تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798368429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گامهایی برای اتمام پروژه های آزادراه و راه آهن ارومیه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گامهایی برای اتمام پروژه های آزادراه و راه آهن ارومیه ارومیه - ایرنا - کمتر استانی را با قابلیت های تجاری، بازرگانی و ترانزیتی در کشور مانند آذربایجان غربی می توان یافت که این امر، لزوم برنامه ریزی برای ایجاد زیرساختهای توسعه ای از جمله راه سازی را نشان می دهد.


راهها شریان و نبض توسعه اقتصادی جامعه هستند و ایجاد راههای اصلی، راههای فرعی، بزرگراه، آزادراه و راه آهن از جمله اقدامات دولتها برای توسعه مراودات تجاری، ارتقای شاخصه های گردشگری، توسعه صنعتی و بازرگانی داخلی و خارجی است.
بهره مند بودن از این راهها به ویژه آزادراه، بزرگراه و راه آهن در استانهایی نظیر آذربایجان غربی با توانمندی های بازرگانی بین المللی بسیار مهم است و نباید از کنار آن به راحتی گذشت.
هرچند نبود آزاد راه، آذربایجان غربی را به عنوان استانی با قابلیت های تجاری و ترانزیتی بالا رنج می دهد و راه آهن نیز در مهمترین شهر این استان، یعنی ارومیه وجود ندارد ولی فعالیت های خوبی در این راستا با تلاش دولتمردان و همراهی سرمایه گذاران صورت می گیرد که می تواند آینده ای بسیار خوب را برای آذربایجان غربی و ارومیه رقم بزند.
همراه شدن توسعه راهها، ایجاد آزادراه ارومیه - تبریز و تلاش برای رساندن راه آهن به ارومیه با فراهم شدن مقدمات بهره مندی از سه مرز مشترک ایران و ترکیه در بازرگان، سرو و رازی نشان می دهد، آذربایجان غربی می تواند در سالهای آینده بیش از گذشته در راستای تبدیل شدن به پایانه تجاری آسیا و اروپا عمل کند که این امر با تلاش مستمر مسئولان و مدیران، دور از دسترس نیست.
این مهم زمانی نمود خود را بیشتر نشان می دهد که به این امر توجه داشته باشیم که آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان دارای حدود 900 کیلومتر مرز مشترک است و مهم ترین مرز زمینی جمهوری اسلامی ایران و اروپا در محدوده این استان قرار دارد.
علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور روز پنجشنبه با حضور در ارومیه، از آزادراه در دست ساخت ارومیه - تبریز و راه آهن مراغه - ارومیه بین مهاباد تا ارومیه بازدید کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این بازدید در گفت و گوی کوتاه با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده راه آهن مراغه - ارومیه تا ایستگاه نقده امسال به بهره برداری می رسد.
نورزاد افزود: امیدوار هستیم با فراهم شدن مقدمات، این خط آهن تا سال آینده نیز به ارومیه برسد.
وی در خصوص آزادراه ارومیه نیز اظهار کرد: این آزادراه به ویژه در فاز اول و دوم که در محدوده استان آذربایجان غربی است، مشکلی ندارد و مشکلات آن حل شده است.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این استان با وجود اینکه از قابلیت های گردشگری و بازرگانی قابل توجهی در کشور برخوردار است ولی در حوزه راه که زیرساخت توسعه این قابلیت هاست، عقب ماندگی هایی دارد.
هادی بهادری، راه آهن را از جمله زیرساختهای توسعه ارتباطات و حمل و نقل عنوان کرد و افزود: پروژه خط آهن مراغه تا ارومیه بیش از 10 سال است که اجرایی شده و نزدیک به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیز برای اتمام آن نیاز است.
وی اضافه کرد: امسال برای این پروژه تنها 600 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و از این میزان نیز اعتباری پرداخت نشده است.
وی بر ضرورت پرداخت اعتبارات ویژه به این پروژه تاکید کرد و ادامه داد: در صورتی که این خط آهن تا پایان امسال به نقده برسد، می توان امیدوار بود که در سال آینده سوت قطار در ارومیه شنیده شود.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: تنها مشکل برای رسیدن خط آهن به نقده، مشکل اعتباری است که امیدواریم با نگاه ویژه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور این امر مرتفع شود.
بهادری در خصوص پروژه آزاد راه ارومیه - تبریز نیز اظهار کرد: این پروژه به صورت B.O.T به بنیاد تعاون ناجا سپرده شده که در پنج قطعه به اجرا درمی آید.
وی افزود: قطعه اول ودوم این آزادراه که در محدوده آذربایجان غربی است به ترتیب از پیشرفت 80 و 40 درصدی برخوردار است و اتمام آن می تواند در احداث آزادراه ارومیه - تبریز بسیار موثر باشد.
وی با اشاره به دیدار امروز معاون وزیر راه و شهرسازی با استاندار آذربایجان غربی، یکی از مهمترین توافقات صورت گرفته در این دیدار را احداث تونل در قطعه 3 آزادراه ارومیه - تبریز عنوان کرد و ادامه داد: با احداث این تونل، ضمن ایجاد جلوه بصری و احداث نخستین تونل در ورودی آذربایجان غربی، مسیر ارومیه به تبریز 10 کیلومتر کمتر می شود.
با این تصمیمات امیدها برای اجرای این دو پروژه بزرگ و زیرساختی در آذربایجان غربی بیشتر شده که امیدواریم گامهای بعدی در این خصوص محکم تر برداشته شود.
البته این بازدید حاشیه هایی هم داشت که از جمله آنها، راه ندادن خبرنگاران به جز خبرنگار صدا و سیما به دیدار استاندار آذربایجان غربی و معاون وزیر بود که موجب تکدر خاطر خبرنگاران آن هم در آستانه روز خبرنگار شد.
حاشیه دیگر این بازدیدها، رانندگی بسیار بد رانندگان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بود که سرعت آنها گاه به بیش از 160 کیلومتر بر ساعت نیز می رسید و این در حالی بود که در مسیر جاده شهید کلانتری، کارکنان پلیس راه استان نیز حضور داشتند.
8136/581



16/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن