تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818973970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بخش فرهنگ نیازمند مدیریت جهادی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بخش فرهنگ نیازمند مدیریت جهادی است قزوین - ایرنا - معاون امور حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخش فرهنگ نیازمند مدیریت جهادی است تا بتواند در برابر تهاجم بیگانگان ایستادگی کند.


به گزارش ایرنا، ˈحسین نوش‏آبادیˈ روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر‏کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: باید در برابر هجمه های فرهنگی بیگانگان، برنامه هوشمندانه داشته باشیم.
وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال ˈفرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ و دغدغه های فرهنگی ایشان تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا دغدغه های رهبری در بخش فرهنگ و هنر به حداقل برسد.
نوش آبادی ادامه داد: این دغدغه در خصوص مقوله های فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب در دولت های گذشته نیز وجود داشته و معظم له با حساسیت، مسایل حوزه فرهنگ را رصد می کنند و در طول سالیان گذشته بارها بر این نکات تاکید کرده و متذکر شده اند که نباید مسایل فرهنگی را کوچک شمرد.
وی تصریح کرد: باید توصیه ها و رهنمودهای معظم له جدی گرفته شود و توجه به مسایل اجرایی و جاری نباید باعث غفلت از مسایل راهبردی گردد.
نوش آبادی، فرهنگ و هنر را نیاز جدی جامعه عنوان و اظهارکرد: امام خمینی (ره) نیز فرهنگ را منبع و منشاء تحول در کشور می دانستند و رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان خود بارها بر ضرورت توجه به این عرصه تاکید کرده اند و این اهمیت توجه به مقوله فرهنگ را می رساند.
وی با بیان اینکه سیاست زدگی آفت فرهنگ و هنر است، افزود: باید بستر مناسبی را برای فرهنگ در کشور ایجاد کنیم و این عرصه پاک را با گرایش های فکری، فردی و سیاسی آلوده نکنیم تا بتوانیم به اندیشه های ناب فرهنگی دست یابیم.
نوش آبادی اضافه کرد: سیاست‏های فرهنگی کشور مطابق سیاست‏های نظام تدوین شده‏اند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان عضوی از مجموعه فرهنگی کشور مکلف به اجرای این سیاست‏ها است.
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همه باید کمک کنند تا دغدغه های فرهنگی مردم و رهبری برطرف شود، گفت: متولیان امر فرهنگ کشور که بودجه مستقل و مسوولیت فرهنگی دارند، باید با مدیریت جهادی برای کاهش دغدغه های رهبری در این حوزه بیشتر تلاش کنند.
نوش آبادی با بیان اینکه اگر به دنبال ایجاد اقتصادی پویا و شکوفا هستیم باید فرهنگ را هم رشد و تعالی ببخشیم، گفت: برای رسیدن به این هدف باید در جامعه مشارکت عمومی به وجود آید و همه را متوجه حقیقت این موضوع کرد که مدیریت جامعه نیازمند مدیریتی جهادی با نگاه تکلیفی و به معنای ضرورت انجام این کار در مقطع کنونی کشور است.
وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سلایق مختلف احترام قائل است، تصریح کرد: برای اثرگذاری فرهنگی در جامعه باید متناسب با هر گروه از جامعه از زبان و ابزار خودشان استفاده کرد که این امر نیازمند شناخت افراد و جامعه مخاطب است.
نوش آبادی ادامه داد: برای قرار گرفتن در مسیر سبک زندگی اسلامی – ایرانی، باید تمدن آن بازتعریف شود.
وی لازمه این بازتعریف را تعمیق سرمایه‏های فکری، معنوی و فرهنگی عنوان و اظهارکرد: ما ایرانی بودن خود را در کنار آموزه‏های دینی و فرهنگ اسلامی حفظ کرده‏ایم .
این مسوول با بیان اینکه قزوین یک استان اثر بخش و تاثیرگذار در حوزه فرهنگ و هنر کشور است، افزود: استان قزوین با دارا بودن بیشترین آثار تاریخی ملی ثبت شده و همچنین داشتن مفاخر و مشاهیر بسیار، از لحاظ تاریخی و فرهنگی جایگاه ویژه ای در کشور دارد.
نوش آبادی با اشاره به جایگاه فرهنگی و هنری استان قزوین گفت: قزوین از چند جهت جایگاه ویژه ای در تاریخ فرهنگ و هنر ایران زمین دارد و کمتر استانی وجود دارد که خاستگاه پنج مکتب هنری باشد.
وی ادامه داد: قزوین دارای پنج مکتب موسیقی، تعزیه، خوشنویسی، نگارگری و مکتب معماری قزوینی می باشد و همیشه از این ظرفیت برخوردار بوده که بتواند همچون سفره ای بلند و سبز در خدمت فرهنگ و هنر این دیار باشد.
نوش آبادی درباره جایگاه فرهنگی قزوین اظهارکرد: تاکنون رجال و مشاهیر بزرگ و نام آوری در زمینه های مختلف علمی، هنری و سیاسی از این سرزمین کهن سر برآورده اند و هر یک توانسته اند با خلق آثار و اقدامات ارزشمند، تاثیری بسزایی در پیشبرد فرهنگ ملی داشته باشند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به راهپیمایی روز جهانی قدس، از اصحاب فرهنگ و هنر دعوت کرد تا با اتحاد و یکپارچگی در این راهپیمایی حضور یابند.
نوش آبادی تصریح کرد: با گذشت بیش از سه دهه از فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در رابطه با روز قدس که نشانگر دور اندیشی و هوشمندی آن رهبر فقید و بیانگر اعتقاد و پایبندی اش به اندیشه وحدت و انسجام اسلامی در مقابل زورگویان است، امروز روز قدس باید به صحنه نمایش قدرت و یکپارچگی جهان اسلام در دفاع از ستمدیدگان غزه و فلسطین و مقاومت تا رفع کامل تجاوزگری و نابودی اسراییل منحوس تبدیل شود.
در پایان این مراسم از خدمات 9 ساله ˈمحمدحسین شفیعی هاˈ، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تجلیل و ˈموسی احمدیˈ به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.
7389/ 614/508

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





02/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن