تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804503201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیمانکار پل کابلی شیراز حاضر به معذرت خواهی نشد/ پل نشکسته آسیب دیده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: دفاع تمام قد شهردار شیراز از پیمانکار پل کابلی؛ پیمانکار پل کابلی شیراز حاضر به معذرت خواهی نشد/ پل نشکسته آسیب دیده است خبرگزاری پانا: شهردار شیراز گفت: مردم به شهرداری و پروژه های شهر اعتماد داشته باشند، پروژه پل کابلی در موعد مقرر به بهره برداری می رسد.
۱۳۹۳ دوشنبه ۱۳ مرداد ساعت 14:41



به گزارش خبرگزاری پانا، علیرضا پاکفطرت در حاشیه بازدید خبرنگاران از پل کابلی شیراز که طی روزهای گذشته بخشی از آن فرو ریخته بود، اظهار داشت: پروژه پل کابلی شیراز هنوز هم نماد مهندسی شیراز است و جز آن پروژه هایی نیست برای احداث آن کسی شب بخوابد و فردا کلنگ آن را به زمین بزند.
شهردار شیراز با تاكید براینكه پل ولی عصر شیراز همچنان به‌عنوان نماد تخصص و توان مهندسی مهندسان شیرازی، فارسی و ایرانی به‌شمار می‌رود، گفت: سقوط این پل بیشتر به‌دلیل ناآشنایی تعدادی از كارگران به رفتارهای این‌گونه پل‌ها، حادث شده است، تعدادی از جك‌های نگهدارنده پل كه باید تا قبل از زمان كابل‌كشی، زیر عرشه باقی می‌ماند، به‌تدریج طی چند روز و بدون هماهنگی با مشاور و ناظر، برداشته و موجب وقوع این حادثه شده است.
این مسئول شهری با با اشاره به حضور مشاوران و اساتید دانشگاه برای برنامه ریزی در راستای احداث پل کابلی شیراز افزود: تعدا چنین پروژه هایی به انگشتان دو دست هم نمی رسد.
وی ضمن تقدیر و تشکر تمام قد از مشاور و پیمانکار این پروژه ابراز داشت: قرار نیست تمام زحمات این پیمانکار قوی که در کشور بی نظیر است و پروژه های مهمی را به سرانجام رسانده است با سهل انگاری چند کارگر زیر سئوال برود.
شهردار شیراز با بیان اینکه پیمانکار پروژه پل کابلی شیراز را تشویق می کنیم، تصریح کرد: مگر چند نفر پیمانکار با این ظرفیت و پتانسیل بالا در کشور داریم، این اتفاق هم تجربه ای برای انجام کارهای بزرگ تر است.
وی گفت: از همین الان اعلام امادگی می کنیم برای بازدید مهندسان نظام مهندسی و هر مهندسی که به بحث سازه و عمران علاقه مند است از پل کابلی شیراز، این بازدید کلاس درس بزرگی است، بیایند عظمت پروژه را ببینند.
پاک فطرت تصریح کرد: خیلی از این اتفاق بدتر در سایر شهرها و استان های دیگر افتاده است.
وی با بیبان اینکه پروژه پل کابلی همچنان نماد مهندسی شیراز است، عنوان کرد: این اتفاق هیچ خللی در اراده پیمانکار و مشاور ایجاد نمی کند و با قدرت و توان تا آخر ادامه می دند.
شهردار شیراز با اشاره به پیشرفت 41 درصدی این پروژه تصریح کرد: آسیب دیدگی پل تنها حدود یکماه برای ترمیم زمان می برد و خللی در تکمیل روند پروژه ایجاد نمی کند.
وی گفت: اعتقادی به تسریع در کار ندارم و برایم کیفیت بر کمیت برتری دارد.
پاکفطرت ابراز داشت: در آسیب دیدگی پل کابلی شیراز چند نفر کارگر سهل انگاری کرده اند و جک های زیر بتن را زودتر از موعد برداشته اند، این اتفاق به دلیل بتن، مقاومت خاک و میلگردها نبوده است.
وی با بیان اینکه پیمانکار، مشاور و دستگاه نظارتی در این پل مورد تایید ماست، تاکید کرد: نحوه طراحی پل کابلی شیراز و اجرای آن مشکل ندارد.
شهردار شیراز شیراز گفت: به پیمانکار پروژه قوت قلب می دهیم این پیمانکار پروژه پل چمران و بسیاری دیگر از پروژه های مهم است.
وی با بیان اینکه نمی ترسیو نمی لرزیم و محکم پای کار هستیم، ادامه داد: بسیاری از پروژه های که کسی خواب ان را نمی دید امروز در شیراز در حال اجراست.
پاکفطرت بیان کرد: املای نانوشته غلط ندارد، هر چند غلط هم که داشته باشد باز می گویم نترسید.
وی بارها در طول مصاحبه با قدردانی از پیمانکار پروژه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا این پروژه بدون مناقصه به این پیمانکار واگذار شده، تصریح کرد: پیمانکاری با این سقف توان نداریم و قانون این اجازه را به ما داده است.
شهردار شیراز به صورت مصداقی به دو پروژه پل ستارخان و پارکینگ نشاط اشاره کرد که میانه راه به دلیل مشکلات مالی از ادامه راه بازماندند.
وی گفت: ما پروژه زیادی در شهرداری شیراز داریم که از پیمانکاران در این راستا حمایت می کنیم.
وی اضافه کرد: تلاطم مصالح ساختمانی و ثابت نبودن قیمت ها عامل اصلی برای بازماندن پیمانکاران این دوپروژه از ادامه راه بود.
شهردار شیراز در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد پذیرش مسئولیت آسیب دیدگی بخشی از پل کابلی شیراز، گفت: پیمانکار تقصیر را پذیرفته و می پذیرد و از صفر تا 100 درصد خسارت هم خودش پرداخت می کند.
پاکفطرت در پاسخ به این سئوال كه چرا فرهنگ عذرخواهی در میان مدیران وجود ندارد، گفت: هركس در این موضوع مقصر است باید رسما از مردم عذرخواهی كند و عذرخواهی هم می‌كند.
به گزارش پانا، پیمانکار و مشاور پروژه حاضر به عذرخواهی از مردم نشدند و آن را موکول به زمان دیگری کردند.
وی با بیان اینکه مردم نسبت به شهرداری و پیمانکار مربوطه اعتماد داشته باشند ، ابراز داشت: پروژه پل کابلی شیراز در موعد مقرر(سال 95) بدون هیچ مشکلی به بهره برداری می رسد.

کار کردن در شیراز تاوان دارد

شهردار شیراز با بیان اینکه کار کردن در شیراز تاوان دارد، ابراز داشت: بقیه کار نمی کنند، ما عادت نداریم از فعل مضارع استفاده کنیم و بگوییم پل کابلی یا مترو در آینده در شیراز افتتاح می شود، از فعل ماضی استفاده می کنیم، ما به بهانه کمبود بودجه و اعتبار از زیر کار شانه خالی نمی کنیم.
وی بیان کرد: اگر اینطور است که شهرداری فقط باید برود و زباله جمع کند.
پاکفطرت همچنین عنوان کرد: به عنوان شهردار این تضمین را نمی دهم که مجددا این اتفاق در دیگر پروژه ها تکرار نشود اگر چه برنامه ریزی ها باید درست، علمی و اصولی باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان 2 مثال در مورد دو برخورد در خارج از کشور و ایران گفت: در دنیای پیشرفته وقتی دو اتومبیل با هم برخورد می کنند اگر راننده ای صدایش را بلند کند 800 دلار جریمه می شود اما در کشور ما آیا وقتی دو گوسفند در مسیر خود حرکت و بهم برخورد می کنند دعوا می کنند؟ یا راهشان را می کشند و می روند.
شهردار شیراز با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگ شهر نشینی و سبک زندگی تصریح کرد: اگر زورم میرسید اجازه نمی دادم هیچ احدی با سگ در پارک های شهر عبور کند، در چمن هایی که قرار است فرزندان این شهر بنشینند.
وی ادامه داد: در خارج اگر کسی با سگ در پارک قدم می زند، فضولات سگش را هم جمع می کند اما در ایران اینچنین نیست.
پاکفطرت گفت: دستور دادم در پارک ولیعصر کسی با سگ نیاید اما از عوامل ما حمایت نشد و کتک خورد.
در ادامه درگاهی مشاور پروژه نیز طی سخنان کوتاهی ابرازداشت: اتفاق خاصی نیفتاده تنها بخشی از پل اسیب دیده که نباید برای این اتفاق اصطلاح شکستن پل به کار برد.
وی ادامه داد: باید دقت کنیم از این به بعد این اتفاق رخ ندهد.
درگاهی در پایخ به سئوال خبرنگاران در مورد خدشه وارد شدن به اعتماد مردم افزود: اعتماد مردم به سهولت قابل برگشت است.
گفتنی است شهردار شیراز در مورد مشخصات پل هم ابراز د اشت: طول پل کابلی شیراز 20 کیلومتر است و بزرگترین دهنه این پل 102 متر است، از حدود 500 شمع در 15 کیلومتر برای ساخت این پل استفاده می شود.
در این پل 50 ستون به کار می رود که عرض آن 25 متر است، 7530 تن میلیگرد برای ساخت این پل مورد استفاده قرار می گیرد.
گفتنی است 40 متر از پل كابلی در حال احداث ولی‌عصر شیراز عصر روز عید فطر( هفتم مرداد ماه) سقوط كرد. پیمانكار این پروژه، قرارگاه خاتم است.
به گزارش پانا، مدیر روابط عمومی شهرداری شیراز در این نشست با خبرنگار پانا به دلیل پرسیدن سئوال برخورد کرد.





 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن