تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819736382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منطقه ˈیوروˈ در آستانه رکود اقتصادی قرار گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ˈفایننشال تایمزˈ: منطقه ˈیوروˈ در آستانه رکود اقتصادی قرار گرفته است تهران-ایرنا-پایگاه اطلاع رسانی روزنامه انگلیسیˈفایننشال تایمزˈ نوشت که تنش های منطقه ˈیوروˈ و اتحادیه اروپا با روسیه و اقدامات تلافی جویانه مسکو در قبال این کشورها، به گمانه زنی در مورد کاهش رشد اقتصادی و در نتیجه بازگشت این منطقه به رکود اقتصادی منجر شده است.


این منبع خبری افزوده است: کاهش رشد اقتصادی در منطقه یورو و تهدید تشدید تنش ها با روسیه شاخص اعتماد مصرف کنندگان را در بسیاری از کشورهای این منطقه و اتحادیه اروپا کاهش داده و نگرانی ها بابت بازگشت این منطقه به رکود را دامن زده است.
گمانه زنی ها از آمار رسمی رشد اقتصادی منطقه یورو که قرار است پنج شنبه این هفته (14 اوت/ 23 مرداد) منتشر شود از کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو در شش ماهه دوم حکایت دارد. اقتصاد دانان برآورد می کنند رشد اقتصادی این منطقه بین ماه های آوریل تا ژوئن (فصل بهار) یک دهم درصد باشد در حالی که رشد اقتصادی سه ماهه اول سال جاری دو دهم درصد بوده است.
ˈماریو دراگیˈ رییس بانک مرکزی اروپا نیز اخیرا نسبت به تشدید تنش ها با روسیه بر سر بحران اوکراین و رابطه مستقیم آن با کاهش رشد در شش ماهه دوم سال جاری میلادی هشدار داد.
این هشدارها در حالی ارایه شده که رشد اقتصادی منطقه یورو به دلیل بازگشت ایتالیا به عنوان سومین اقتصاد بزرگ این منطقه به رکود اقتصادی و قرارگرفتن فرانسه در آستانه رکود به شدت شکننده برآورد می شود.
همچنین نشانه هایی از کاهش رشد اقتصادی در اقتصاد آلمان دیده شده است. اقتصاد دانان براورد می کنند آلمان در شش ماهه دوم سال جاری با رشد اقتصادی صفر روبرو خواهد شد.
ˈاستفان اشنایدرˈ کارشناس اقتصادی دویچه بانک گفت: شروع خوب در سال جاری میلادی باعث شد رشد اقتصادی را در سال جاری 1.8 درصد برآورد کنیم، اما این بانک اکنون براوردهای خود را به 1.5 درصد کاهش داده است؛ هرچند این رقم نیز قطعی نیست. بحران اوکراین باعث شد سفارش تولیدات کارخانه ای در ماه ژوئن (خرداد/تیر) و اعتماد بازار کسب و کار کاهش یابد.
ˈیورگ کرامرˈ اقتصاد دان ارشد در ˈکامرز بانکˈ گفت: این امر یادآور آن است که مخاطرات زیادی از سوی اقتصادهای نوظهور وجود دارد، اقتصاد آلمان به شدت صادرات محور است و از وضعیت بازارهای دیگر تاثیر می گیرد.
ˈهولگر اشمیدینگˈ از شرکت مشاوره اقتصادی برنبرگ می گوید: چرخه دادوستد از اعتماد بازار ناشی می شود. تصاویر تلویزیونی از خشونت در کشورهای نزدیک ما، صحبت در مورد تحریم ها و اقدامات تلافی جویانه حتی اگر تاثیر مستقیم نداشته باشد،اعتماد بازار را سلب کرده است.
اروپام**9157**1663**5981



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن