تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803734760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت همزمان از تولید و مصرف کننده محصولات لبنی ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس کمیسیون کشاورزی مجلس حمایت همزمان از تولید و مصرف کننده محصولات لبنی ضروری است اراک - ایرنا - رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت همزمان و همه جانبه از تولید و مصرف کننده محصولات لبنی ضروری است و بخشهای قانونگذار و دولت باید وظیفه خود را در این عرصه به نحو احسن انجام دهد.


ˈعباس رجاییˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سیاستهای روشن در نظام آزاد سازی نرخ محصولات و کالاهای کشاورزی راهگشا است و در هر دو روش بازار آزاد رقابتی و یا اقتصاد دستوری بایستی به بهترین شکل تعادل و توازن در دو کفه تولید و مصرف رعایت شود.
وی بیان کرد: اگر رویه حمایت و راهبری این حوزه اقتصاد دستوری است باید طبق قانون نظام جامع دامپروری، نرخ تضمینی شیر خام تعیین شود که در این صورت قیمت تمام شده تولید شیر با یک درصد سود لحاظ می شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات واصله به کمیسیون کشاورزی مجلس نرخ اعلام شده دولت برای شیر 14 هزار و 400ریال در هر کیلوگرم است که این نرخ زیر قیمت تمام شده واقعی است.
رجایی عنوان کرد: اگر نرخ اعلامی دولت در چرخه تولید رعایت شود و صنایع لبنی آن را در خرید شیر از دامدار رعایت کنند می توان گفت مسایل اقتصاد دستوری در نرخ گذاری شیر و همچنین حق دامدار رعایت شده اما عدول از آن و تمسک به نرخ گذاری عرضه و تقاضا دردی را در تنطیم بازار داخلی و صادرات این محصول دوا نمی کند.
وی اظهار کرد: راهبرد حیاتی و کلان کشور در حوزه محصولات لبنی این نیست که مسابقه قیمت در حوزه شیر و لبنیات برگزار شود چرا که این محصولات در سبد غذایی خانوار جزو خوراکیهای پایه و اصلی است و اگر قیمت آن برای مصرف کننده گران شود ممکن است به حذف از سبد غذایی خانوار بینجامد که این مهم با زیان جدی در سلامت همراه است.
رییس فراکسیون غذایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر سیاست بازار رقابت در نرخ گذاری شیر و لبنیات دنبال شود باید رقابت موثر با در نظر گرفتن میانگین سطح درآمدی مصرف کننده ملاک باشد.
رجایی ادامه داد: در هر دو سیاست حوزه اجرا باید برای حمایت از تولید با خطرپذیری بالا و حمایت از سرانه مصرف شیر و لبنیات در سبد غذایی خانوار موشکافانه عمل شود و حمایت یارانه ای را در دو ضلع این معادله با تدبیر به کار گیرد.
وی توضیح داد: حمایت یارانه ای از تولید کننده به این معنا است که 20 تا 30 درصد قیمت شیر خام برای تولید کننده به صورت نقدی و یا علوفه ارزان قیمت در اختیار تولید کننده قرار گیرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: حمایت یارانه ای از مصرف کننده نیز به مفهوم شیر ارزانتر با پوشش یارانه دولتی و یا پرداخت مستقیم نقدی به خانوار در حوزه بخشی از قیمت شیر است.
رجایی ادامه داد: در نشست اخیر کمیسیون کشاورزی مجلس با ارکان تولید و توزیع شیر کشور، صنایع لبنی مدعی شدند که قیمت اعلامی برای شیر را عملیاتی نمی کنند و اتحادیه دامداران نیز بالاترین نرخ خرید شیر در کشور را تا امروز 11 هزار ریال در هر کیلوگرم اعلام کردند که این به معنای روی کاغذ ماندن عدد تکلیفی در نرخ گذاری شیر بر روی کاغذ است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه رقم یارانه شیر در سال گذشته کجدار مریض و با تاخیر زیاد محقق شده و دولت نیز اعلام کرده این برنامه تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.
رجایی افزود: برای نیمه دوم امسال نیز دورنمای روشنی برای تحقق کامل یارانه شیر وجود ندارد و در این فضا حمایت کامل از تولید کننده میسر نیست.
وی اظهار کرد: آنچه مسلم است شیر و صنایع لبنی از موضوعات مهم و اولویت دار برای خانواده ها است و باید یک بار برای همیشه راهبردهای قوی همراه با سیاستهای جانبی حمایتی و اثرگذار در این بخش عملیاتی شود.ک/3
560/559



09/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن