تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820106309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه ویژه روزنامه های اصفهان به تونل گلاب 2


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نگاه ویژه روزنامه های اصفهان به تونل گلاب 2 اصفهان- ایرنا- تیتر نخست بیشتر روزنامه های اصفهان در روز سه شنبه به مساله تونل گلاب 2 اختصاص یافت.


به گزارش ایرنا، طرح آبرسانی تونل گلاب 2 به طول 17 کیلومتر و با هدف انتقال آب از منطقه بالادست زاینده رود به اصفهان به اجرا گذاشته شده است و تونل های گلاب 1 و 2 در محدوده این استان قرار دارد.

** اصفهان امروز عنوان ˈگلاب 2 یک طرح ملی نیست/ مهلت دو ماهه وزیر نیرو برای احیای زاینده رودˈ را که بخشی از سخنان رسول زرگرپور استاندار اصفهان در نشست خبری روز دوشنبه بود، به صفحه نخست خود اختصاص داد.
در ادامه این خبر به نقل از استاندار آمده است: وزیر نیرو در تازه ترین تصمیم گیری خود درباره رودخانه اعلام کرده بود چون طرح تونل گلاب 2 مجوز سازمان محیط زیست را ندارد باید تا زمان دریافت این مجوز طرح متوقف بماند تا مجوزهای لازم را برای عملیات اجرا کسب کند.
در چند روز گذشته برخی از روزنامه ها و خبرگزاری های اصفهان خبر توقف تونل گلاب 2 توسط وزیر نیرو در سفر هفته گذشته وزیر نیرو به چهارمحال و بختیاری را داده بودند.
این در حالیست که استاندار اصفهان در نشست خبری خود اعلام کرد که احداث تونل گلاب 2، شش ماه پیش متوقف شده بود و اینکه برخی رسانه ها اعلام کردند این طرح 16 مرداد متوقف شده اشتباه است.
این روزنامه همچنین در ستون خبر ویژه خود خبر از تاکید رییس مجلس بر اجرای تونل گلاب 2 به نقل از نماینده مردم شهرستان شاهین شهر، میمه وبرخوار داد.
تیتر دوم روزنامه اصفهان امروز درباره سوخت یورو چهار با عنوان ˈگفتگوی اصفهان امروز با مدیرکل محیط زیست اصفهان ، سوخت یورو چهار، شهریور ماه به باک خودروها می ریزدˈ است.
در این گفت و گو آمده است: ˈاستان اصفهان چندسالی است که با مشکلات محیط زیستی دست و پنجه نرم می کند. استفاده از سوخت های آلاینده همچون مازوت در پالایشگاهها، مصرف بنزین با درصد آلایندگی بالا، کمبود و نبود آب، جاری نبودن زاینده رود و خشک شدن تالاب گاوخونی از جمله مشکلاتی است که برای محیط زیست و ساکنین شهرهای این خطه خطرات زیستی ایجاد کرده است.ˈ
به اعتقاد کارشناسان محیط زیست و سازمان استاندارد، یکی از دلایل اصلی آلودگی شهرهای کشور مصرف سوخت غیر استاندارد به ویژه بنزین و گازوئیل می باشد و به گفته بابک صادقیان مسوول آزمایشگاه هوای محیط زیست اصفهان، 70 درصد آلودگی هوای اصفهان به وسائل نقلیه اختصاص دارد.
پالایشگاه اصفهان در حال آماده سازی مجتمع بنزین سازی خود است و گویی تنها قسمت آیزومریزاسیون آن به دلیل برخی مشکلات مانند تحریم ها ناتمام مانده است.
قرار است این پالایشگاه با اتمام مجتمع بنزین سازی روزانه حدود سه میلیون لیتر بنزین یورو چهار تولید کند.
پالایشگاه اصفهان در آذر سال 92 موفق به ساخت سوخت پاک شد.

** روزنامه نصف جهان نیز درباره تونل گلاب 2 تیتری با عنوان واکنش رییس مجلس به وقایع بعد از ظهر یکشنبه مقابل نهاد ریاست جمهوری/لاریجانی: گلاب 2 اجرایی می شود آورده است.
در این گزارش به شرح تجمع 16 نماینده استان اصفهان روبروی نهاد ریاست جمهوری و سفر وزیر نیرو به چهارمحال و بختیاری و بازدید از پروژه تونل گلاب 2 پرداخته شده است.
در یکی از دو ستونی که در این گزارش درج شده است، نماینده مردم شهرکرد این تحصن را غیرقانونی دانسته است و در ستون دیگر اسامی نمایندگان تحصن کننده آمده است.
در روزنامه نصف جهان یادداشتی با عنوان اشتباه پوپولیستی شورای شهر اصفهان درباره نحوه تعیین بلیت شهربازی رویاها نوشته شده است.
ˈشهربازی رویاهاˈ حاصل سرمایه گذاری مشترک اصفهان و چین به میزان 18 میلیون یورو برای شهردو میلیون نفری اصفهان است.
این شهربازی با 17 هکتار مساحت، دارای هفت بخش موضوعی مختلف و مدرن و بیش از70 جاذبه متنوع در فضاهای باز و بسته از جمله سالن بازی های مکانیکی و فیزیکی، سالن بازی های کامپیوتری، شبیه سازی سفر به فضا، سفر به عمق دریا و سفر به ماقبل تاریخ است.
در هفته گذشته در جلسه شورای شهر اصفهان نرخ ورودی شهر بازی رویاها پنج هزار تومان تعیین شد.

** تیتر نخست روزنامه زاینده رود نیز درباره بحران آب با عنوان ˈمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان خبر داد:آب مشترکان پرمصرف قطع می شودˈ است.
در یک ماه گذشته طبق آمار شرکت آبفای اصفهان بیش از پنج هزار مشترک پرمصرف شناسایی شد.
در صفحه سیاست این روزنامه گزارشی درباره تجمع نمایندگان اصفهان بخاطر توقف تونل گلاب 2 توسط وزیر نیرو با عنوان ˈدر دیدار با رییس جمهور/دستور رییس مجلس برای پیگیری مطالبات نمایندگان اصفهانˈ نوشته شده است.

** عنوان ˈرتبه سوم نزاع در کشور به اصفهان رسیدˈ تیتر نخست روزنامه اصفهان زیبا بوده است.
در این گزارش به کاهش آمار نزاع در سه ماه نخست امسال اشاره شده است و استانهای تهران و خراسانی رضوی به ترتیب رتبه های نخست و دوم نزاع در کشور را دارا هستند.
در این روزنامه گزارشی با عنوان ˈآب مورد نیاز عرصه های فضای سبز مدیریت می شود/فضای سبز اصفهان با چنگ و دندان حفظ می شودˈ درباره بحران آبرسانی به فضاهای سبز شهر اصفهان آمده است.

** روزنامه نسل فردا نیز در ستون همشهری خبر ˈاستفاده حداکثری از ظرفیت اطلاع رسانی مصرف بهینه آبˈ به نقل از هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان آورده است.
در یک ماه گذشته تبلیغات فراوانی بر بیلبوردهای سطح شهر اصفهان درباره صرفه جویی در مصرف آب شده است.
گ/7140/ 546



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن