تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798724538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرعت‌گیرهای بوشهر استاندارد نیستند/ موانعی که به جای کاهش تصادفات، حادثه‌سازند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > بوشهر گزارش خبری/
سرعت‌گیرهای بوشهر استاندارد نیستند/ موانعی که به جای کاهش تصادفات، حادثه‌سازند
بوشهر - خبرگاری مهر: استفاده از سرعت‌گیر به عنوان یکی از مهمترین راه‌های کنترل سرعت خودروها در دستور کار مسئولان ترافیک قرار گرفته است و در کمتر کوچه و خیابانی می‌توانیم برویم که سرعت‌گیر وجود نداشته باشد که البته بسیاری از این سرعت‌گیرها غیر فنی بوده و خود عاملی برای تصادفات هستند .



به گزارش خبرنگار مهر، سرعت بالا به عنوان یکی از مهمترین عوامل حادثه ساز در رانندگی است که بسیاری از رانندگان توجهی به سرعت مجاز به ویژه در سطح شهرها که کنترل سرعت کمتر صورت می‌گیرد، ندارند و این موضوع باعث بروز تصادف می‌شود. سیستم‌های هوشمند کنترل سرعت در سال‌های اخیر در برخی از جاده‌های بین شهری نصب شده است و این موضوع باعث شده است تا خودروها کمترین تخلفات سرعت غیر مجاز را در این محورها داشته باشند. ولی در شهرها به ویژه شهرهای استان بوشهر خبری از این سیستم های کنترل هوشمند نیست و در برخی موارد ماموران پلیس با دوربین‌های دستی کنترل سرعت اقدام به برخورد با متخلفان می‌کنند.

البته راهکارهای دیگری نیز برای کنترل و البته بهتر بگوییم کاهش سرعت خودروها در سطح شهر وجود دارد و آن هم نصب سرعت‌گیرها است که به نوعی سرعت را به صورت اجباری کم می‌کند. افزایش تعداد خودروها و بروز تصادفات باعث می‌شود تا همواره شاهد افزایش نصب این سرعت‌گیرها در سطح خیابان‌ها و کوچه‌های شهر باشیم و البته برخی از این سرعت‌گیرها غیر استاندارد هستند. وجود سرعت‌گیرهای غیر مجاز که شیب و ارتفاع مناسبی ندارند و همچنین وجود برخی سرعت‌گیرهایی که تا فاصله چند متری قابل مشاهده نیستند، به جای آنکه باعث کاهش خطرات و تصادفات شود، خطرات را افزایش داده و خودشان باعث بروز حادثه می شوند. برخی سرعت‌گیرها به خودروها آسیب می‌زند محمد ناصحی یک از رانندگان بوشهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه تعداد سرعت‌گیرها در برخی از خیابان‌ها بسیار زیاد است و مجبوریم که توقف‌های بسیار زیادی داشته باشیم و این موضوع برای ما مشکل ساز است. وی اضافه کرد: سیستم کمک‌فنر خوردو با این تعداد بالای سرعت گیرها که برخی از انها غیر استاندارد هستند با مشکل مواجه می‌شود و نیاز است که اقدامات لازم برای بهسازی این سرعت گیرها صورت بگیرد.

محمد ماهینی دیگر شهروند بوشهری بیان داشت: در برخی از کوچه‌ها شاهد ساخت سرعت‌گیرهای دست ساز هستیم که مشکلات زیادی را ایجاد می‌کنند و البته در برخی خیابان‌ها هم نیاز است که سرعت‌گیر نصب شود. وی تصریح کرد: در برخی خیابان‌ها چند سرعت‌گیر به صورت متوالی نصب شده است که باعث کاهش شدید سرعت می‌شود و بهتر است به جای نصب تعداد بالای سرعت‌گیرها از دوربین‌ها و سیستم‌های کنترلی استفاده شود. ماهینی افزود: متاسفانه برخی از رانندگان سرعت مجاز را رعایت نمی‌کنند و این موضوع منجر به بروز حادثه می شود که لازم است این سرعت‌گیرها برای جلوگیری از بروز حادثه نصب شوند. استانداردسازی سرعت گیرها در دستور کار است رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور بهبود وضعیت عبور و مرور صورت گرفته است که نصب سرعت‌گیرها یکی از این برنامه ها بوده است و از دیگر اقدامات نیز می‌توانیم به هوشمند‌سازی تقاطع‌ها و نصب تابلوها و علائم مختلف در سطح شهر اشاره کنیم. اکبر توسلی اضافه کرد: بروز تصادفات متعدد در برخی از خیابان‌ها باعث می‌شود تا بررسی برای یافتن علت تصادفات صورت بگیرد و نصب سرعت‌گیرها در خیابان‌ها نیز در شورای ترافیک مطرح و به بحث گذاشته می شود و در مورد آن تصمیم گرفته می‌شود. وی ادامه داد: پس از اینکه نصب سرعت گیر توسط شورای ترافیک شهرستان بوشهر که در فرمانداری بوشهر مستقر است تصمیم‌گیری شد، شهرداری به عنوان مدیریت شهری نسبت به نصب آن اقدام خواهد کرد.

رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر در ارتباط با سرعت گیرهای غیر مجاز نیز بیان داشت: برخی از اهالی خیابان‌ها با استفاهد از سیمان و یا آسفالت اقدام به نصب سرعت‌گیرهای غیرمجاز می‌کنند که استاندارد نیست. وی تصریح کرد: شهروندان نیز می‌توانند در هر نقطه‌ای که شاهد وجود سرعت‌گیرهای غیر مجاز بودند با ما تماس بگیرند تا نسبت به بررسی و برداشتن این سرعت‌گیرها اقدام کنیم.


۱۳۹۳/۴/۳۱ - ۰۹:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن