تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806351812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمدی آرسنیک و تور کهنه را ببینید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کمدی آرسنیک و تور کهنه را ببینید تهران-ایرنا- کارگردان نمایش آرسنیک و تور کهنه گفت که این اثر یک کمدی کلاسیک ناب در قالب کمدی موقعیت است اما زیرساخت آن، یک تراژدی هولناک انسانی در باره چیرگی جنون بر عقل است.


به گزارش گروه فرهنگی ایرنا ، نمایش «آرسنیک و تور کهنه» به کارگردانی حسین پارسایی از 13 مردادماه در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت.
پارسایی در حاشیه تمرین این نمایش، درباره انتخاب نمایشنامه «آرسنیک و تور کهنه» و ویژگی هایش گفت: این نمایشنامه در کنار تجربه های دیگرم در ژانرهای مختلف، نخستین تجربه کمدی من است و باید بگویم که قابلیت های موجود در نمایشنامه، باعث شد این متن را برای اجرا انتخاب کنم.
پارسایی در گفت و گو با روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر ابراز امیدواری کرد نمایش «آرسنیک و تور کهنه»، پس از تجربه های فراوان او در نمایش های دینی و تراژدی، به عنوان نخستین تجربه کمدی، عرضه خوبی داشته باشد.
وی افزود: «آرسنیک و تور کهنه» جزو معدود نمایشنامه های کمدی شناخته شده در جهان و یکی از کمدی های موفق برادوی است. البته از دهه چهل میلادی تا امروز اجراهای بسیاری از این نمایشنامه در سراسر جهان روی صحنه رفته و همچنین چند نسخه سینمایی بر اساس این متن ساخته شده است.
این اثر یک کمدی کلاسیک ناب در قالب کمدی موقعیت محسوب می شود اما زیرساخت آن، یک تراژدی هولناک انسانی در رابطه با چیرگی جنون بر عقل است. این کمدی جزو آثار خاص و منحصر به فرد است که تماشاگر را به تفکر وامی دارد. در واقع نمایش ما، برای خنده و تفریح نیست، این نمایشنامه سعی می کند بسترهای لازم را برای خوب دیدن و به چالش کشیدن و فکرکردن فراهم کند.
به گفته پارسایی این نمایش برای اجرا در ایران به روز شده و پیمان قاسم خانی در ایده پردازی های این به روزرسانی به عنوان مشاور حضور داشته و محمدرضا کوهستانی بازنویسی و دراماتورژی اثر را انجام داده است.
این نمایش اکنون بازه زمانی سال 2000 تا 2010 را دربرمی گیرد و اتفاق ها ملموس تر و به مخاطب ایرانی نزدیک ترند، به طوری که تماشاگر با آن همذات پنداری می کند.
وی افزود: این نمایش چهار ماه پیش تولید و چهل وپنج جلسه شش ساعته تمرین مفید را پشت سر گذاشته است.
پارسایی درباره شیوه تمرین ها با بازیگران نمایش می گوید: چون من از بازیگری به کارگردانی آمدم، حس می کنم بازیگران ایده و پیشنهادهای متنوعی دارند تا نقش شان را متبلور و متجلی کنند. باید به آنها فرصت داد پس از خوانش و تحلیل نقش و ایده اصلی اجرا، تجربه خود را به میدان بیاورند تا آنچه مناسب است، با توانایی و مهارت های بازیگر منطبق شود. بنابراین کاراکتر زمانی در ظرف بازیگری می¬نشیند که شناخت و درک مناسبی از نقش، داشته باشیم.
پارسایی با شاره به اینکه در نمایش «آرسنیک و تور کهنه»، تماشاگران شاهد ترکیبی از بازیگران سینما، تلوزیون، تئاتر و حتی چهره های ورزشی خواهند بود، گفت: دلیل این ترکیب غیرمتعارف نقش هایی است که در نمایشنامه هستند. کاراکترهای نمایش آدم هایی غیرقابل پیش بینی و نامتعارفند. از این رو کارگردان نمایش معتقد است در واقع این نقش بود که بازیگر خود را پیدا کرد. از میان گزینه های مختلف که برای نقش ها داشتم، این آدم ها انگیزه و زمانشان به کار می خورد.
در جهان نمایشی آرسنیک هر کس با منطق خود با موضوع برخورد می کند. این منطق در گرایش هایی مثل فوتبالیست یا بازیگر نقش فرانکشتاین یا یک کاراکتر ساختگی، یک منتقد تئاتر، یک کشیش محله، یک زن خانه دار و خیلی از آدم های دیگر با فهم و آگاهی و درعین حال با تعصب عرضه می شوند. این ترکیب به نمایش کمک کرده تا در آن جمعی از اضداد شکل بگیرد و بدین ترتیب بر جذابیت نمایش افزوده شود.
پژمان جشمیدی که در این نمایش نقش جاناتان را بازی می کند، در نقش یک فوتبالیست حرفه ای مثل «دیوید بکام» ظاهر شده که با یک اشتباه به چهره فرانکشتاین دست پیدا می کند. به نظر می رسد انتخاب جمشیدی برای تماشاگران جالب باشد.
پارسایی که پیش از این بازی جمشیدی را در سریال «پژمان» و تجربه نخست تئاتری اش دیده بود، او را بازیگری شیفته و مستعد می داند و می گوید: اگر هم زمان با فوتبال یک مربی تئاتر در مسیر پژمان قرار داشت، امروز از هنرپیشه های خوش ذوق ما در عرصه سینما و تلویزیون بود.
نمایش «آرسنیک و تور کهنه» تا نیمه شهریورماه روی صحنه خواهد بود.
در این نمایش بازیگرانی مانند بیژن بنفشه خواه، بهاره رهنما، فرناز رهنما، سامان دارابی، سپند امیرسلیمانی، فهیمه امن زاده، فرهاد شریفی، اردشیر کاظمی و پژمان جمشیدی به ایفای نقش می پردازند. سایر عوامل فنی نمایش عبارتند از میثم احمدی و احمد سلیمانی (دستیاران کارگردان)، فائزه پیروی و دیانا حاکمی (منشیان صحنه)، سیامک احصایی (طراح صحنه و دکور) و حسین اردستانی (چهره پرداز)، کامبیز کاهی (مترجم).
این خبر در ادامه می افزاید پیش فروش اینترنتی این نمایش با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و گروه اجرایی را مجبور به تمدید پیش فروش کرده است.
علاقه مندان به تماشای این نمایش کمدی جنایی می توانند به پایگاه الکترونیکی www.tamashakhaneh.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن های 88814115 و 88814116 تماس حاصل نمایند.
لازم به یادآوری است بهاره رهنما، هم زمان با حضور در نمایش «آرسنیک و تور کهنه»، نمایش «دورِ همی زنان شکسپیر» را در مقام کارگردان و بازیگر در سالن سمندریان روی صحنه خواهد برد.
فراهنگ**3054**1601**



04/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن