تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802660846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلاف قانونگذاران آمریکایی درباره نقش دولت واشنگتن در مقابله با داعش


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اختلاف قانونگذاران آمریکایی درباره نقش دولت واشنگتن در مقابله با داعش
کد خبر: ۴۲۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰ - 09 August 2014


همزمان با اعلام حمایت قانونگذاران آمریکا از تصمیم اوباما برای حمله به داعش در عراق، گزارش‌ها از شکاف بین دموکرات‌ها و جمهوریخواهان درباره گستردگی نقش دولت واشنگتن در مقابله با داعش خبر می‌دهند.

به گزارش تسنیم به نقل از نشریه «هیل» چاپ کنگره آمریکا، قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا از تصمیم «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور برای صدور مجوز حمله هوایی به مواضع داعش در عراق و تحویل کمک های انسان دوستانه به پناهندگان عراقی اعلام حمایت کردند.

بر این اساس، «باک مک کوئن» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا امروز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: تصمیم رئیس جمهور برای استفاده از زور در عراق با توجه به شرایط، مناسب است.

«آدام اسمیت» دموکرات ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان نیز ضمن هشدار درباره اینکه نباید صرفا به اقدام نظامی در عراق به عنوان یک راه حل تکیه کرد، از تصمیم اوباما برای حمله هوایی به داعش قاطعانه حمایت کرد و با اشاره به اینکه مردم عراق با تهدید داعش روبرو هستند، گفت: دولت را به خاطر استفاده از این فرصت تحسین می کنم.

«کارل لوین» دموکرات آمریکایی و رئیس کمتیه نیروهای مسلح سنا نیز از موضع اوباما در قبال عراق حمایت کرد و گفت دلایل اوباما برای گرفتن این تصمیم قطعا کافی بود؛ «راب پورتمن» جمهوریخواه ایالت «اوهایو» نیز از حملات هوایی هدفمند به داعش در عراق ابراز رضایت کرد.

با اینکه قانونگذاران کنگره آمریکا در تعطیلات تابستانی به سر می برند، مقامات دولت اوباما اعلام کردند که دسترسی به این قانونگذاران پیش از اعلام عمومی تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای حمله به داعش در عراق مقدور بود.

هیل در ادامه به شکاف بین قانونگذاران آمریکایی درباره چگونگی گسترش حملات هوایی به داعش و تامین کمک های نظامی بیشتر به دولت بغداد اشاره کرد و نوشت که برخی قانونگذاران از اوباما خواسته اند تا داعش در سراسر عراق و نه فقط بخش شمالی و اربیل که مرگز عملیات های مشترک نظامی آمریکا است را هدف بگیرد.

این قانونگذاران اعلام کرده اند که تصمیم اوباما برای حمله به داعش، مجوز حمله گسترده به منظور مبارزه با تروریسم علیه این گروه تروریستی نیست و تنها دو هدف مهم دارد که عبارتند از حفاظت از پرسنل تاسیسات آمریکا و از طرف دیگر، کاهش بحران انسانی در عراق؛ بر اساس اعلام این قانونگذاران، هم حمله هوایی به مواضع داعش در عراق و هم ماموریت های انسانی آمریکا در این کشور اقداماتی نامحدود هستند و مشخص نیست که چه زمانی به پایان خواهند رسید.

جمهوریخواهان قانونگذار نیز با تاکید بر اینکه حمله هوایی به داعش به تنهایی برای شکست این گروه تروریستی کافی نیست، به اوباما اصرار دارند تا درباره سیاست های خود در خاورمیانه بازنگری کند؛ «جان مک کین» و «لیندسی گراهام» دو جمهوریخواه آمریکایی هستند که از حمله به داعش در سراسر عراق و سوریه حمایت می‌کنند و خواستار به کارگیری یک استراتژی گسترده علیه داعش شده اند.

این دو جمهورخواه با صدور بیانیه ای مشترک ضمن تاکید بر ضرورت حمایت نظامی و سایر انواع کمک ها به شرکای کرد، عراقی و سوری دولت واشنگتن علیه داعش، اعلام کرده اند که رهبران، نیروها و مواضع داعش در عراق و سوریه باید هدف حملات هوایی آمریکا قرار بگیرند و واشنگتن باید از عراقی های سنی در برابر داعش حمایت کند.

مک کین و گراهام همچنین گفته اند که حمایت نظامی بیشتر آمریکا از عراق در قبال داعش نباید مشروط بر این باشد که رهبران عراقی یک دولت وحدت ملی جدید تشکیل دهند؛ این جمهوریخواهان گفته اند که اکنون زمان ارزیابی مجدد سیاست فاجعه بار آمریکا در خاورمیانه است.

در مقابل، برخی دموکرات ها درباره گسترش دخالت آمریکا در عراق هشدار داده و اعلام کرده اند که دخالت در حمله هوایی به عراق اقدامی خطرناک است که آمریکا را به دخالت مستقیم در جنگ داخلی عراق نزدیک تر می‌کند و این امر می تواند مجددا به بهای جان مردم عراق تمام شود.

همزمان با پیشرفت گروه تروریستی داعش در عراق، اوباما ضمن اعلام صدور مجوز حمله هوایی به مواضع این گروه، تاکید کرد که نظامیان جنگی آمریکا به عراق باز نخواهند گشت؛ مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوریخواهان قرار دارد نیز دو هفته گذشته با 370 رای مثبت و 40 رای منفی، اعلام کرد که اوباما باید برای حفظ حضور نظامیان آمریکایی در عراق، مجوز کنگره را به دست آورد.

با این حال، بعد از آنکه داعش سد موصل را به تصرف خود در آوردند، اوباما برای واکنش به اقدامات این گروه تروریستی تحت فشار قرار گرفت؛ حمله داعش در عراق باعث فرار هزاران عراقی متعلق به گروه های اقلیت به سمت کوه سنجار در منطقه بدون دسترسی به مواد غذایی و آب شده است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن