تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819178364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: خبرنگاری رکن اصلی جامعه مدنی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس: خبرنگاری رکن اصلی جامعه مدنی است خوی، ارومیه - ایرنا - نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: حرفه خبرنگاری و فعالیت خبرنگاران، رکن اصلی هر جامعه مدنی و دموکراتیک است.


موید حسینی صدر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: هرگونه برخورد ابزاری با خبرنگاران صحیح نیست و باید جایگاه خبرنگاران در جامعه به درستی تبیین و تعریف شود.
وی افزود: متاسفانه آن طور که باید در کشور ما از حرفه خبرنگاری حمایت نمی شود و لازم است مورد تجدید نظر مسئولان و دقت بیش تر آنان قرار گیرد.
وی، اطلاع رسانی و خبرنگاری را یکی از مهم ترین دستاوردهای پیشرفت جوامع بشری عنوان کرد و گفت: میزان قانونمندی، آزادی بیان و مدنی بودن هر جامعه ای به طور مشخص با فعالیت خبرنگاران آن جامعه ارتباط مستقیم دارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، میزان توسعه در هر جامعه را با میزان گسترش اطلاع رسانی و خبررسانی در آن جامعه مرتبط دانست و افزود: خبرنگاران با تیزبینی های خود در احقاق حقوق مردم و دادن انگیزه به کسانی که در راستای تعالی جامعه تلاش می کنند و دفاع از حقوق مسلم ولی پایمال شده محرومان، بسیار موثر هستند.
وی اضافه کرد: قطعا خبرنگاران ما می دانند که انتقاد و بیان ضعف ها و کاستی ها با تخریب شخصیت افراد و مسوولان فرق دارد و رعایت اصول اخلاقی و حرفه ای سرلوحه کار اکثر خبرنگاران می باشد.
حسینی صدر نقش خبرنگاران را در گسترش دانش و توسعه فکری و حتی عمرانی کشورمان بسیار مهم و اساسی ارزیابی کرد و افزود: هر اندازه حیطه فعالیت خبرنگاران در جامعه ای محدودتر شده و آزادی عمل از او سلب شود، به همان اندازه باید در نحوه عملکرد مسئولان اجرایی آن جوامع حساس تر بود.
وی با انتقاد از نگاه ابزاری به این قشر توانمند و پرتلاش جامعه گفت: خبرنگاری که با کمترین مزایا آمده تا حقایق را به بشریت بازگو کند، کسی نمی تواند او را از بیان حقایق به مردم بازدارد.
حسینی صدر یادآور شد: مسئولان باید علاوه بر عنایت به این مسئله و ارائه عملکرد شایسته از خود، روحیه انتقادپذیری را نیز در خود پرورش دهند تا بتوانند از قلم و نقش خبرنگاران در توسعه کشور بهتر استفاده کنند.
هفدهم مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار شهید ایرنا به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.
7128/581



16/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن