تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804031553




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحصیل 61 هزار دانش آموز در مدارس سما/  پژوهش تبدیل به فرهنگ شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران حجت الاسلام قلی زاده:
تحصیل 61 هزار دانش آموز در مدارس سما/  پژوهش تبدیل به فرهنگ شود
قائمشهر - خبرگزاری مهر:  رئیس سازمان سمای کشور از وجود بیش از 600 مدرسه سما و تحصیل 61 هزار دانش آموز در این مدارس خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد قلی زاده بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره پژوهش و اختراعات دانش آموزی سما، اظهار داشت: پژوهش باید به یک فرهنگ تبدیل شده و خردورزی و پژوهش به هم گره بخورند و آنچه که برای سازمان سما اهمیت دارد این است که دانشگاه آزاد به این باور برسد که در سالهای آینده این سازمان سهم بیشتری از آموزش و پرورش را به خود اختصاص دهد و دانشجویان زیادی را به دانشگاه آزاد تحویل دهد.
 
حجت الاسلام قلی زاده با تأکید برآشنا کردن معلمان با پژوهش بعنوان عامل اساسی تحول نظام آموزشی ، توجه به آموزش های گروهی و بازدیدهای علمی افزود: تشکیل کمیته های پژوهشی دانش آموزی، عضویت دانش آموزان سما در کلوپ های علمی دانشگاه آزاد، برگزاری همایش های علمی و پژوهشی اختراعات، فعالیت دانش آموزان در مجله پژوهشی دانش آموزی، تجهیز کتابخانه های مدارس و بهره گیری از اینترنت و دسترسی آسان دانش آموزان مدارس سما به اینترنت از دیگر عوامل ارتقای فرهنگ پژوهش دراین مدارس است.
 
وی با بیان این مطلب که در کشور آلمان قیمت یک تکنسین بیشتر از یک دکتر است تربیت تکنسین را مهم دانست و گفت: سازمان سما در یک رویکرد جدید بر این باور است که جمهوری اسلامی باید توجه اساسی به تربیت تکنسین داشته باشد.
 
وی افزود : مدارس ما باید استعدادها را شکوفا کنند و شکوفا شدن استعدادها بدون برنامه ریزی و هدف دار بودن، بدون امید و ارتباطات امکان پذیر نیست.

 
نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه سه کشور اظهار داشت: در صورتی که جوانان کشورمان با استعدادند متأسفانه آموزش و پرورش خلاقیت را پرورش نمی دهد.
 
احمد شاهورانی با اشاره به نتایج آزمون بین المللی تیمز عنوان کرد: این آزمون جهت ارزشیابی بین المللی علوم و ریاضی برگزار می شود که در سال 2003 دانش آموزان 44 کشور شرکت کردند و دانش آموزان ایرانی در پایه های سوم و چهارم ابتدایی و مقطع دوم و سوم دبیرستان حاضر در این آزمون متأسفانه رتبه چهل و چهارم را کسب کردند.
 
وی با بیان اینکه در تیمز اول سنگاپور و در تیمز دوم ژاپن حائز رتبه اول شدند تصریح کرد: دانش آموزان ایرانی در بخش خلاقیت ضعیف بوده و آموزش کلاسیک ما به جای اینکه مهارت خلاقیت را تقویت کند آن را در سالهای بالاتر کاهش می دهد.
 
دکتر شاهورانی با تأسی از سخنان امیرالمؤمنین(ع) که به یک علم قانع نباشید بیان داشت: این سخن گویای این است که برای رسیدن به نتیجه بهتر درروش های پژوهشی  باید از چندین منابع استفاده کنیم.
 
نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه 3 کشوربه صفت "خلاق العلیم" خداوند در قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: خلاقیت و دانایی با هم توأم هستند و خلاقیت بر مبنای علم بوده و استعداد خلاقیت مبدأ پژوهش هاست.
 
شاهورانی با تأکید بربرنامه ریزی مدارس سما بر خلاق شدن دانش آموزان افزود: در کنار آموزش و پرورش باید به مسائل فرهنگی هم توجه شده و دیدگاه اسلامی در دبستان و دبیرستان رشد پیدا کند.
 



۱۳۹۳/۵/۱۶ - ۱۵:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن