تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820272066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگارینه خط دنیایی پر رمز و راز از مفاهیم و ارزش های فرهنگی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نگارینه خط دنیایی پر رمز و راز از مفاهیم و ارزش های فرهنگی تهران-ایرنا- مبدع خط نگارینه گفت: نگارینه خط دنیایی پر رمز و راز از مفاهیم و ارزش های فرهنگی و آموزه های دینی را در خود نفهته دارد و ورود جوانان به این هنر به خودباوری آنان کمک می کند.


ˈعباس رحیمی ˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا افزود:شیوه نگارینه خط برگرفته از ˈنگارگریˈ و ˈ خط ˈ است، نگارگری با زبان رنگ، جذابیتی نو و شیرین به خط می بخشد.
وی به عنوان ابداع کننده شیوه نگارینه خط با اشاره به اصول کلی این شیوه گفت: شیوه نگارینه خط شامل پنج اصل مهم حفظ اصالت خط و درست نویسی و پرهیز از دفرمه کردن حروف و کلمات جهت ایجاد شکل اصل است .
وی با اشاره به انگیزه خود در ابداع شیوه نگارینه خط افزود: خط اصیل نستعلیق و شکسته نستعلیق، هنری است که با ریاضت و اهتمام اساتید بزرگ ایرانی و در طول تاریخ به مرور حک و اصلاح شده و امروز بمانند گوهری تراش خورده و درخشان در دستان ماست.
رحیمی افزود: اعتقاد راسخ دارم که توان بالقوه خط ایرانی با اتصالات زیبا ونامحدود که مشخصه خط ایرانی است ، بسیار فراتر از آن است که در قالب های سنتی و دیرین محصور بماند و تلاشم براین بود که پس از فراگیری اصول سنتی و محترم داشتن آن اصول ، قالب های جدیدتر وآزادتری برای ارائه زیبایی های هنر خط ایرانی به جهان معرفی کنم .
رحیمی برای تشویق بیشتر جوانان به سمت این هنر گفت: از آنجاییکه این شیوه تماما ایرانی است ، این برای جوان ایرانی خود باوری ایجاد می کند که نمادهای فرهنگی خود را با افتخار به جهان هدیه کند.
وی گفت:ˈ نگارینه خطˈ تلفیقی از هنر خط ونگارگری ایرانی است ، جوان مستعد و باهوش ایرانی با فراگیری این دو پیش نیاز و با صبر وحوصله و پشتکار وخلاقیت می تواند این هنر نوپا را استمرار بخشد.
عباس رحیمی هنرمند مبدع نگارینه خط اولین نمایشگاه خود را برای معرفی شیوه ˈنگارینه خطˈ تحت عنوان شبانه های زرین در اسفند سال 91 در موزه رضا عباسی تهران برگزار کرد.
درسال 92 نمایشگاهی از منتخب آثار برای بازدید نخبگان هنری مساجد کشور در شهر مقدس مشهد برگزارکرد.
همچنین در شهریورماه امسال در دوسالانه خوشنویسی ایران شرکت و در مهرماه نمایشگاه شبانه های زرین سه، هردو دراستان قزوین، در آبانماه نمایشگاه شبانه های زرین چهار درموزه شهر بابل و در آذرماه 93 نمایشگاه شبانه های زرین پنج درخانه فرهنگ استان گیلان برپا خواهد کرد.
فراهنگ(4)**9338**1569



19/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن