تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 30 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807231612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سراب بکر گیان نهاوند جان می گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سراب بکر گیان نهاوند جان می گیرد همدان - ایرنا - نهاوند با داشتن سراب ها و آبشارهای متعدد از جمله گیان و گاماسیاب یکی از جاذبه های طبیعی و بکر برای حضور گردشگران از نقاط مختلف کشور است.


به گزارش ایرنا سراب گیان نهاوند یکی از زیبا ترین و پر آب ترین سراب های ایران است که این چشمه در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر نهاوند و دو کیلومتری تپه باستانی گیان و در شمال شهر گیان قرار گرفته است و دارای آب بسیار غنی ، مرغوب و درختان چنار کهن و جنگلی زیبا است.
سراب گیان منطقه بسیار زیبا و دیدنی است و به دلیل زیبایی های منطقه به سراب جان یا سراب گیان شهرت یافته است.
این سراب زیبا، بکر و طبیعی به وسیله جاده باریکی به نهاوند وصل می شود که در دو سوی آن بقایای 200هکتاری جنگل های قدیم زاگرس چشم انداز و تابلو فوق العاده زیبایی از کوه، جنگل و دشتهای وسیع و خرم ضلع غربی جاده را به نمایش گذاشته است.
بر همین اساس استاندار همدان اوایل هفته جاری در بازدید سرزده و در نشست رفع مشکلات و موانع ساماندهی سراب های نهاوند اظهار کرد: نهاوند شهر سراب های خروشان ایران است و وجود دو سراب بی نظیر گاماسیاب و گیان در این شهرستان بهترین شرایط جذب گردشگر را به وجود آورده است.
ˈمحمد ناصر نیکبختˈ با بیان اینکه در رابطه با این سراب ها باید تصمیم جدی توسط میراث فرهنگی و گردشکری گرفته شود افزود: نیروها و مدیران میراث فرهنگی در گذشته شعاری ، تبلیغاتی و ‍ژورنالیستی بودند و هیچ ارتباطی با حوزه کاری خود نداشتند اما اکنون کار بیشتری باید انجام داد و انتظارها بیشتر است.
وی افزود: به منظور ایجاد زیر ساخت های لازم برای جذب گردشگر 16 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی سراب های گیان و گاماسیاب نهاوند اختصاص داده می شود.
نیکبخت اضافه کرد: در سال های گذشته برای جذب گردشگر و اقامت مسافران در این دو سراب اقدامات لازم و کافی انجام نشده که مهمترین علت آن مشخص نبودن متولی این دو سراب است.
استاندار همدان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را متولی اصلی تمام مراکز گردشگری تاریخی و طبیعی عنوان کرد و افزود: تا یک ماه آینده باید دستگاه های متولی برق، مخابرات و راه و شهرسازی امکانات خود را در این دو سراب متمرکز کنند.
نیکبخت اظهار کرد: به منظور احداث 20 باب آلاچیق، 20 چشمه سرویس بهداشتی، جمع آوری زباله و حفظ و نگهداری سراب گاماسیاب نهاوند مبلغ سه میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی اختصاص داده می شود.
وی از اختصاص دو میلیارد ریال برای احداث سیستم روشنایی سراب گاماسیاب نهاوند خبر داد و افزود: تا یک ماه آینده باید سیستم روشنایی و سرویس های مخابراتی و تلفن همراه در این سراب راه اندازی شود.
استاندار همدان گفت: جاده ورودی سراب گاماسیاب نهاوند تا 10 روز آینده توسط اداره راه و شهرسازی استان همدان آسفالت و وضعیت پارکینگ این سراب اصلاح می شود.
نیکبخت از تشکیل اولین کارگروه گردشگری در شهرستان نهاوند خبر داد و افزود: کارگروه گردشگری نهاوند با حضور معاون عمرانی برای ارایه خدمات بیشتر به گردشگران تشکیل شود.
وی اظهار کرد: برای ساماندهی سراب گیان نهاوند دو میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای احداث 200 سکوی سیمانی نشیمن توسط شهرداری گیان اختصاص داده شود.
وی افزود: برای آسفالت جاده ورودی سراب گیان نهاوند مبلغ پنج میلیارد ریال و آسفالت جاده منتهی به سرچشمه سراب گیان نهاوند نیز مبلغ دو میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده می شود.
استاندار همدان از ضرورت راه اندازی سیستم روشنایی و آنتن دهی تلفن همراه در سراب گیان نهاوند در یک ماه آینده خبر داد و گفت: برای تحقق این طرح و احداث پارکینگ و نمازخانه مبلغ دو میلیارد اعتبار منظور شده است.
نیکبخت با بیان اینکه استان همدان بعنوان یکی از مهمترین قطب های گردشگری و جذب توریست در ایران معروف و مطرح است گفت: زیر ساخت ها و شرایط و امکانات لازم برای استقرار و سکونت چند روزه گردشگران و توریست ها در مراکز مختلف جاذبه های گردشگری استان همدان مهیا و فراهم شود.
وی گفت: استان همدان به لحاظ گردشگری و اقلیم آب و هوایی در سطح کشور اول است که تقویت گردشگری استان با بهره گیری از اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری از اهداف اصلی و مهم دستگاه های متولی است که باید برنامه های ویژه ای برای آن در نظر گرفته شود.
استاندار همدان افزود: گردشگری باید به گونه ای باشد که ورود یک گردشگر تبلیغ کننده برای همدان باشد اما اکنون وضعیت بسیار نامناسب است.
نیکبخت اضافه کرد: سراب گاماسیاب در دور اول سفرهای استانی رییس جمهوری منطقه گردشگری اعلام شد اما تاکنون کاری برای آن انجام نشده و استان هم کاری نکرده اما اکنون باید متولی آن تعریف و مسوول نگهداری آن مشخص شود.
وی خواستار اجرایی و عملیاتی شدن مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری استان و فاصله گرفتن از فضای شعاری و تبلیغی گذشته شد.
استاندار همدان گفت: بخشدار مرکزی با نظر فرماندار، مسوول اجرای تصمیمات این نشست در گاماسیاب و برنامه ریزی برای بهبود وضعیت گردشگری در گاماسیاب به وی‍ژه حفاظت از محیط زیست است.
نیکبخت خواستار بررسی طرح های نیمه تمام گیان برای واگذاری به بخش خصوصی شد و گفت: بازدید از سراب های گاماسیاب و گیان نهاوند تا یک ماه دیگر انجام خواهد شد.
نیکبخت در ادامه با بیان اینکه در تعطیلات عید فطر موارد ناامنی برای گردشگران گزارش نشده و در کل امنیت خوبی برای مسافران برقرار شد از زحمات نیروهای انتظامی و امنیتی استان در این رابطه تقدیر کرد.
سراب گیان نام چشمه ای پر آب در نزدیکی نهاوند است که به یکی از زیباترین تفرجگاههای استان همدان تبدیل شده است.
شهرستان نهاوند، واقع در جنوب استان همدان و در 130 کیلیومتری همدان واقع شده است.
7523/2624



13/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن