تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799514736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم 10 درصدی درارزش افزوده بخش کشاورزی / ارایه برنامه اقتصادی تولید نهاده های بخش کشاورزی به وزیر جهاد کشاورزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رئیس موسسه جهاد استقلال: سهم 10 درصدی درارزش افزوده بخش کشاورزی / ارایه برنامه اقتصادی تولید نهاده های بخش کشاورزی به وزیر جهاد کشاورزی تهران - ایرنا - رئیس موسسه جهاد استقلال با بیان اینکه طی سالهای اخیر، این موسسه حداقل 10 درصد در ایجاد ارزش افزوده تولید مواد پروتئینی و نهاده ها نقش داشته است، گفت: در راستای تولید اقتصادی برنامه تولید و تنظیم بازار واردات علوفه دامی تدوین و به وزیر جهادکشاورزی ارایه شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدرضا شافعی نیا روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران، افزود: این برنامه اقتصادی با پیشرفته ترین روش های مدیریت اقتصادی روز جهان در عرصه کشاورزی و به منظور تنظیم بازار و ایجاد تعادل بازار داخل و واردات علوفه تدوین شده است.
وی اظهار داشت: طبق این برنامه تولید اقتصادی که براساس میزان مصرف طراحی شده، تولیدکننده ذرت کار آگاهی دارد نهاده مورد نیاز را از کجا تامین، چه میزان تولید و محصول نهایی را در کجا و چه بازار و به چه میزان به فروش برساند.
رئیس موسسه جهاد استقلال، تصریح کرد: همچنین طبق این برنامه تشکل های مرغداران باید بدانند چه زمانی نهاده مورد نیاز را از محل تولید داخل یا وارداتی تامین و با چه قیمتی خریداری کنند که در این سیستم خرید و فروش به شکل مداوم رصد می شود تا شاهد کاهش یا افزایش محصول در بازار علوفه دامی نباشیم.
وی با اشاره به اینکه برنامه تولید اقتصادی بخش کشاورزی هم اکنون در وزارت جهادکشاورزی در دست بررسی است، گفت: این برنامه پس از تایید در موسسه جهاد استقلال اجرایی می شود و کشاورزان با آگاهی کامل از حلقه های تولید و واردات محصول به فعالیت کشاورزی خود می پردازند.

** سهم 38 تا 58 درصدی غذا در سبد خانوار
رئیس موسسه جهاد استقلال تصریح کرد: تامین غذا سهم 38 تا 58 درصدی در سبد خانوار دارد که باید این موضوع را بیش از هر مورد دیگر اقتصادی مورد توجه قرار دهیم.
وی ادامه داد: هم اکنون برای ایجاد زیرساخت های بخش کشاورزی برنامه هایی را با استفاده از فناوری های نوین خارجی و داخلی در دستور کار قرار داده ایم که نتایج خوبی برای بخش کشاورزی در برداشته است، به طوری که بکارگیری از دستگاه های نوین، تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های تمام شده تولید (انرژی، آب، سم، کود) و افزایش بهره وری تولید بخش کشاورزی داشته است.
وی با تاکید بر اینکه بکارگیری از فناوری های نوین در ایجاد اشتغال نیز نقش بسزایی دارند، اضافه کرد: پیشرفته ترین فناوری های نوین و ماشین آلات پیشرفته وارداتی دستگاه های بذرکار در استان زنجان مورد آزمایش قرار گرفت که اجرای این طرح کاهش 30 درصدی هزینه های تمام شده تولید و افزایش 2 برابری تولیدات غلات، ذرت و سیب زمینی را در پی داشته است.

** سهم 7 درصدی مکانیزاسیون در بخش کشاورزی
شافعی نیا افزود: در گذشته سهم مکانیزاسیون در بخش کشاورزی بین 2 تا 3 درصد بوده که هم اکنون این رقم به 6 تا 7 درصد رسیده است.
وی اظهار داشت: در این راستا 100 دستگاه تراکتور و 50 دستگاه کمباین به بخش کشاورزی کشور تزریق شده است.
وی درباره تامین علوفه مورد نیاز دامی، ادامه داد: در سال 92، 250 هزار تن کنجاله سویا توسط این موسسه وارد کشور شد که سهم 10 تا 12 درصدی از مجموع واردات را به خود اختصاص داد اما همین 10 درصد در کاهش 40 درصدی قیمت سویا در بازار نقش بسزایی داشته است به طوری که به محض پهلو گرفتن کشتی کنجاله وارداتی به قیمت 950 تومان در بندر، قیمت 2 هزار تومانی سویا در بازار به 1200 تا 1300 تومان کاهش یافت.
وی تاکید کرد: این موسسه برای حمایت دولت و بخش کشاورزی نهاده ها و ماشین آلات نوین مورد نیاز را به طور مستقیم از کشورهای مبداء بدون واسطه و دلال خریداری می کند و با کمترین سود در اختیار کشاورزان و بهره برداران قرار می دهد.

** جلوگیری از خروج 13.5 میلیون دلاری ارز با توسعه موادژنتیکی دامی
وی درباره تامین مواد ژنی دامی مورد نیاز کشور گفت: این موسسه با همکاری شرکت های دانش بنیان اروپایی موفق به تولید 800 هزار دوز مواد ژنی مورد نیاز برای تولد گوساله های شیری در کشور شد که هر دوز مواد ژنی با دلار 1200 تومان برای دامدار 40 هزار تومان هزینه در برداشته است.
وی اظهار داشت: با تولید این میزان مواد ژنتیکی دامی درکشور، هر دوز به قیمت 13 هزار تومان بدست تولیدکنندگان می رسد که صرفه جویی قابل توجهی در بخش ارزی کشور در پی دارد.
شافعی نیا گفت: طی سالهای گذشته برای تامین مواد ژنی مورد نیاز دامداری های صنعتی 16 میلیون دلار ارز از کشور خارج می شد که هم اکنون فقط برای لایسنس این مواد ژنی 2.5 میلیون دلار به آنان پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون این تکنولوژی از کشورهای ژاپن، هند، آلمان و فرانسه وارد می شود.

** امسال کود و بذر مورد نیاز کشور تامین است
شافعی نیا درخصوص ذخیره کود و بذر مورد نیاز کشور گفت: امسال بذر کلزا مورد نیاز کشور توسط این موسسه به شکل 100 درصد تامین شده و 570 هزار تن کود فسفاته نیز ذخیره سازی شده است.
شافعی نیا تصریح کرد: تلاش کرده ایم امسال قیمت کود مورد نیاز کشاورزان ثابت باقی بماند.
وی ادامه داد: طی ماه های اخیر، تولید و قیمت مرغ و گوشت قرمز در بازار تثبیت شده و حتی در برخی موارد تولیدکنندگان گوشت قرمز متضرر شده اند بنابراین به دنبال تثبیت وضعیت تولید دیگر محصولات پروتئینی و سایر محصولات کشاورزی هستیم.
اقتصام(3)9186**1558



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن