تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 16 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826377932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفرنامه کودکی جنوبی شهری که به سالن‌های سینما راه یافت/ مهدی فخیم‌زاده زندگینامه‌اش را منتشر کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


سفرنامه کودکی جنوبی شهری که به سالن‌های سینما راه یافت/ مهدی فخیم‌زاده زندگینامه‌اش را منتشر کرد فرهنگ > سینما - «سینما و من» عنوانی‌ست که مهدی فخیم‌زاده کارگردان و بازیگر سینما، برای کتاب زندگینامه خود انتخاب کرده است. کتابی که به قلم خود او و درباره زندگی حرفه‌ای‌اش منتشر شده است.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فخیم‌زاده که این کتاب را به به طور خصوصی و توسط آموزشگاه سینمایی هنر و اندیشه منتشر کرده هدفش را انتقال تجربیاتش به مشتاقان بازیگری و سینما عنوان کرده. مشتاقانی که بی‌صبرانه برای ورود به دنیای سینما و بازیگری لحظه‌شماری می‌کنند بی‌آنکه از خود بپرسند آیا بضاعت و توانایی چنین کاری را دارم؟ حالا مهدی فخیم‌زاده در این کتاب می‌خواهد به این مشتاقان نشان دهد که چگونه توانسته بدون پول و پارتی و داشتن چهره و اندامی آنچنانی بیش از چهل سال در تئاتر و سینما و تلویزیون حضوری مداوم داشته باشد. اما فخیم‌زاده اهداف دیگری هم در پی نوشتن و انتشار این کتاب دنبال می‌کند. یکی از آنها فعالیتش در سینمای قبل از انقلاب است. او در این‌باره می‌نویسد: « ... در گروه پاسارگاد به رهبری استاد فقید حمید سمندریان تجربه اندوخته بودم، لیکن وقتی تصمیم گرفتم به صورت حرفه‌ای فعالیت کنم، خواسته و یا ناخواسته به درون سینمای بدنه و تجاری قبل از انقلاب افتاده و خودبخود با فضا، روابط و شخصیت‌های مرسوم و متداول آن روزگار محشور شدم که البته هیچ ارتباطی با سینمای روشنفکری و حمایتی نداشت.» حضور فخیم‌زاده در تحولات سینمایی و راه‌اندازی سینمای بعد از انقلاب و روایت نحوه شکل‌گیری صنوف سینمایی و دگرگونی‌های بعدی علت دیگری‌ست، که این کارگردان برای نوشتن این کتاب به آن اشاره کرده است: «در لابلای این خاطرات خود به خود به تمام این تحولات اشاراتی دارم که بسیاری از آنها تاکنون ناگفته مانده‌اند و امیدوارم بتوانند برای پژوهندگان سینمای ایران مفید فایده باشد.» کارگردان سریال «ولایت عشق» همچنین در مقدمه کتاب خود به پرسشی پاسخ داده که می‌تواند برای خیلی‌ها پیش بیاید. این که چرا او هم مثل خیلی‌های دیگر به جای مصاحبه و ضبط خاطرات، خودش دست به کار نوشتن شده است. پرسشی که او این چنین پاسخش را داده است:‌«حقیقت این است که یک بار چنین تجربه‌ای داشته و از نتیجه‌اش (حداقل خودم) راضی نبودم. دو یا سه سال پیش جواد طوسی منتقد و سینمایی نویس معروف با من تماس گرفت و پیشنهاد کرد که خاطراتم را برای حفظ و نگهداری در آرشیو تشکیلات موزه سینما تصویربرداری کنیم. (البته این کار منحصر به من نبود و قبلا با تعداد دیگری از دست‌اندرکاران هم صحبت کرده بودند.) به احترام طوسی پذیرفتم. به همراه عباس بهارلو، سینمایی‌نویس معروف آمدند و در دو جلسه بیش از یازده ساعت صحبت کردیم و همه را ضبط تصویری کردند و اینطور که خودشان می‌گفتند مصاحبه خوبی شد ولی من اصلا رضایت نداشتم. چندین روز ذهنم درگیر این مصاحبه بود. چه سخنانی که باید می‌گفتم و نگفتم و چه حرف‌هایی زدم که نباید به زبان می‌آوردم. از تقدم و تاخر مطالب هم راضی نبودم. بالاخره به این نتیجه رسیدم که تمام مصاحبه‌ها با همین مشکل روبروست. این مصاحبه‌کننده است که با سوال‌هایش به گفت‌وگو جهت می‌دهد و تو را به سویی می‌برد که میل و خواسته اوست و قالب و محتوای مصاحبه را او تعیین می‌کند و تو اختیار چندانی در انتخاب مسیر و گزینش کلام نداری و در حقیقت صاحب و مالک گفت‌وگو مصاحبه‌کننده است نه مصاحبه‌شونده. در نتیجه این بار دلم نمی‌خواست همان اتفاق تکرار شود، دلم می‌خواست خاطراتم را به همان شکلی با مخاطب در میان بگذارم که در ذهن خودم حضور دارند و تقدم و تاخر و گزینش با خودم باشد.» مهدی فخیم‌زاده از این کتاب به عنوان سفرنامه نام برده است نه زندگینامه: «بهرحال آنچه پیش روی شماست پیش از آنکه زندگینامه باشد سفرنامه است. سفرنامه کودکی جنوب شهری که از سالن سینمایی مخروبه شروع کرد و تا صحنه تئاتر و پرده سینما و جعبه تلویزیون ادامه یافت. سفری که بیش از چهل سال طول کشیده و در این سفر دور و دراز از وادی‌های دل‌انگیز و دل‌آزار، از دره‌ها سرسبز و لم‌یزرع و از چشمه‌های جوشان و خشک شده عبور کرده و هنوز در راه است و ظاهرا مقصدی مقابلش نمایان نیست. هر چه هست راه است و راه است و راه.» 57۲۴۴    



سه شنبه 31 تیر 1393 - 10:30:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن