصطفی مهرابی بهار دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار افزود: از خبرنگاران انتظار داریم در انعکاس مشکلات بهداشتی، امکانات و محدودیت ها را در نظر بگیرند و مسوولین حوزه بهداشت و درمان نیز با دید باز و سعه صدر با خبرنگاران برخورد نموده و پاسخگوی آنان باشند.
وی گفت: در این ارتباط نشست های مستمر و فصلی با خبرنگاران برگزار خواهیم کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم جریان آزاد اطلاعات را کمک به مدیران دستگاههای اجرایی و در راستای تحکیم مدیریت آنان دانست.
دکتر حمیدرضا بهرامی، سلامت را از محورهای توسعه جامعه ذکر کرد و گفت: بخش علمی سلامت باید هدایت هیجانات جامعه را بر عهده گیرد.
وی افزود: خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه ها نیز باید هیجان های کاذب را کنترل و هدایت کنند زیرا اینگونه هیجانات موجب می شود کارهای علمی مسیر صحیح خود را طی نکنند.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این مراسم گفت: خبر مهمترین عنصر و خبرنگار مهمترین کسی است که نقش تاثیرگذار در انتقال مفاهیم دارد.
حجت الاسلام دکتر مهدی ابراهیمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی از یک سو آموزش و از سوی دیگر سلامت مردم را بر عهده دارد و خبرنگاران در این زمینه حلقه ارتباط دانشگاه با جامعه می باشند.
وی اظهار کرد: پزشکان و مسوولان دانشگاههای علوم پزشکی در زمینه فرهنگ سازی و تبیین جایگاه این دانشگاهها نیازمند یاری خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه ها هستند.
ابراهیمی با بیان اینکه رسانه ها باید مسایل مربوط به سلامت جامعه را به درستی انتقال دهند گفت: در این راستا خبرنگاران اخبار مرتبط با این حوزه را باید از طریق دانشگاه علوم پزشکی، منابع موثق و مورد تایید این دانشگاه منتقل کنند.
وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد رویکرد اعتدال داشته و در مسایل فرهنگی و اجتماعی همواره از افراط و تفریط پرهیز نموده است.
یکی از مسوولین روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم نقش رسانه ها در جلب اعتماد مردم به حوزه بهداشت و درمان و پیشگیری از بیماریها را بی بدیل دانست.
مهدی باشعور، بر اطلاع رسانی براساس اولویت های سلامت (تغییر سبک زندگی)، پیش بینی بحرانها در این زمینه و ارائه راهکار در مسایل و مشکلات بهداشتی، تبیین واقعیت های حوزه بهداشت و درمان به دور از هرگونه جانبداری و بحران زدایی در عرصه سلامت توسط خبرنگاران تاکید کرد.
وی همچنین خواستار ترویج طب سنتی به شکل علمی و مقابله با عوام گرایی در این زمینه در راستای ارتقای سطح سلامت مردم شد.
وی همچنین از تدوین آیین نامه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای تسهیل اطلاع رسانی و تعامل با خبرنگاران و اصحاب رسانه خبر داد.
او با بیان اینکه خبرنگاران خراسان رضوی طی یک سال گذشته 200 رویداد حوزه بهداشت و درمان در این استان را پوشش خبری داده اند از تلاش های آنان قدردانی کرد.
در این مراسم روسا و مدیران خبرگزاریها، روزنامه ها و رسانه های گروهی خراسان رضوی با تشریح دیدگاههای خود خواستار گردش آزاد اطلاعات در حوزه بهداشت و درمان، تسهیل در اطلاع رسانی و کمک به خبرنگاران در تهیه گزارش های میدانی و حذف محدودیت در این زمینه از سوی مسوولین دانشگاه علوم پزشکی مشهد شدند./2
664



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن