تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804875309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسوول ستاد دیه : بیمه ها در پرداخت دیه کوتاهی می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مسوول ستاد دیه : بیمه ها در پرداخت دیه کوتاهی می کنند تهران- ایرنا- مسوول امور استان های ستاد دیه کشور با اظهار گلایه از بیمه ها گفت: بیمه ها در پرداخت دیه تصادفات کوتاهی کرده و به موقع عمل نمی کنند.


ˈعباس کشانیˈ روز شنبه در گفتگو با خبرنگار حقوقی- قضایی ایرنا افزود: در این راستا سال گذشته 450 نامه برای بیمه ها ارسال کردیم تا قصورشان را جبران کنند.
مسوول امور استان های ستاد دیه کشور در خصوص اظهارات رییس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: رییس بیمه مرکزی ادعا می کند که کار صندوق تامین خسارت های بدنی و بیمه آزادی زندانیان نیست در حالی که دلیل زندانی شدن مردم در اثر تصادف به موقع عمل نکردن بیمه ها و صندوق تامین است.
به گفته وی در بحث حقوقی در کشورهای اسلامی اصلا زندانی تصادفی نباید وجود داشته باشد.
نامبرده ادامه داد: از جوان 18 ساله تا پیرمرد بالای 70 سال همه به دلیل کارشکنی های بیمه در اثر تصادف به زندان می روند و حتی مددجویی در زندان داشتیم که در اثر تصادف دو دست خود را از دست داده بود.
مسوول امور استان های ستاد دیه کشور با طرح این سوال که اگر شرکت های بیمه ضرر می کنند چرا این گونه با هم رقابت می کنند و خودشان تخفیف می دهند، اظهار کرد: شرکت های بیمه گاهی برای رقابت برای مشتریان تخفیف قایل می شوند و نرخ شان به یک صورت نیست.
وی در خصوص ماهیت تشکیل صندوق تامین خسارت های بدنی گفت: قانونگذار بیمه اجباری شخص ثالث را از سال 1347 مصوب کرد و برای هدر نرفتن خون افرادی که در تصادف جان خود را از دست داده اند، صندوق تامین خسارت های بدنی تشکیل داد.
کشانی ادامه داد: افرادی هستند که بیمه نیستند و یا بعد از تصادف متواری می شوند که در این صورت مصدوم و اولیای دمی که طرف شان بیمه ندارد، گرفتار می شوند از اینرو صندوق تامین خسارت بدنی مبلغ دیه را تامین و به مصدوم و اولیای دم پرداخت می کند.
این مقام ستاد دیه اضافه کرد: فعالیت های صندوق تامین خسارت های بدنی تا سال 87 که قانون جدید بیمه اجباری شخص ثالث مصوب شد به چشم نمی آمد و بعدها با پیگیری ستاد دیه این صندوق فعال شد.
مسوول امور استان های ستاد دیه در پاسخ به این سوال که این صندوق راه را برای افراد سودجو برای بیمه نکردن خودرو باز می کند، تصریح کرد: سعی بر این است که صندوق چراغ خاموش عمل کند و معتقدیم فعالیت های آن شناسایی نشود ولی افرادی هستند که در اثر هنجار شکنی بعضی ها خسارت دیده و یا قطع نخاع می شوند و زندگی نباتی دارند و در این صورت اگر دیه آنها نیز پرداخت نشود دردی به آلام شان اضافه خواهد شد.
کشانی ادامه داد: صندوق تامین هم جور نیروی انتظامی و هم جور بیمه ها را می کشد چرا که نیروی انتظامی آنگونه که باید از تردد خودروهای بدون بیمه جلوگیری نمی کند و شرکت های بیمه نیز در پرداخت به موقع دیه قصور می کنند.
به گفته مسوول امور استان های ستاد دیه آمار تصادفات در 10 سال اخیر نوسان داشته و با اجرای دقیق قانون و کمک صندوق تامین خسارت های بدنی به میزان زیادی آمار تصادف کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: قصد داریم آمار زندانیان تصادف را از 1500 به 500 نفر کاهش دهیم البته با وجود برخی تصادفات مانند مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر که جنبه کیفری دارند، نمی توان این آمار را به صفر رساند.
کشانی با اظهار گلایه از قوه قضاییه گفت: نرخ دیه سه بار در سال 90 از سوی قوه قضاییه تغییر یافت که این موضوع به ضرر مردم تمام شد.
نامبرده ادامه داد: بخشی از زندانیان هنجارشکن نیستند بلکه به علت نابسامانی و ناهماهنگی بین سیستم ها در زندان هستند.
رییس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران چندی پیش اعلام کرده بود که فعالیت های صندوق تامین خسارت های بدنی مکمل فعالیت بیمه است.
محمدابراهیم امین تلقی آزاد کردن زندانی توسط این صندوق را تلقی نادرست عنوان کرد و معتقد بود منافع و مصارف صندوق باید تحت مدیریت صنعت بیمه باشد نه اینکه برای آزادسازی زندانیان هزینه شود.
اجتمام(3)**9317**ل.الف.ی**1436



04/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن