تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816957904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیتیله کار فرهنگی ما از شروع تا شلیک خیلی طولانی است


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



فیتیله کار فرهنگی ما از شروع تا شلیک خیلی طولانی است
نشست سریال «فاخته» با حضور محمود معظمی کارگردان، داوود قچاق تهیه کننده، عبدالرضا اکبری و کمند امیرسلیمانی بازیگران «فاخته» به همراه عوامل سریال در ساختمان شبکه دو برگزار شد. 



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، نشست سریال «فاخته» عصر روز سه شنبه 31 تیرماه با حضور محمود معظمی کارگردان، داوود قچاق تهیه کننده، عبدالرضا اکبری و کمند امیرسلیمانی بازیگران «فاخته» به همراه عوامل سریال در ساختمان شبکه دو برگزار شد.   در ابتدای این نشست مریم جلالی مدیرگروه خانواده درباره سریال «فاخته» گفت: در این سریال تلاش شد که بازتعریفی از یک خانواده ایرانی داشته باشیم. ما معمولا در کوران بازی‌ها و کارهای رسانه‌ای مسأله‌ای را فراموش می‌کنیم و این‌‌ همان آنِ رسانه‌ای است که انسان به آن باور دارد. در سریال آقای قچاق این جذبه وجود دارد؛ یعنی عبدالرضا اکبری در این سریال به معنای واقعی پدر است. همیشه به این فکر کردم که اگر مفهوم خانواده به دلمان بنشیند، برون داد آن هم در ارتباط با خانواده است.   جلالی ادامه داد: اگر قرار باشد در سه سطح منش، بینش و نگرش آثار رسانه‌ای را تحلیل کنیم، اگر بینش منطبق بر نگرش نباشد، بازی‌ها خشک می‌شود. اتفاقا در این سریال همه چیز به جان می‌نشیند و جذبه رسانه‌ای از لابه لای این منش‌ها تراوش می‌کنند و پرهیجان است. دوست دارم از زاویه بینشی به این قضیه نگاه کنم که‌‌ همان خانواده چالشی همگرا هستند و در این خانواده هیچ کس آن یکی را حذف نمی‌کند و چالش‌هایی بین خانواده وجود دارد اما منجر به واگرایی نمی‌شود. «فاخته» تجلی یک خانواده چالشی همگراست و در این سریال تنها گذشت مهم نیست بلکه درک فضا از هرچیزی مهم‌تر است. در این سریال که مناسبتی پخش می‌شود، مؤلفه‌های حق الله و حق النفس فراموش نمی‌شود و محتوا و ظرف آن با هم تطابق دارد.   مدیرگروه خانواده شبکه دو توضیح داد: رسانه تلویزیون ما به این جنس کارهای نجیب که برآمده از خانواده ایرانی است، احتیاج دارد. ما متعهد به خانواده هستیم و خنکای سایه خانواده ایرانی در فاخته احساس می‌شود.   جلالی گفت: فیتیله کار فرهنگی ما از شروع تا شلیک خیلی طولانی است و دوباره به دقیقه 90 می‌رسیم. کار‌شناس، مخاطب و سیاست گذار سه ضلع مثلث متساوی الاضلاع نیستند و گاهی مخاطب و گاهی کار‌شناس رسانه برای تعیین نقش سیاست‌ها مؤثر هستند. اجازه دادن برای ساخت، خودش کار بزرگی است.   قچاق:توجه به اهمیت خانواده در «فاخته»
در ادامه داوود قچاق تهیه کننده سریال فاخته گفت: برای من بیش از هرچیز خودسازی و توده سازی اهمیت دارد. من به خانواده اهمیت می‌دهم و دوست دارم این موضوع را در جامعه خودم گسترش دهم. احترام به بزرگ‌تر و خیلی از مسائل در زمان ما رایج بود و ما تلاش کردیم این مفهوم را منتقل کنیم. 5 الی 6 هزار دقیقه توانستیم سریال تولید کنم و امیدوارم این مسأله تداوم پیدا کند. فشردگی این کار زیاد بود و از بازیگران سریال تشکر می‌کنم. با پول نمی‌شود عیار این کار را شناخت و امیدوارم در آینده مسئولان بیشتر به حوزه کودک رسیدگی کنند. کسانی که کار کودک می‌کنند، باید عاشق باشند.   زارعان: وجود 15 میلیون کودک در کشور  برای ما یک فرصت است
علی زارعان مدیرگروه کودک و نوجوان شبکه دو نیز درباره زمان پخش سریال خاطرنشان کرد: شبکه دو گروه‌های تولیدی بسیاری دارد و پخش فوتبال در جام جهانی ما را با چالش روبرو کرد. ما باید زمانی را انتخاب می‌کردیم که تغییری در جدول پخش ایجاد نکند. مدیریت شبکه دو  این موضوع را به گونه‌ای تنظیم کرده که 4 بار بازپخش داشته باشیم. در سال‌های آینده می‌توانیم ساعت 23:30 را به عنوان زمان پیک قرار دهیم. تصور می‌کنم شاید مردم از انتظار همیشگی فاصله گرفتند اما بازپخش آن زمان مناسبی بود و البته تعداد بازیگران این مجموعه از حد معمولی بسیار بالا‌تر بود.   وی در خصوص توجه ویژه نسبت به کار کودک عنوان کرد: علی بخشی‌زاده مدیرشبکه دو و علی دارابی معاون سیما نگرش عمیق و پر انرژی نسبت به کار کودک داشتند. بعد از مدت‌ها شاهد فعالیت در حوزه کودک هستیم و معظمی هم فرد خوش آتیه‌ای در این زمینه است و شبکه دو هم در حد و اندازه خودش نسبت به کار کودک نگرانی‌هایی دارد. اگر مجال فراهم شود و شرایط اقتصادی خوب باشد، این پتانسیل به کار منتقل می‌شود اما باز هم فکر می‌کنم شرایط فعلی بسیار بهتر از گذشته است. سازمان نگاهی به کودک در تمام ایام سال دارد و تلاش می‌کند فرآیند بهتری را پیش رو داشته باشد. برخی برنامه‌های ما از نظر میزان مخاطب به رکورد 93 درصد رسیده است. توجه شبکه به حرمت خانواده و احترام به آن وجود دارد.   علی زارعان مدیر گروه شبکه دو پاسخ داد: به نظر می‌رسد که ما به تقویم جلالی اعتقاد نداریم شاید این نوع سریال سازی از جهتی بد نباشد؛ چراکه ضبط این مجموعه‌ها در نزدیکی ماه رمضان ما را به حس عمومی آن نزدیک می‌کند. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که 15 میلیون نفر کودک و نوجوان داریم که بیشتر از دیگر کشورهاست و‌‌ همان قدر که می‌تواند فرصت باشد، تهدید هم هست یک کودک 20 برابر یک بزرگسال قدرت پذیرندگی دارد.   وی افزود: در حال حاضر 160 میلیون جلد لوازم تحریر تولید می‌شود و شاید با کلاه قرمزی و شکرستان توانستیم 25 درصد بازار را به سمت خودمان برگردانیم. نگاه آقایان بخشی‌زاده و داربی فرا‌تر از مفهوم کودک است.   معظمی: استاندارد سریال‌سازی در «فاخته»
محمود معظمی کارگردان «فاخته» در ادامه در خصوص کارگردانی و پایان سریال گفت: خوشبختانه در «فاخته» آقای قچاق تهیه کننده خوبی بود و گروه بازیگران خوب بودند و این خوش شانسی یک کارگردان می‌تواند باشد که با این دوستان کار کند. وقتی با این دوستان کار می‌کنم به وجد می‌آیم تا کار کم نقصی را ارائه دهم. برایم مهم بود که از استاندارد تلویزیون خارج نشوم و بیننده نباید با دیدن کار دچار استرس شود. بچه‌ها در این سریال در قسمت‌هایی بدون استرس، احساسات ناب خودشان را منتقل می‌کردند. دوستان سعی می‌کنند پایان را مشخص نکنند و خیلی کم پیش می‌آید که کارمان پایان مشخصی داشته باشد.   کارگردان «فاخته» درباره یکدستی سریال یادآور شد: در هرکاری متن در مرحله اول مؤثر است. دوم اینکه لحظات فیلم بدور از دوربین بازی، یک کار خوش رنگ و لعاب و با احساس بود. خوشبختانه بازی خوب بچه‌ها و تفاهم برسر سکانس‌ها باعث شد که نگرانی‌ام برطرف شود. همه چیز ما سرصحنه اتفاق می‌افتد.   کمند امیرسلیمانی بازیگر سریال «فاخته» درخصوص تجربه همکاری با عوامل «فاخته» گفت: بازی با ثریا قاسمی و عبدالرضا اکبری برایم افتخار بزرگی بود. یک نوع یک دستی در بازی‌ها وجود دارد و شاید یکی از دلایلی که سریال به دل می‌نشیند این است که همه شخصیت‌ها با جان و دل خود بازی می‌کنند. از نظر شخصی هم سال‌های بسیاری بود که سریال بازی نکرده بودم و این امکان فراهم شد که فراز و نشیب این شخصیت را بازی کنم. از حضورم در این سریال راضی هستم.   امیرسلیمانی با اشاره به تفاوت‌های عروس سریال «پدرسالار» و «فاخته» تشریح کرد: من آن سریال را در اوج جوانی بازی کردم و در آن زمان حرف شنوی از بزرگ‌تر فامیل بسیار جذاب بود اما الان شرایط متفاوت است و شاید چنین عروسی در زمان حال قابل پذیرش نباشد. در حقیقت شخصیت آن عروس مناسب زمان خودش بوده و این عروس هم برای این زمان ساخته شده است. شخصیت سریال فاخته برایم آرام‌تر بود و به خودم نزدیک‌تر بود.   این بازیگر در ادامه با ابراز گلایه در خصوص فشردگی زمان سریال‌های مناسبتی بیان کرد: چرا تلویزیون برای ساخت یک سریال زود‌تر تصمیم نمی‌گیرد و این سریال به جای 3 ماه، حداقل به 5 ماه زمان احتیاج داشت و ما با یک انرژی فرازمینی کار کردیم. این خیلی جای تأسف دارد که بودجه این سریال این قدر محدود باشد. چرا مسئولان توجه نمی‌کنند که گروه کودک می‌تواند، مؤثر باشد.   عبدالرضا اکبری دیگر بازیگر «فاخته» نیز بیان کرد: خستگی ما با صحبت‌های خانم جلالی برطرف شد. ما به گونه‌ای این بغض 90 روزه را در این خانواده حمل می‌کنیم. خوشحالم در این کار رمضانی حضور دارم و این کار به عنوان نجیب‌ترین و شریف‌ترین به خودش گرفته است.   اکبری با اشاره به خطر بزرگی که خانواده‌ها را تهدید می‌کند، گفت: یک خطر بزرگی خانواده‌های ما را تهدید می‌کند و این ویروس پشت در ما کمین کرده و بسیاری از خانواده‌ها را روبروی هم قرار می‌دهد و شاید سریال ما نوعی تلنگر باشد. باید بیشتر روی این قصه‌ها مانور داده شود. قصه آدم‌ها تمام نشدنی است و چیزی که باعث نجابت کار می‌شود، مدیریت داوود قچاق و محمود معظمی و خانواده دوست بودن آنهاست؛ این خانواده دوستی در رگ‌های سریال جاری است. بحث و درگیری سر میزانسن‌ها و دیالوگ‌ها نشان می‌دهد که ما خانواده خودمان را حفظ کردیم.   وی افزود: منظورم این نیست که بگویم «فاخته» سریال کاملی است اما با توجه به حجم سنگین کار و محدودیت زمانی امیدوارم از عهده آن برآمده باشم. ما و بازیگران مقابل ما بسیار خوب بودند و به طور کلی خانواده خوبی کنار هم جمع شده بودیم.   در ادامه احمد حامد نویسنده «فاخته» درباره آن یادآور شد: ما یک پیکره سالم در این خانواده می‌بینیم که کمتر در تلویزیون به آن توجه شده و اساس این است که پیکره این خانواده حفظ شود. چگونگی برخورد با عوارض، درام ما را تشکیل می‌دهد. در این چالش‌ها بیش از حد شخصیت‌ها از یکدیگر فاصله نمی‌گیرند و اگر به زندگی مردم نزدیک باشد، کمک می‌کند که مردم به دنبال چیزهایی نروند که مربوط به آن‌ها نمی‌شود.   حامد با اشاره به اینکه درام این سریال طولی نیست توضیح داد: اگر می‌خواستیم در طول پیش برویم طی 90 دقیقه سریال را تمام می‌کردیم. فرزندخواندگی یک موقعیت است اما چالش‌های پیرامون آن و برخوردهای حول این موضوع اهمیت دارد. جامعه و روابط ما قابل مطالعه است و درام‌های عجیبی در آن شکل می‌گیرد. منصور قلبا دوست ندارد دروغ بگوید ما مریم می‌خواهد که شوهرش دروغ بگوید و تا آخر آن را حمل می‌کند. خانجون هم به خودش دروغ می‌گوید و نمی‌خواهد باور کند که این بچه برای مریم نیست. ما درامی در طول مجموعه دارم و آدم‌ها جذاب‌تر از ماجرا‌ها هستند و قصه‌های خوبی خلق می‌کنند.   این نویسنده درخصوص نحوه اطلاع رسانی و آموزش در کارهای نمایشی گفت: ما در امروز فردا تجربه مستقیم گویی داشتیم که موثر بود و چندان تفاوتی ندارد که مستقیم یا غیرمستقیم پیام را منتقل کنید اما زبان انتقال، چگونگی آن و باور تماشاچی اهمیت دارد. در این سریال شعارهای خوبی در قالبی خوب ارائه دادیم حتی شخصیت ناصر به عنوان نقش منفی هم شعارهای خوبی منتقل می‌کند. مطمئنا اگر درام درست باشد، در آن پیام وجود دارد. هیچ جذابیتی وجود ندارد که در آن پیامی گنجانده نشده باشد.   در ادامه مرتضی قیدی مدیر تصویربرداری «فاخته» اذعان کرد: طی این سال‌ها کمتر به بحث تصویر در کارهای تلویزیونی توجه شده است و دلیل آن را نمی‌دانم اما مقوله نور را در کار سعی می‌کنم در نظر بگیرم و سعی کردم شکل و شمایل تصویری کار خوب باشد و بیننده اذیت نشود.   تسنیم   130      




۰۱/۰۵/۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن