تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819500022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغذیه اصلی 97 و نیم درصدکودکان یک تاشش ماه استان مرکزی باشیرمادر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس مرکز بهداشت استان مرکزی: تغذیه اصلی 97 و نیم درصدکودکان یک تاشش ماه استان مرکزی باشیرمادر است اراک - ایرنا - رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: تغذیه اصلی 97 و نیم درصد کودکان در این استان تا شش ماه اول زندگی شیر مادر است.


دکتر ˈبابک عشرتیˈ روز جمعه به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر ( دهم تا هفدهم مرداد ماه) در گفت و و گو با ایرنا افزود: بر اساس نتایج ارزیابی های کشوری در سال 89 ، 53 و یک دهم درصد کودکان یک تا شش ماه کشور تغذیه انحصاری با شیر مادر داشتند درحالیکه این شاخص برای کودکان استان مرکزی 41 و نیم درصد بود.
وی بیان کرد: با توجه به اهمیت شیر مادر در سلامت جسم و روان کودک در سه سال اخیر برنامه های گسترده ای در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در حوزه ترغیب و گرایش مادران برای شیردهی به نوزاد در ساعات اولیه تولد و استمرار آن تا دو سال اجرایی شذد.
وی بیان کرد: تحقیقات بیانگر آن است که تغذیه نوزاد با شیر مادر در ساعت اولیه تولد به خاطر تماس پوستی مادر و کودک از نظر عاطفی و روحی ورانی تاثیر زیادی برای هر دو دارد و به شخصیت و تعادل روانی و استحکام پیوند عاطفی کمک می کند.
وی توضیح داد: ضمن آنکه تغذیه نوزاد از شیر مادر پس از تولد به تضمین جریان شیر در سینه مادر کمک کرده و ضربان قلب نوزاد را نیز تنظیم می کند.
وی ادامه داد: شیر مادر حاوی مقادیر زیادی از عوامل دفاعی است که تغذیه نوزاد از آن باعث افزایش ایمنی بدن نوزاد و دفع میکروب ها نیز می شود.
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی خاطر نشان کرد: آغاز یا کلستروم شیر مادر ماده ای مغذی است که برای نوزاد ایمنی بخش است و به تکامل و عملکرد موثر دستگاه گوارش نوزاد کمک می کند و ویتامین آ موجود در آن برای حفاظت از چشم و کاهش عفونت نوزاد مفید است.
دکتر عشرتی گفت: تغذیه نوزاد با آغوز همچنین به تحریک عمل دفع و پیشگیری از ابتلای نوزاد به زردی کمک می کند.
وی عنوان کرد: عمل مکیدن نوزاد در ساعات اولیه پس از زایمان برای روند بهبود سیستم بدن مادر نیز مفید است.
دکتر عشرتی بیان کرد: شعار امسال هفته جهانی تغذیه با شیر مادر ˈتغذیه با شیر مادر، یک عمر سلامتیˈ است و در این راستا در طول هفته در استان مرکزی برنامه های متنوعی شامل برگزاری همایش اطلاع رسانی در بیمارستانهای دوستدار کودک استان، بسیج آموزش تغذیه با شیر مادر و خدمات مشاوره ای تخصصی شیردهی برگزار می شود.ک/3
560/



10/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن