تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819027813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاهم نامه هنر کارت به امضاء رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تفاهم نامه هنر کارت به امضاء رسید تهران-ایرنا- به منظور ارایه خدمات به جامعه هنری، نخستین تفاهم نامه حمایت از هنرمندان در قالب ˈ هنرکارتˈ به امضاء رسید.


به گزارش شامگاه دوشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، این تفاهم نامه میان بانک کارآفرین به نمایندگی ˈ فضل اله معظمیˈ و شرکت تعاونی هنرمندان معاصر پارس به نمایندگی ˈ مهدی نادعلی زاده ˈ به امضاء رسید.
پیش از آیین رونمایی از ˈ هنر کارت ˈ و ˈ بسته حمایتی بیمه هنرمندان ˈ این تفاهم نامه به امضاء رسید.
ˈ هنر کارت ˈ، کارت متداولی است که برای نخستین بار طراحی و ارایه می شود و تمامی اهالی فرهنگ و هنر می توانند از آن بهره مند شوند.
این کارت بانکی در شبکه شتاب تعریف شده است و امکان هرگونه تبادل مالی را برای دارنده آن کارت مهیا می سازد.
همچنین استفاده از تخفیف گروهی که شامل تمام خدمات و نیازهای روزانه می شود و نیز استفاده از تسهیلات بانکی برای جامعه هنری از دیگر مزایای این کارت است.
این تفاهم نامه در 4 ماده برای مدت 5 سال مورد تایید و امضاء طرفین قرار گرفت.
همچنین در این آیین تفاهم نامه ارایه خدمات بیمه ای تحت عنوان ˈ بسته بیمه هنرمندان ˈ به امضاء رسید.
این تفاهم نامه میان شرکت بیمه کارآفرین به نمایندگی ˈ عبدالمحمود ضرابی ˈ و شرکت تعاونی هنرمندان معاصر پارس به نمایندگی ˈمهدی نادعلی زاده ˈدر 8 ماده در قالب ارایه انواع خدمات بیمه ای به تمامی هنرمندان به امضاء طرفین رسید.
سرپرست بانک کارآفرین در آیین رونمایی از ˈ هنرکارت ˈ گفت: ارایه تسهیلات به هنرمندان در راستای حمایت از آنان و کاهش تصدی گری دولت در بخش فرهنگ و هنر در راستای اجرای اصل 44 قانون از مزایای این کارت است.
ˈ فضل الله معظمیˈ با اشاره به اینکه کشور ما از لحاظ مسایل فرهنگی یکی از غنی ترین کشورهای دنیا است، افزود: هنر جهت دهنده فرهنگ، تفکر و فکر کشورهاست و تاثیر بسزایی در آینده جوامع دارد و بر همین اساس نیز بانک کارآفرین در زمینه حمایت از هنرمندان پیشگام شده است.
معظمی با بیان اینکه در آینده نزدیک آثار هنرمندان نیز به همین شیوه مورد حمایت قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: تاثیر هنرمندان بر روی فرهنگ بسیار بالا است که همین امر باعث ایجاد حساسیت زیادی بر روی کار هنرمندان می شود.
وی تاکید کرد: ما هر کاری که بتوانیم برای هنرمندان انجام خواهیم داد و ارایه ˈ هنرکارتˈ اولین گام خدمت به جامعه هنرمندان است.
مدیرعامل تعاونی هنرمندان نیز در این آیین با اشاره به اینکه این تعاونی از سال 86 با هدف تکمیل نظام اقتصاد و هنر تشکیل شده ، گفت: هنر برای ایرانیان از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است و تا امروز یک نظام ساختارمند که بتواند نظام بانکی و بیمه ای کشور را در خصوص هنر و هنرمندان به هم پیوند بزند وجود نداشته است.
ˈمهدی نادعلی زادهˈ با بیان اینکه تاکنون تعاونی هنرمندان حتی یک ریال از دولت کمک نگرفته است، افزود: اگر بخواهیم خیلی مقتدرانه در عرصه های جهانی وارد شویم نباید از جامعه هنرمندان غافل باشیم .
وی اظهار داشت : متقاعد کردن نظام بانکی و بیمه ای برای ما کار بسیار سختی بود تا بتوانیم برای نخستین بار هنر را به یک کالا تبدیل کنیم.
وی تاکید کرد: هنر هم می تواند همانند هر کالایی دارای ارزش مالی باشد و هنرمند بر روی آن به عنوان داشته خود حساب بازکند.
مدیرعامل تعاونی هنرمندان با اشاره به اینکه بیش از 156 هزار نفر هنرمند در کشور درگیر بسیاری از مشکلات مختلف هستند، گفت:
امروز پایه گذار نهضت جدید و نوینی در عرصه اقتصاد و فرهنگ هستیم و این اقدام سبب توسعه فعالیت های هنری خواهد شد.
نادعلی یادآور شد: این پروژه در دو عرصه هنرکارت و بیمه هنر فعالیت خواهد کرد که در بخش هنرکارت مایحتاج عمومی هنرمندان را با هدف توزیع عادلانه ثروت تامین و در عرصه بیمه هنر نیز تمامی آثار هنرمندان را بیمه خواهد کرد.
فراهنگ **1933**1569



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن