تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804147129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو هیات علمی دانشگاه: نحوه فعالیت رسانه نیازمند بازنگری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عضو هیات علمی دانشگاه: نحوه فعالیت رسانه نیازمند بازنگری است کیش - ایرنا - عضو هیات علمی و مدرس ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانش، تخصص و تجربه در روزنامه نگاری باجدیت با یکدیگر توام نشده، سیاست و نحوه فعالیت رسانه ها را از نظر سخت افزاری و نرم افزاری نیازمند بازنگری دقیق و جدی دانست.


ˈ صدیقه ببران ˈ روزشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا، خبرنگاران را چشم بینای جامعه و ناظر بر مسائل کشور دانست و افزود: آنها همچون بازوی کمکی دستگاه های اجرایی و ناظرینی برای مردم بر امور هستند.
وی گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بین دولت و ملت هستند و با بیان نقاط قوت و ضعف اقدامات مسوولان، می توانند بستر لازم برای برقراری عدالت اجتماعی و توزیع آن را فراهم کنند.
این استاد علوم ارتباطات در مورد خطوط قرمزی که رسانه ها موظف به رعایت آن هستند افزود: یکی از مباحث اصلی در روزنامه نگاری موضوع عینیت گرایی است که رعایت آن هم نسبی بوده و بسته به شرایط، زمان و مکان دارد.
وی خط قرمز خبرنگاران را حفظ منافع و امنیت ملی یک کشور دانست و گفت: خبرنگاران در دیگر موارد می توانند ورود کنند اما باید در مسیر کارهم مخاطب سنجی و هم رقیب سنجی داشته باشند و بحث اینکه دست خبرنگاران چقدر برای انعکاس مطالب باز است بسته به اصل مسوولیت اجتماعی روزنامه نگاران دارد.
مترجم کتاب مبانی سواد بصری با تاکید بر رعایت اخلاق، اصل مسوولیت اجتماعی از سوی روزنامه نگاران گفت: وارد شدن به حریم خصوصی افراد برای کسب خبر خارج از عرف و اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری است.
* روزنامه نگاران باید توسط خود روزنامه نگاران نقد شوند
عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینکه دولتی شدن صرف روزنامه نگاری شیوه درستی نیست افزود: دولت تنها می تواند از روزنامه نگاران حمایت کند، اقدام آنها باید از سوی انجمن های حرفه ای و صنوف روزنامه نگاران کنترل و نقد شود، نظارت حرفه ای ها بر حرفه ای ها می تواند به ارتقا کار روزنامه نگاران کمک کند ، وقتی نظارت مستمر و دقیق باشد دیگر شاهد سرقت ادبی آثار و کپی برداری از مطالب و نوشته های دیگران نخواهیم بود.
این استاد دانشگاه بر تشکیل هیات نظارت متخصص و فعال شدن مراکز حقوقی برای مطبوعات و رسانه ها گفت: اگر نظارت جدی صورت گیرد شاهد تولید آثار ماندگار و فاخر خواهیم بود ، اینکه تنها به چند بخش نامه و دستور العمل اکتفا کنیم این ارتقا را در کار روزنامه نگاران شاهد نخواهیم بود.
*خلاقیت و نو آوری در روزنامه نگاران کمتر دیده می شود
نویسنده کتاب اصول و مهارت های مصاحبه خبری، به رشد روزنامه نگاری نسبت به سال های گذشته اشاره کرد و گفت: رقابت بین رسانه ها بیشتر شده و شاهد تنوع و تکثر آنها هستیم اما اگر بخواهیم خود را با رسانه های فعال در عرصه بین الملل مقایسه کنیم فعالیت رسانه های ما در حد رفع تکلیف است.
وی با بیان اینکه نیازمند ابتکارعمل، خلاقیت در انتخاب سوژه و نگارش اخبار هستیم گفت: امروز رسانه ها در بعد شتاب انتقال خبر، کیفیت، تعداد، تنوع مطالب ، تخصص گرایی و محتوای اخبار منتشره در مقایسه با رسانه های رقیب با کاستی هایی زیادی روبرو هستند.
این استاد دانشگاه سیاست های موجود در رسانه های را نیازمند بازنگری دانست و افزود: امروز باید دانش و تجربه با هم توام شود، آشنایی با فناوری های نوین و دانستن زبان علاوه بر داشتن تحصیلات تکمیلی برای یک خبرنگار از ضروریات است.
وی تخصص گرایی را یکی دیگر از ضرورت های کار خبر دانست و گفت: امروز از شاخه ای به شاخه ای دیگر پریدن در عرصه رسانه منسوخ شده است، هر روزنامه نگار باید در یک حوزه خاص ورود کرده و متخصص شود.
ببران تاکید کرد: وقتی خبرنگار در یک حوزه متخصص شد آنگاه می توان از آن انتظار داشت تا در جزییات ورود کند و با نگاهی تیزبینانه در لایه لایه های حوزه تخصصی خود ورود کند و نقاط ضعف و قوت آن حوزه را بدرستی ببیند.
17 مرداد به مناسبت شهادت شهید محمود صارمی در تقویم رسمی کشور به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است.
538/1630/1641/668



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن