تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821074895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار: عقب افتادگی شهر کرمان باید جبران شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار: عقب افتادگی شهر کرمان باید جبران شود کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: شهر کرمان، عقب افتادگی 35 ساله دارد و باید با مشارکت مردم آن را جبران کنیم.


به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی شامگاه یکشنبه در نشست شورای اسلامی شهر کرمان افزود: در 35 سال گذشته نسبت به شهر کرمان به عنوان پیشانی استان غفلت شده بنابراین باید کارهای انجام نشده و عقب افتادگی 35 ساله این شهر را جبران کنیم.
وی بر همخوانی درآمد و هزینه ها در محله های مختلف شهر کرمان تاکید کرد و گفت: اگر درآمد یک بخش از شهر در بخش دیگر شهر هزینه شود، بی عدالتی است و باید خدمت رسانی در محله های مختلف به میزان درآمدهای آن محله ارایه شود.
وی تاکید کرد: شهرداری باید محله به محله، هزینه ها و درآمدها را برآورد کند و میزان درآمد و هزینه را با مردم هر محله در میان بگذارد.
استاندار کرمان ادامه داد: وقتی مردم هر محله متوجه شوند برای دریافت خدمت بهتر باید هزینه آن را پرداخت کنند، قطعا می پذیرند و برای زیباسازی شهر و محله خود با شهرداری هماهنگ می کنند.
وی مقابله با حاشیه نشینی را یک حرکت جسورانه و فداکارانه دانست و گفت: خوشبختانه پس از پنج ماه از آغاز مقابله با حاشیه نشینی در استان کرمان، دولت نیز مبارزه با حاشیه نشینی را ابلاغ کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بر این کار تاکید کردند.
رزم حسینی، تصریح کرد: وسعت شهر کرمان باید یک جا متوقف می شد و مقابله با حاشیه نشینی جلوگیری از وسیع تر شدن شهر کرمان است.
وی با بیان این که اکنون در شهرستان های دیگر استان کرمان نیز مقابله با حاشیه نشینی آغاز شده است، گفت: در شهر کرمان با آزادسازی 86 هکتار از اراضی دولتی، دو هزار و 400 میلیارد ریال برگردانده شد و این اتفاق به معنای خلق پول است که با هم افزایی همه دستگاه های مربوط انجام شد.
استاندار کرمان ادامه داد: اداره شهر کرمان با وسعت زیاد کاری دشوار است لذا اگر حاشیه نشینی رها شود، شهر همچنان توسعه پیدا و خدمت رسانی را با مشکل بیش تر مواجه می کند.
وی گفت: جلوگیری از حاشیه نشینی و برخورد با زمین خواران با جدیت و قدرت ادامه پیدا می کند، ضمن این که ساماندهی حاشیه نشینان هم در دستور کار قرار دارد.
وی بر ایجاد یک مسیر گردشگری در استان کرمان تاکید کرد و گفت: بازار، میدان توحید، شهدا و کاروانسراهای این مجموعه باید بازسازی و به عنوان مسیر گردشگری شهر کرمان برای استفاده گردشگران مورد استفاده قرار گیرد.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: این یک مجموعه تاریخی و میراثی و متعلق به تمام ایران است و باید برای استفاده بهتر شهروندان و گردشگران بازسازی شود.
وی شهر کرمان را پیشانی استان توصیف کرد و گفت: سرمایه گذار از مسیر شهر کرمان به نقاط دیگر استان می رود، بنابراین باید شهر کرمان آباد و زیبا شود.
استاندار کرمان بر مشخص کردن فردی به عنوان مسوول جذب سرمایه گذار در شهرداری کرمان تاکید کرد و افزود: شهرداری باید شرکت های دارای برند معتبر ایجاد و پول های خرد مردم را جذب کند.
وی ریشه عقب افتادگی ایران را 400 ساله عنوان کرد و گفت: متاسفانه چرخ توسعه نیافتگی ایران همچنان می چرخد و با پول و اعتبارات دولتی امکان توسعه کشور نیست.
وی افزود: 85 درصد بودجه دولت هزینه ای است و 15 درصد هم برای بهسازی جاده ها و سایر موارد هزینه می شود، بنابراین برای توسعه کشور و استان باید از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کرد.
رزم حسینی بر ارتقای فرهنگ شهرنشینی تاکید کرد و گفت: شورای شهر باید در این خصوص تلاش کند تا فرهنگ شهرنشینی ارتقا پیدا کند و شهر از بی نظمی خارج شود.
وی افزود: قدیمی ها جلوی در مغازه ها و خانه های خود را آب و جارو می کردند، اما متاسفانه در برف شدید زمستان سال گذشته برخی از شهروندان حتی حاضر نبودند برف جلوی خانه ها و مغازه های خود را جمع کنند.
مقام عالی دولت در استان کرمان بر وحدت بین اعضای شورا و پشتیبانی و حمایت شورا از شهردار نیز تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری، توسعه و پیشرفت در سایه وحدت شکل می گیرد و رسیدن به وحدت جز با از خودگذشتگی و زیرپا گذاشتن خودخواهی امکان پذیر نیست.
وی افزود: باید اهمیت بزرگتری را برای کار ببینیم و آن هم خدمت به مردم، تعالی اقتصادی و تعالی بشری است.
رزم حسینی ادامه داد: در چارچوب وحدت امکان پیشرفت ایجاد می شود، ضمن این که باید برای پیشرفت منافع مردم را به منافع شخصی ترجیح دهیم.ک/2
7444/8154



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن