تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802449161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایگاه بوشهر در اقتصاد کشور اول و درعلم آخر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جایگاه بوشهر در اقتصاد کشور اول و درعلم آخر بوشهر- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: استان بوشهر از لحاظ اقتصادی جایگاه اول کشور را دارد ولی از نظر علمی در رده های آخر است که باید برای ارتقای علمی این استان تدبیر شود.


به گزارش ایرنا، اصغرحصیری روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: برای استانی مانند بوشهر با ظرفیت اقتصادی مختلف زیبنده نیست که جایگاه آن از لحاظ شمار پذیرفته شدگان درآزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در رده های 30 یا 31 باشد.
وی اضافه کرد: به همین دلیل امسال یک هفته پس از برگزاری کنکور سراسری کلاس های تقویتی در مدارس تک شیفته این استان برپا شده است.
حصیری دربخش دیگری از سخنان خود گفت: از 520 فرهنگی فعال درشهرستان عسلویه از توابع استان بوشهر 400 نفر غیربومی هستند که به دلیل شرایط نامطلوب اسکان تقاضادی انتقال دارند.
حصیری اضافه کرد: همکاران فرهنگی هم اینک در مجرد سراهایی درعسلویه ساکن هستند که درشان معلمان و فرهنگیان نیست و باید راهکاری در این زمینه اندیشیده شود.
وی بیان کرد: همچنین امسال برای کمک به آموزش و پرورش عسلویه 42سهمیه دانشگاه فرهنگیان برای این شهرستان در نظر گرفته شد.
حصیری ادامه داد: با توجه به وسعت مشکلات در شهرستان عسلویه پیشنهاد می شود شورای معاونان آموزش و پرورش کشور قبل از شروع سال تحصیلی برای بررسی مشکلات در این شهرستان تشکیل شود.
وی در باره سیاست گذاری استانی برای دریافت کمک های مردمی گفت: هم اینک سرانه دانش آموزی مدارس شبانه روزی 17هزار ریال و سرانه مدارس عادی نیز در دو سال 25 تا 30 هزار ریال است که به طور معمول در اسفند ماه واریز می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: براساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش برای کمک به مدرسه با تصویب شورای آموزش و پرورش می توانیم پس از ثبت نام به صورت داوطلبانه از کمک های مردمی استفاده کنیم.
استاندار بوشهر گفت: هنوز ظرفیت دانشگاه ملی در این استان در دانشگاه خلیج فارس پایین است که با توجه به قطب بندی سهمیه کنکور باید ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه افزایش یابد.
مصطفی سالاری افزود: وضعیت استان بوشهر از لحاظ پذیرش دانشگاه های ملی بسیار نامناسب است که نیاز است برای ارتقای این جایگاه فعالیت های بیشتری صورت گیرد.
وی اظهار کرد: برای ارتقای وضعیت پذیرش دانشجویان در کنکور سراسری باید بنیه علمی دانش آموزان تقویت شود که این مهم با برگزاری کلاس های تقویتی کنکور در مدارس دولتی آغاز شده است.
سالاری گفت: برای کلاس های تقویتی کنکوراولویت با مدرسان استانی است و اگر نارسایی هایی در این زمینه وجود دارد باید بررسی و برطرف شود.
وی یادآورشد: از سال آینده قبولی کنکوری ها براساس معدل سال سوم متوسطه است که از هم اکنون توجه آموزش و پرورش باید به دانش آموزان سوم دبیرستانی باشد که بتوان زمینه قبولی آنان را در کنکور سراسری فراهم کرد.
استاندار بوشهر بیان کرد: با توجه به این که تامین اعتبار برگزاری کلاس های کنکور از محل دولتی نمی توان تخصیص داد لازم است در این بخش از کمک های مردمی، شرکت ها و موسسات مختلف بهره جست.
سالاری گفت: با توجه به این که استعدادهای هوشی دانش آموزان استان بوشهر بسیار بالا است برای جذب بیشتر آنان در دانشگاه های دولتی باید ظرفیت دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزایش یابد.
وی از راه اندازی خانه ریاضیات خبر داد و گفت: اثرات راه اندازی این مرکز علمی در دراز مدت مشخص می شود و در صددیم خانه فیزیک و شیمی را نیز در استان راه اندازی کنیم.
وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده خانه فیزیک با همکاری نیروگاه اتمی بوشهر ایجاد می شود که برای این منظور نیروگاه اتمی بوشهر یک موسسه احداث می کند.
سالاری با تاکید بر انسداد مبادی بیسوادی گفت: حتی اگر یک نفر در پایه اول ابتدایی زمینه سواد دار شدن آن نیست باید با همکاری دستگاههای مختلف زمینه ورود این دانش آموز به مدرسه را فراهم کرد.
وی گفت: برای افزایش باسوادی و جلوگیری از بیسوادی کارگاههای مبارزه با بیسوادی در مرکز استان، شهرستانها و بخشهای استان فعال شده است.
معاون آموزش ابتدایی سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: عدالت آموزشی یکی از ابعاد عدالت در جامعه است که باید شرایط تحصیل را برای همه فراهم کرد.
عباس غلامپور افزود: پوشش تحصیلی در پایه اول ابتدایی در استان بوشهر 99.3درصد است که نسبت به میانگین کشوری استان وضعیت بهتری دارد این درحالی است که حتی اگر یک نفر از تحصیل بازبماند باید برای آن چاره اندیشی کرد.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات استان بوشهر دانش آموزانی است که ترک تحصیل کرده اند که چاره اندیشی برای این افراد در سال تحصیلی جدید ضروری است.
غلامپور برضرورت توسعه پیش دبستانی، تقویت کلاسهای چندپایه، تامین امکانات لازم در کلاسهای روستایی تاکید کرد.
معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر گفت: با توجه به این که قرار نبود پروژه ای به طرح های سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان کنگان اضافه شود ولی با توجه به نیاز امسال از این محل احداث دو معلم سرا در عسلویه در دستور کار قرار گرفت.
رضا عوض پور افزود: این معلم سراها با ظرفیت 100 نفر در نظر گرفته شده که با تحویل نقشه و مشخصات فنی و با تامین اعتبار تا سال آینده به بهره برداری می رسند.
وی در باره کنکور بیان کرد: منابعی برای کمک به کنکور نداریم به همین دلیل ضمن این که آموزش و پرورش باید سهمی از منابع داخلی خود برای این بخش بگذارد باید از کمک خیرین و مشارکت اولیای دانش آموزان نیز استفاده کند.
عوض پور افزود: آموزش و پرورش بوشهر از نظر زیرساختی در شرایط خوبی است ولی از نظر نرم افزاری باید از ظرفیت بیشتر خیرین استفاده شود.
وی اضافه کرد: استان بوشهر جزو استان هایی که دارای یک دانشگاه ملی است و در کشور این استانها به سه یا چهار استان می رسند که لازم است در زمینه افزایش دانشگاه های ملی در این استان چاره اندیشی شود.
وی گفت: استان هایی با شاخص جمعیتی بوشهر در کشور قرار دارند ولی دارای چند دانشگاه ملی هستند این درحالی است که ظرفیت دانشگاه خلیج فارس بوشهر نسبت به 10سال گذشته که چهار هزار دانشجو داشته هیچ تغییری نداشته است واین پاسخگوی نیاز نیروی انسانی استان نیست. ک/2
629/539

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن