واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پشت پرده اتفاقات معاونت هنری چه میگذرد
تبعیض و جولان غوغاسالاران؛ حاصل تکیه مرادخانی بر صندلی مهندس هنری اصلاحات
مرادخانی با هدایت مهندس کاظمی معاون هنری دوران اصلاحات که این روزها در سایه نشسته اما نقش اصلی این معرکه را ایفا میکند میز ریاست مرکز هنرهای نمایشی را به فردی داد که در حوزه نمایش ناکارآمد است تا از عدم درایت او در مدیریت تئاتر استفاده کند.
به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، مدیریت فرهنگی کشور روز به روز در حال افول است به طوری که با روی کار آمدن دولت جدید، دولت تدبیر و امید که فراهم کردن شرایط مطلوب برای هنرمندان محور شعارهای تبلیغاتیاش بود حال در نخستین سال فعالیت خود مدیران فرهنگی وزارت ارشاد نهتنها در این مورد راه را به جایی نبردهاند که تبعیض آشکارا رکن اصلی اقداماتشان شده است. مدیرانی که بر این باور هستند که حتی اگر به میز و صندلی خود تکیه بزنند فرهنگ کشور در حوزههایی مثل موسیقی تجسمی و تئاتر در رونق و آرامش غرق است. این روزها هنرمندان زیادی در انتظار تعداد اجراهایی محدود در تئاتر شهر و دیگر سالنهای دولتی هستند این در حالی است که کارگردانی غوغاسالار ضمن اجراهای سریالی خود در پایتخت به اراده و نظر خود قیمت بلیت نمایش خود را بههر دلیلی از 20 هزار تومان به 40 هزار تومان افزایش داده است . جالب آنجاست که گویی مدیر کل هنرهای نمایشی حتی توان مقابله با این کارگردان موجسوار را هم ندارد. این اشتباه در مورد کارگردان نمایش «هیولاخوانی» هم به شکل دیگری صورت گرفت، کارگردانی که حتی ساعت اجرای خود را خودش مشخص کرده و مجموعه تئاتر شهر را از داشتن بلیت میهمان محروم کردهاست. جای تعجب است در سالی که مقام معظم رهبری تأکید ویژه بر فرهنگ کشور دارند چطور میشود مدیرانی ناکارآمد وارد فرهنگ میشوند. حال چگونه میتوان این مدیر ناکارآمد در مقابل مشکلات مالی در بررسی آسیبهای تئاتر و کشف راهحل برای برونرفت از این مشکلات را پیدا کنیم .اما همین مشکلی به نام مدیرکل هنرهای نمایشی چگونه به مشکل و معضل تبدیل میشود. علی مرادخانی معاون امور هنری بعد از ماهها خود را به ندیدن و نشنیدن زدن و حرکت در مسیری که بعضا مغایر منافع ملی بودهاست و تکیه زدن بر میز و صندلی خود با هدایت مهندس کاظمی معاون هنری دوران اصلاحات که این روزها در سایه نشسته اما نقش اصلی این معرکه را ایفا میکند میز ریاست مرکز هنرهای نمایشی را به فردی داد که در حوزه نمایش ناکارآمد است تا از عدم درایت او در مدیریت تئاتر استفاده کنند. با این تمهید اقدامات او خشم هنرمندان را برمیانگیزد و مرادخانی با وعدههای مالی و یا حتی دادن وعده اجرا به برخی هنرمندان، خود و تیم پشت پردهاش را به چهرههای محبوب تبدیل کند. همین باعث شد تا امثال محمد رحمانیان، محمد یعقوبی و ... به «فرصتی» دست یابند که دیگر فقط اجرا برایشان اهمیت پیدا کند. اگرچه اجراهای متعدد توسط هر هنرمند در سالنهای مختلف تئاتری اتفاقی مثبت تلقی میشود اما آیا این امر در مورد همه هنرمندان و یا حتی اکثر آنها صدق میکند؟ آیا همه کارگردانانی که در تئاتر شهر اجرا میروند میتوانند نرخ بلیت خود را به هر بهانهای افزایش دهند یا مدیریت بلیت میهمان خود را برعهده بگیرند؟ دلیل بروز چنین اتفاقاتی همچون تبعیض بین اهالی تئاتر تنها ناشی از مدیران هستند که با دسیسه و نیرنگ با پشت پرده منفعتطلبی تعدادی از مدیران قدرتطلب به وزارت ارشاد آمدند. انتهای پیام/
93/05/19 - 12:52
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]