تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819907623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توليد بيش از يک ميليون محصولات لبني در اردبيل


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ تير ۱۳۹۳ (۱۷:۴۹ب.ظ)
توليد بيش از يک ميليون محصولات لبني در اردبيل رئيس سازمان جهاد کشاورزي اردبيل گفت: استان با داشتن ۴۲ واحد صنايع فرآوري لبني توان توليد يک ميليون و ۲۰۰ هزار تن محصولات متنوع را در اين بخش دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، سروي با اعلام اين خبر در همايش توسعه صنايع فرآورده‌هاي لبني در اردبيل اظهار کرد: استان اردبيل در حالي ۱٫۰۹ درصد مساحت کشور را دارد که قادر است سالانه چهار درصد محصولات کشاورزي را توليد کند و از اين بابت جزو ۱۰ استان برتر کشور است.
وي مساحت اراضي زراعي باغي اين استان را ۷۷۷ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: با توليد ۳ ميليون و ۸۰۰ هزار تن محصولات متنوع زراعي، باغي و دامي تلاش مي‌کنيم تا توليدات در اين بخش علاوه بر ارتقاي کيفيت به وضعيت مطلوب برسد تا اردبيل که در توليد هشت محصول عمده کشاورزي رتبه زير ۱۰ را دارد با اين توانمندي ارتقا يابد.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان اردبيل با بيان اينکه در توليد محصولات دامي و توسعه دامپروري مدرن ظرفيت خوب کشت و صنعت مغان و بستر خوب مرتعي در اردبيل را داريم که ۴.۵ ميليون واحد دامي در اين چراگاه‌ها تغديه کرده و ما نيز به عنوان قطب توليد در اين بخش فعاليت مي‌کنيم، افزود: اين استان با توليد ۴.۸ درصد شير کشور رتبه ۱۱ را در توليد شير دارد و با داشتن ۱۹ هزار و ۲۷۰ گاو اصيل، ۱۱۵ هزار گاو دو رگه، ۱۸۸ هزار راس گاو بومي، ۸۲ هزار گاوميش و بيش از يک ميليون و ۸۰۰ هزار راس گوسفند و بز در توليد محصولات لبني جايگاه بسيار فاخر و ارزشمندي را دارد.
سروي با اشاره به ترکيب دام‌هاي موجود در استان در سطح ملي تصريح کرد: استان اردبيل در نگهداري و بهره‌برداري از گاوميش رتبه دوم را دارد؛ به طوري که دو درصد گاو اصيل، سه درصد گاو دورگه، ۶٫۵ درصد گاو بومي و بيش از ۱٫۴ درصد گاوميش کشور در استان اردبيل وجود دارد.
اين مسئول فعاليت ۴۸ هزار دامدار و فعال در حوزه دام سبک و سنگين را يادآور شد و ادامه داد: ظرفيت کارخانه‌هاي لبني با ۴۲ واحد فعال که اغلب از جهاد کشاورزي و صنعت و معدن مجوز گرفته‌اند بيش از يک ميليون و ۲۰۰ هزار تن محصول توليدي بوده که تلاش بر اين است اين وضعيت با توسعه خوشه‌هاي صنعتي لبني ارتقا يابد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن