تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813267363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزييات سناريوهاي خروج از رکود/تا پايان 95 به توليد ناخالص 90 دست مي يابيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مرداد ۱۳۹۳ (۱۶:۱۸ب.ظ)
مشاور اقتصاد رييس جمهور: جزييات سناريوهاي خروج از رکود/تا پايان 95 به توليد ناخالص 90 دست مي يابيم براي خروج از رکود دولت دو سناريو دارد که يکي از اين سناريوها بسيار خوش بينانه و سناريوي ديگر بسيار بدبينانه است.
به گزارش خبرنگار موج، مسعود نيلي مشاور اقتصادي رييس جمهور در هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران با اعلام اين مطلب گفت: براي خروج اقتصاد ايران دو سناريو در نظر داريم که يکي از آنها بسيار خوشبينانه و سناريوي ديگر بسيار بدبينانه است.
وي افزود: در سناريوي بدبينانه رشد اقتصادي يک درصدي را در نظر گرفته ايم که براين اساس اگر بخواهيم تا پايان سال 94 به توليد ناخالص سال 90 برسيم بايد بتوانيم رشد اقتصادي 8.7درصدي را تجربه کنيم که قطعا اين امر محقق نمي شود.
مشاور اقتصادي رييس جمهور ادامه داد: براساس سناريوي خوشبينانه خروج از رکود نيز رشد اقتصادي 3درصدي را در نظر گرفته ايم که با اين سناريو براي رسيدن به توليد ناخالص سال 90 در سال 94 بايد رشد اقتصادي 6 درصدي را تجربه کنيم.
وي اذعان داشت: رسيدن به توليد ناخالص سال حداقل به يک فرصت دو ساله نياز دارد و اين هدف در خوشبينانه ترين حالت تا پايان نيمه اول سال 95 محقق مي شود و در غير اين صورت بايد منتظر تحقق اين هدف تا پايان سال 95 باشيم.
نيلي با اشاره به تاکيد دولت براي خروج اقتصاد ايران از رکود تصريح کرد: ما صرفا به دنبال خروج از رکود و کاهش تورم نيستيم بلکه يکي از اهداف مهم ما ايجاد اشتغال براي جواناني است که در بيرون واحدهاي توليدي منتظر ايجاد فرصت شغلي هستند.
مشاور اقتصادي دولت با بيان اين مطلب که دولت به دنبال راه حل هاي ظريف براي عبور از بحران رکود اقتصادي است، خاطرنشان کرد: برخي از کارشناسان اقتصادي طرح خروج از رکود دولت را کوتاه مدت مي دانند و اين در حاليست که دولت در گام نخست سعي دارد تا اقتصاد ايران را به صورت کوتاه مدت از رکود خارج کند اما قطعا ملاحظات بلند مدت و ميان مدت را نيز در برنامه هاي توسعه اي در نظر خواهيم گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن