تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804578734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور چشمگیر گردشگران در آذربایجان غربی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حضور چشمگیر گردشگران در آذربایجان غربی ارومیه - ایرنا - ورود چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی به مناطق مختلف آذربایجان غربی با آغاز دور دوم سفرها، نویدبخش روزهای پرکار و خوشی در زمینه جذب گردشگران تابستانی در این استان است.


بر اساس اعلام مسوولان ستاد تسهیلات سفرهای آذربایجان غربی بعد از یک هفته از گذشت دور دوم سفرها، استقبال گردشگران از مناطق دیدنی و جاذبه های طبیعی آذربایجان غربی، باعث شده که حجم کاری ستاد تسهیلات سفر استان کاسته نشود.
این مسوولان می گویند: کلیه هتلها و مراکز اقامتی استان از ششم مردادماه تا روز یکشنبه 13 مرداد با ظرفیت کامل مشغول به کار بوده اند که موجب ایجاد دلگرمی به کار و امیدواری در بخش هتلداری و گردشگری استان شده است.
کلیه مدارس آذربایجان غربی نیز که برای پذیرایی از میهمانان تابستانی در استان تجهیز شده بودند به اسکان میهمانان پرداختند به گونه ای که تعدادی از مدارس نیمه تجهیز شده نیز دوباره به علت کثرت میهمانان ورودی به استان به صورت فوری تجهیز شده و گردشگرانی را که موفق به اسکان در مراکز اقامتی استان نشده بودند اسکان موقت دادند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: علیرغم تمهیدات اندیشیده شده در راستای اسکان مسافران و گردشگران به خاطر آب و هوای مطلوب و استقبال گردشگران از جاذبه های طبیعی و گردشگری آذربایجان غربی، مسافران ورودی به استان با کمبود مکان اسکان مواجه شدند که با تجهیز سریع مراکز و مدارس اسکان آنها در اسرع وقت انجام شد.
جلیل جباری ادامه داد: 32 هتل استان به همراه مهمانسراها در ارومیه با یکهزار و 101 اتاق و دو هزار و 305 تخت در یک هفته گذشته در اختیار مسافران ورودی به استان بوده اند.
وی افزود: علاوه بر این مراکز 59 مهمانپذیر نیز با 648 اتاق و یک هزار و 725 تخت به همراه دو مجتمع گردشگری با 146 اتاق و 304 تخت پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بودند.
وی اضافه کرد: بر اساس اطلاعات موجود میزان بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و جاذبه های طبیعی و موزه های آذربایجان غربی نسبت به مدت زمان مشابه پارسال 50 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: بزودی آمار دقیق مسافران داخلی و خارجی وارد شده به استان در ایام یاد شده استخراج و ارائه می شود.
وی ادامه داد: در راستای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در دور دوم سفرها و در راستای تامین و آماده سازی زیرساختهای گردشگری در آذربایجان غربی در سه نوبت متوالی در ایام ماه مبارک رمضان در استان نشستهایی با حضور معاون امور عمرانی استاندار و جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر تشکیل و مسایل و امکانات مورد نیاز مورد بررسی قرار گرفت.
جباری گفت: تمام دستگاههای عضو ستاد نیز انتظارات، انتقادات و پیشنهادات خود را در این راستا به دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر ارائه کردند.
وی ادامه داد: نصب تابلوهای ویژه معرفی بناهای تاریخی در استان، بکار گیری اتوبوس گردشگری و 20 نفر راهنمای گردشگری در سطح شهر ارومیه، توزیع نقشه های گردشگری در سطح استان، مناسب سازی ورودی های شهرهای استان و آماده سازی و بهسازی جاده های منتهی به آثار تاریخی نیز از جمله مسایلی بود که در این جلسات بررسی و نسبت به اجرایی شدن بسیاری از آنها تصمیم های فوری اخذ شد.
وی گفت: دو مجموعه جهانی قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب به همراه موزه ها، جاذبه های طبیعی و گردشگری و بناها و محوطه های تاریخی نیز برای تامین رضایت، آسایش و آرامش گردشگران آماده سازی شده و امکانات رفاهی و بهداشتی لازم نیز در این مکانها دایر شد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از روز چهارشنبه (چهار مردادماه) که ستاد اسکان آموزش و پرورش در استان آغاز به کار کرد با حجم سنگینی از کار و حضور بیش از حد انتظار میهمانان مواجه شدیم.
فریدون سیدمصطفوی گفت: در مدت زمان یاد شده تا پایان روز شنبه شش هزار و 452 خانوار در مراکز اسکان آموزش و پرورش استان اسکان داده شده اند که شامل 59 هزار نفر روز می باشند.
وی ادامه داد: امسال با تجهیز بیش از 57 مدرسه با 624 کلاس درس آموزش و پرورش آذربایجان غربی آماده پذیرایی از مهمانان تابستانی این استان بود و تا پایان تابستان نیز می باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: کلاسهای آموزش پرورش برای اسکان به سه صورت درجه بندی شده اند که شامل کلاسهای الف، ب و ج هستند.
وی افزود: علیرغم آماده باش کامل ستاد اسکان آموزش و پرورش به علت حجم بالای گردشگران استانی علاوه بر ظرفیت پیش بینی شده 92 کلاس نیمه آماده از نوع ب و ج نیز دوباره تجهیز بیشتر شده و مهمانان در آنها اسکان داده شدند.
وی گفت: هم اکنون نیز پایگاه مرکزی پذیرش میهمانان تابستانی در ارومیه در ضلع غربی مجتمع شهید رجایی در بلوار شهید رجایی روبه روی پارک ساعت دایر است تا میهمانان فرهنگی وارد شده به شهر دچار سردر گمی در سطح شهر نشوند.
آذربایجان غربی بیش از دو درصد از مساحت ایران اسلامی را به خود اختصاص داده و دارای جاذبه های گردشگری و توریستی بسیاری است این استان دارای 900 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان می باشد که موجب رونق بازارچه های تجاری در این منطقه شده است.
این استان همچنین به لحاظ دارا بودن آب و هوایی مطلوب و کوهستانی از آبشارها، باغها، جنگلها و دشتهای سرسبزی نیز برخوردار است که جلوه طبیعی خاصی به این استان بخشیده است.
سالانه بسیاری از مسافران داخلی و خارجی از این بازارچه ها و نیز جاذبه های مختلف طبیعی و تاریخی استان بازدید می کنند.
کاخ موزه باغچه جوق ماکو، قره کلیسا در چالدران، مسجد جامع ارومیه، کلیساهای تاریخی ارومیه، آبشارها، غار تاریخی سهولان در مهاباد، تپه ها و بناهای تاریخی و بازارچه های مختلف در سراسر استان از جمله جاذبه هایی است که گردشگران و مسافران علاقه مند به بازدید از آنها هستند.
7125/581



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن