تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819905294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يک ميليون و ۶۰۰ هزار رايتلي گم‌ شدند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: يک ميليون و ۶۰۰ هزار رايتلي گم‌ شدند
اجراي رومينگ ملي و استفاده اپراتورهاي تلفن ‌همراه از آنتن‌هاي يکديگر، باعث طرح برخي مسائل شده است.
روزنامه خراسان نوشت: اجراي رومينگ ملي و استفاده اپراتورهاي تلفن ‌همراه از آنتن‌هاي يکديگر، باعث طرح برخي مسائل شده است. يکي از اين ابهامات تعداد واقعي مشترکان فعال رايتل است؛ در حالي که گفته مي‌شود اين اپراتور يک ميليون و ۸۰۰ هزار مشترک فعال دارد؛ اما در عملکرد يک ماهه ردپاي حداکثر ۲۰۰ هزار مشترک ديده مي‌شود.


يکي از اتفاقات تازه در بازار موبايل ايران اجراي رومينگ ملي و استفاده اپراتورهاي موبايل از شبکه‌هاي يکديگر است.
در کنار تمام محاسن اجراي طرح، در دل آن آمارهايي نهفته که قابل توجه است. آمارهايي از نوع ابهام در تعداد واقعي مشترکان اپراتور سوم تلفن‌همراه. اينکه به واقع اين اپراتور چند مشترک فعال در شبکه دارد و سطح سرويس فعلي که به مشترکان ارائه مي‌شود ناشي از استفاده توأمان چند مشترک از شبکه اين اپراتور است؟
فاز نخست طرح رومينگ ملي از يک ماه پيش و با استفاده مشترکان رايتل از آنتن‌هاي همراه اول و ايرانسل آغاز شد.
بنابر اعلام مسئولان در روز نخست اجراي اين طرح، در تهران 8 هزار نفر از مشترکان رايتل از آنتن‌ همراه اول و 5 هزار نفر از آنتن ايرانسل استفاده کرده‌اند. در دومين روز اجراي رومينگ ملي يکي از اپراتورهاي موبايل اعلام کرد در مجموع طي يک روز در سراسر کشور 15 هزار مشترک منحصر به فرد رايتلي به شبکه اين اپراتور وارد شده‌اند. احتمالا اين رقم براي ديگر اپراتور نيز کمي بيشتر يا کمتر بوده است.


رگولاتوري: تاکنون 100 هزار رايتلي رومينگ کرده‌اند


با گذشت نزديک به يک ماه از آغاز اين طرح، آمارها افزايش يافت و رگولاتوري نتايج رسمي آن را اعلام کرد. بنابه گفته رئيس رگولاتوري «تاکنون 37 هزار و 940 مشترک از شبکه همراه اول و 63 هزار و 236 مشترک از شبکه ايرانسل استفاده کرده‌اند»؛ به اين ترتيب تاکنون در مجموع 100 هزار مشترک رايتلي يا بهره‌گيري از رومينگ ملي، از آنتن‌هاي دو اپراتور ديگر استفاده کرده‌اند. البته اين آمار همپوشاني نيز دارد؛ به اين معني که احتمالا بخشي از مشترکاني که به شبکه همراه اول وارد شده‌اند به شبکه ايرانسل نيز وارد شد و در آمار هر دو اپراتور محسوب شده‌اند.
از سوي ديگر با توجه به عدم آنتن‌دهي کامل و کمبود تعداد آنتن‌هاي رايتل در سطح شهرها، احتمالا اغلب مشترکان فعال رايتل در طول روز و طي جابه‌جايي حداقل يکبار با ضعف آنتن‌دهي و استفاده از آنتن‌هاي دو اپراتور ديگر ناگزير شده‌اند. در نتيجه آمار مشترکان رومينگي رايتل مي‌تواند به نوعي انعکاسي از ضريب تعداد مشترکان فعال اين اپراتور باشد.
با احتساب 100 هزار مشترک فعال رومينگي رايتل در روز، اگر فرض کنيم 50 درصد مشترکان فعلي با پوشش کامل تحت آنتن‌هاي اين اپراتور، بي‌نياز از استفاده از آنتن اپراتورهاي غالب بوده‌اند، احتمالا تعداد مشترکان در لحظه فعال رايتل حدود 200 هزار مشترک خواهد بود.


حداکثر 140 هزار رايتلي در روز رومينگ مي‌شوند


از سوي ديگر مديرعامل ايرانسل نيز مي‌گويد: «روزانه 70 هزار مشترک رايتلي از شبکه اين اپراتور استفاده مي‌کنند». اگر 70 هزار مشترک نيز روزانه از شبکه همراه اول استفاده کنند باز هم احتمالا اين رقم روزانه از 200 هزار مشترک فراتر نخواهد رفت.


رگولاتوري: آمار ارائه شده صحيح و مربوط به مشترکان ثبت شده است


در آخرين اظهار نظر، مديرعامل رايتل، تعداد کاربران اين اپراتور را يک ميليون و 650 هزار اعلام کرده است. در تازه‌ترين گزارش نيز رئيس رگولاتوري تعداد رايتلي‌ها را يک ميليون و 800 هزار نفر عنوان کرده است.
در پيگيري اين موضوع از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي که مرجع رسمي مقررات‌گذاري و نظارت در حوزه ICT است، اين سازمان با تاييد آمار رسمي مشترکان رايتل، اعلام کرد: «دليل آمار کم مشترکان رايتلي «روم» شده (انتقال يافته) به شبکه دو اپراتور ديگر، پوشش رايتل در شهرهاي بزرگ است؛ اين اپراتور در شهرهاي بزرگ پوشش تقريبا کامل دارد و اغلب مشترکان اين اپراتور نيز در تهران و چند شهر بزرگ قرار دارند و سيم‌کارت‌هاي رايتل در کل کشور استفاده عمومي نمي‌شود. از اين رو اغلب مشترکان آن بي‌نياز از ورود به شبکه اپراتور‌هاي ديگر هستند.»
اين سازمان همچنين آمار 70 هزار مراجعه روزانه مشترکان رايتل به شبکه هر يک از اپراتورها را نيز تاييد کرد و يادآور شد که «آمار يک ميليون و 800 هزار مشترک رايتل مربوط به آمار مشترکان ثبت شده است و نه فعال».
اين پاسخ تا حدي اين ابهام را روشن مي‌کند، زيرا آمار مشترکان ثبت شده برمبناي HLR شبکه و آمار مشترکان فعال در لحظه برمبناي VLR شبکه ثبت مي‌شود. VLR عدد واقعي مشترکاني را که در لحظه فعال و در شبکه روشن هستند را اعلام مي‌کند. از اين رو همواره آمار HLR عدد بيشتري نسبت به آمار VLR است.
در نهايت بايد گفت از آنجا که معيار ارزيابي کيفيت سرويس‌دهي يک اپراتور، تعداد مشترکان و گستردگي شبکه است، بايد آمار واقعي مشترکان فعالي که از شبکه اپراتورها استفاده مي‌کنند، شفاف باشند تا کيفيت سرويس اپراتورها به نسبت تعداد مشترکانشان مورد سنجش صحيح قرار گيرد.


رايتل: رشد فعال‌سازي سيم‌کارت‌ها به شدت صعودي است


در پيگيري موضوع از رايتل، اين اپراتور اعلام کرد: «در گذشته بخشي از سيم‌کارت‌هاي فروخته شده، فعال نشده بود اما از ماه گذشته فعال‌سازي سيم‌کارت‌هاي ثبت شده، فروش سيم‌کارت‌ و رشد مصرف در سيم‌کارت‌ها به شدت سير صعودي داشته است. از اين رو بنا به دلايلي از جمله آغاز رومينگ ملي، در ماه‌هاي اخير تعداد مشترکان فعال افزايش قابل توجهي يافته است.»
بر اساس اين گزارش همزمان با جام‌جهاني 2014 و رقابت‌هاي جهاني واليبال شاهد گسترش تبليغات اين اپراتور براي جذب مشترکان بيشتر بوديم.





تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن