تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801626192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محاسباتي که به هم ريخت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ مرداد ۱۳۹۳ (۹:۴۶ق.ظ)
کيهان: محاسباتي که به هم ريخت
به گزارش خبرگزاري موج، روزنامه کيهان چنين نوشت:
1- سي و يک روز از آغاز حملات رژيم صهيونيستي به غزه مي‌گذرد. در اين مدت، نزديک به 2000 نفر از مردم اين باريکه شهيد و 10 هزار نفر نيز مجروح شده‌اند. اکثر قربانيان غيرنظامي و حدود 410 نفر از شهدا کودک هستند. سن برخي از اين کودکان در هنگام شهادت به يک روز هم نمي‌رسيد!
صهيونيست‌ها در اين مدت تقريبا هيچ نقطه‌اي از اين باريکه 12 در 40 کيلومتري را بدون حمله نگذاشته‌اند. مدارس، بيمارستان‌ها، خانه‌هاي مسکوني، مساجد، کارخانه‌ها و حتي چاه‌هاي فاضلاب و ... همه جزو اهداف حملات اسرائيلي‌ها هستند. به نوشته راشاتودي ساکنان غزه ديگر جايي براي پناه گرفتن ندارند.
به رغم شرم‌آور بودن عملکرد سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشي غزه، خانم ناوي پيلاي، نماينده ارشد اين سازمان در امور حقوق بشر-احتمالا به خاطر حس مادرانه و طبيعي که در هر زني وجود دارد - چند روز پيش نتوانست احساسات خود را درباره جنايات اسرائيل پنهان کند. وي پس از مشاهده آنچه بر سر مردم مظلوم غزه آمده گفت به عمر خود تا اين حد نقض حقوق بشر نديده است. بان کي مون، دبيرکل سازمان ملل متحد نيز بدون کوچکترين اشاره‌اي به جنايات بي‌سابقه صورت گرفته در غزه، از حماس خواست، سرباز اسرائيلي را که حين جنگ – و به گفته وي در ساعات آتش‌بس- به اسارت گرفته آزاد کند آن هم«فوري»!
صهيونيست‌ها با خيالي آسوده از بابت واکنش‌هاي سازمان‌ ملل، حقوق بشر، مجامع بين‌المللي و... در اين جنگ، از يک سو از هر نوع سلاحي- ممنوعه و غيرممنوعه - به طور گسترده استفاده کردند و به گفته نتانياهو، تمام تلاش خود را براي رسيدن به اهداف خود در غزه به کار گرفتند و از سوي ديگر در توجيه اين جنايات، مهملات و اظهارات مضحکي بر زبان راندند از جمله اينکه گفتند: «حماس از کودکان به عنوان سپر انساني استفاده مي‌کند، حماس از مساجد، مدارس و بيمارستان‌ها به سمت اسرائيل موشک شليک مي‌کند، حمله به اشتباه صورت گرفت و...» که در اين باره نيز گفتني‌هايي هست:
الف- يکي از مناطقي که در جنگ جاري حداقل دو بار از سوي رژيم صهيونيستي موشک‌باران شد، مدارس سازمان ملل در اين باريکه بود. به گفته سخنگوي سازمان ملل اين سازمان 50 بار با ارتش «اسرائيل» تماس گرفته و مختصات جغرافيايي اين مدارس را به ارتش اسرائيل داده بود. فقط 33 تماس براي مدرسه‌اي که در رفح به عنوان پناهگاه استفاده مي‌شد و 17 بار هم براي مدرسه ديگر سازمان ملل که آن هم پناهگاهي شده بود براي غير نظاميان و کودکان فلسطيني. آژانس آنروا (سازمان امداد و کاريابي سازمان ملل) نيز اعلام کرده بارها مختصات اين مدارس را براي جلوگيري از هدف قرار گرفتن به ارتش اسرائيل داده بود! اما اسرائيلي‌ها به هر دوي اين مدارس حمله کردند و شمار زيادي از کودکان و دانش‌آموزاني را که در آن پناه گرفته بودند به خاک و خون کشيدند.
ب- رژيم صهيونيستي وقتي در سال 2009 طي 22 روز جنايت در غزه 1400 فلسطيني از جمله 300 کودک، 115 زن و 85 مرد بالاي 50 سال را به شهادت رساند، قاضي «ريچارد گلدستون»، به عنوان رئيس کميته حقيقت‌ياب سازمان ملل مامور بررسي اين جنايات شد. وي پس از پايان تحقيقات خود نتيجه گرفت اسرائيل در غزه مرتکب جنايات جنگي شده و به «عمد» مدارس، مساجد، کارخانه‌ها، چاه‌هاي آب، فاضلاب‌ها، خانه‌هاي مردم و به طور کلي زيرساخت‌هاي اين باريکه را هدف حملات خود قرار داده است.
وي يکم اکتبر همان سال حين مصاحبه با يک مجله صهيونيستي- آمريکايي با نام «تيکن» وقتي با اين جملات مواجه شد که «علت اين فجايع و بالا بودن تلفات غير نظاميان، سوءاستفاده فلسطيني‌ها از مساجد و بيمارستان‌ها و کودکان است» گفت: «محاصره غزه» به تنهايي مصداق بارز جنايت جنگي است و آنچه وي از نزديک ديده، نشان مي‌دهد بسياري از اهداف غير نظامي در غزه به عمد هدف قرار گرفته‌اند. گلدستون گفت: «وقتي صحبت از تخريب زيرساخت‌ها شده است، آنها (صهيونيست‌ها) واقعا نتوانسته‌اند پاسخ دهند و اين مسئله يكي از بخش‌هاي گزارش ما را تشكيل داده است. هيچ يك از مسئولين اسرائيلي حتي يك كلمه از تخريب اموال، نابودي زمين‌هاي كشاورزي با بولدوزر، بمب‌گذاري در چاه‌هاي آب، بمب‌گذاري در چاه‌هاي فاضلاب كه نشت آن بخش عظيمي از يك منطقه را فرا گرفت، به زبان نياورده‌اند. براي اين اقدامات چه توجيهي مي‌توان آورد. وقتي آنها با ورود به شهر، اقدام به كشتار مستقيم غيرنظاميان مي‌كنند، همانجا هم اختلاف بزرگ را مطرح مي‌كنند. من تصورم اين است، تمام آنچه مي‌توانستم انجام دهم، رجوع به 36 حادثه‌اي است كه در گزارشم آورده‌ام. وقتي خبرها را بررسي كرديم متوجه شديم كه اسرائيل تقريبا در تمام اين 36 مورد، واكنشي نامناسب داشته است.»
زندگي ريچارد گلدستون و دخترش پس از انتشار اين گزارش دچار تغييراتي شد. وي مي‌گويد بارها از سوي عده‌اي تهديد به مرگ شده است.
2- امروز موعد آتش‌بس 72 ساعته بين حماس و رژيم صهيونيستي به پايان مي‌رسد. رژيم صهيونيستي برخلاف دفعات قبل اين بار نتوانست ميزان تلفات و خسارات وارد شده به خود را به طور کامل سانسور کند. به لطف وجود برخي شبکه‌هاي اجتماعي و زحمات مقاومت، گوشه‌اي از آمارهاي مربوط به اين خسارات و تلفات منتشر شده است. منابع فلسطيني مي‌گويند در اين جنگ موفق شده‌اند دست‌کم 200 نظامي صهيونيستي را به هلاکت برسانند. منابع رسمي صهيونيستي اما مي‌گويند 64 نظامي آنها کشته شده است. در هر دو صورت، اين ميزان تلفات، بي‌سابقه عنوان شده و اين در حالي است که هنوز از شمار تلفات شهرک‌نشينان صهيونيستي خبري منتشر نشده است. با توجه به اظهارات صريح ارتش اسرائيل درباره کارايي نداشتن گنبد آهنين، مي‌توان آمار اعلام شده از مقاومت را به واقعيت نزديکتر دانست. ارتش اسرائيل سه‌شنبه‌شب گفت گنبد آهنين از 3245 موشک مقاومت توانست فقط 558 موشک را هدف قرار دهد.
ممکن است جنگ از امروز مجددا آغاز شود، شايد هم طرفين روي آتش‌بسي طولاني‌تر و حتي دائم به توافق برسند. با توجه به تلاش‌هاي گسترده و بي‌سابقه کشورهاي غربي و رژيم صهيونيستي براي توافق بر سر آتش‌بس، احتمال وقوع حالت دوم بيشتر است. اما به هر حال، چه اين آتش‌بس برقرار شود چه نشود، اسرائيلي‌ها اين بار واقعا ضربه سنگين و شکست سختي را متحمل شده‌اند. صهيونيست‌ها پيش از اين هرگاه دلشان مي‌خواست به غزه حمله مي‌کردند؛ چرا که خود را شروع‌کننده و پايان‌دهنده اين جنگ مي‌دانستند. بهانه‌تراشي براي آغاز جنگ نيز هميشه کار ساده‌اي بود: ربوده شدن يک سرباز يا کشته شدن يک نظامي اسرائيلي به دست فلسطيني‌ها!
صهيونيست‌ها تا پيش از اين، با خود چنين محاسبه مي‌کردند که، به غزه حمله مي‌کنيم، زيرساخت‌ها را نابود مي‌کنيم، هزينه‌هاي سنگين انساني و مادي به مقاومت وارد مي‌کنيم، تونل‌هاي آنها را هم تخريب مي‌کنيم و در نهايت به کمک کشورهايي مثل آمريکا و مصر و... آتش‌بسي برقرار کرده و پس از مدتي دوباره روز از نو و روزي از نو.
حماس اما اين‌بار، بايد اين محاسبات را به هم مي‌ريخت. يعني براي نخستين بار به صهيونيست‌ها نشان مي‌داد که آغاز‌کننده جنگ لزوما پايان‌دهنده آن نيست. راز دست و پا زدن‌هاي غرب و صهيونيست‌ها براي رسيدن به يک آتش‌بس دائم را نيز در همين جا بايد جست‌وجو کرد. حماس اين‌بار آتش‌بس تحميلي را نپذيرفت. رفع محاصره غزه تنها يکي از شروط حماس براي پذيرش آتش‌بس است و اين يعني يک دستاورد بزرگ براي فلسطين.
البته اين به هم ريختگي محاسبات دليل مهم ديگري هم دارد که بايد بيرون از غزه يعني در جمهوري اسلامي ايران به جست و جوي آن پرداخت. موضع‌گيري اخير رهبر معظم انقلاب و تاکيد ايشان به مسلح شدن فلسطينيان ساکن کرانه باختري، براي صهيونيست‌ها آنقدر ترسناک هست که براي آتش‌بس چنين تقلا کنند. رهبران آمريکا، انگليس و فرانسه روزي نبوده و نيست که بر لزوم آتش‌بس فوري تاکيد نکنند. اين تاکيدها نه براي جلوگيري از قتل عام مردم بي‌گناه فلسطين که براي خارج کردن اسرائيل، اين غده سرطاني از مهلکه است.
نويسنده:جعفر بلوري













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن