تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806761479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفع مشكل نقدينگي صنايع كوچك با ضمانت اوراق بدهي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ تير ۱۳۹۳ (۱۶:۱۸ب.ظ)
مدير عامل صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع کوچک: رفع مشكل نقدينگي صنايع كوچك با ضمانت اوراق بدهي مدير عامل صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع کوچک گفت: صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع کوچک با ضمانت اوراق بدهي منتشره در بازار سرمايه، مشکل نقدينگي واحدهاي توليدي را مي تواند تا حدي حل کند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي تعقلي با اشاره به اولويت هاي صندوق در زمينه پذيرش ريسک اعتباري مشتريان در خدمت ضمانت تسهيلات اعطايي افزود: سرمايه در گردش واحدهاي توليدي فعال، تکميل حلقه هاي مفقوده خوشه هاي کسب و کار، طرح هاي نيمه تمام بالاتر از 50 درصد، طرح توسعه و سرمايه در گردش واحدهاي صادراتي، طرح اصلاح و بهينه سازي مصرف انرژي، شرکت هاي دانش بنيان و اجزاء شرکت هاي فناوري از اولويت هايي است كه صندوق به آنها مي پردازد.
وي تصريح كرد: به عبارت دقيق تر با توجه به وجود طرح هاي ايجادي و نيمه تمام، سرمايه گذاري ايجادي و حمايت در طرح هاي تکراري اولويت صندوق نمي باشد مگر اينکه در حوزه دانش بنيان با ارزش افزوده بالا و يا حلقه مفقوده باشد.
تعقلي ادامه داد: به عنوان مثال اگر توليد کننده اي 8 ميليارد ريال از تأمين کننده مالي تسهيلات اخذ كند و اصل و سود اين تسهيلات 10 ميليارد ريال باشد صندوق 70 الي 85 درصد آن را در قبال اخذ وثايق و کارمزد ضمانت مي كند و براي مابقي با توجه به اينکه بانک بهترين نوع وثيقه را دريافت نموده است مي تواند چک و سفته اخذ كند.
وي افزود: بدين صورت براي توليد کننده نهايي، ترکيب وثايق ساده تري بدست مي يابد و توان ايشان در اخذ تسهيلات افزايش مي يابد.
مدير عامل صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع کوچک در ادامه به تغييرات راهبردي اساسنامه در جهت گسترش پوشش هاي صندوق اشاره كرد و گفت: به منظور دسترسي آسانتر و سريعتر صنعتگران به خدمات ضمانتي صندوق، پيشنهاداتي در مجمع عمومي صندوق در دست بررسي و تصويب است.
تعقلي ادامه داد: افزايش سقف ريالي ضمانتنامه هاي صندوق به منظور تضمين حداکثري تسهيلات ارائه شده به توليدکنندگان، تنوع بخشيدن به انواع ضمانتنامه هاي قابل صدور مانند ضمانت نامه اعتبار توليدي، ضمانتنامه حسن انجام کار، ضمانتنامه استرداد پيش پرداخت، ضمانتنامه گمرکي، ضمانت نامه وجه الضمان، ضمانت نامه مفاصا بيمه، ضمانت نامه مفاصا ماليات، ضمانت نامه اعتبار خريدار، ضمانتنامه اعتبار اسنادي و ضمانت نامه به نفع سرمايه گذار حقيقي با شرايط متعدد، بخشي از اين خدمات است.
پوي همچنين اضافه كرد: پذيرش ريسک نوسانات آتي مواداوليه توليدي و ارزي، ضمانت اوراق بدهي، ضمانت امتياز استفاده و ضمانت نامه متقابل و... كه حسب مورد مي تواند موجب گسترش پوشش هاي ضمانتنامه اي صندوق به متقاضيان مختلف در زمينه هاي گوناگون صنايع کوچک باشد و در مواردي حتي نياز به مؤسسات تأمين مالي مانند بانک ها را نيز مرتفع سازد نيز از ديگر مواردي است كه به دنبال آن هستيم.
تعقلي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: در حال حاضر بدليل نقدينگي پايين بانک ها و اولويت آنها در پرداخت تسهيلات کلان به صنايع بزرگ براي کاهش ريسک انتظاري، چاره اي جز ايجاد نهاد تأمين مالي براي SME ها وجود ندارد از اين رو صندوق با پذيرش ريسک انواع صکوک منتشره براي صنايع کوچک عملا تأمين مالي مورد نظر را مرتفع مي کند.
وي افزود: در شرايط کنوني نياز صنايع کوچک به تسهيلات در 40 هزار ميليارد تومان برآورد مي شود. اين تسهيلات بخشي با بازتقسيط تسهيلات بانکي و يا تسهيلات جديد و يا از طريق شبکه غير بانکي مرتفع مي گردد و بدليل عدم تأمين بخشي از نياز مالي، ميزان توليد کاهش مي يابد و نهايتا افزايش قيمت و رکورد توليد را در پي داريم.
به گفته تعقلي، افزايش درصد تضمين اصل و سود تسهيلات بانکي از 70 و 85 درصد به 100 درصد نيز از مواردي است كه تلاش مي كنيم به آن دست يابيم.
مدير عامل صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع کوچک، برنامه ريزي در راستاي افزايش پوشش هاي استاني صندوق را از اقداماتي ذكر كرد كه صندوق در راستاي گسترش حيطه پوششهاي ضمانتنامه اي خود در پي انجام آن است.
وي ادامه داد: بدين منظور مرتب صندوق در جلسات کار گروه اشتغال و فعالان صنعتي استان ها شرکت و از نزديک مشکلات آنان را حل و يا برنامه ريزيهايي را تدوين مي كند.
تعقلي درادامه، انعقاد تفاهم نامه با تأمين کنندگان مالي را يكي از محورهايي ذكر كرد كه صندوق در دستور كار خود قرار داده است.
وي افزود: تا كنون به منظور گسترش همکاري با مؤسسات مالي و بانک هاي کشور و شرکت هاي سرمايه گذاري چند تفاهم نامه منعقد شده است كه مي توان عقد تفاهم نامه با بانک هايي مانند کشاورزي، صنعت و معدن، سينا، ملي، خاورميانه، کوثر را نام برد و تعداد ديگري نيز در شرف انجام است.
تعقلي در ادامه معرفي صندوق به بخش گسترده تري از فعالان صنعتي و اطلاع رساني در خصوص وظايف و خدماتي كه اين صندوق ارائه مي كند را مورد تأكيد قرار داد.
وي تصريح كرد: صندوق، خود را موظف مي داند در شرايط فعلي اقتصادي که کشور با تحريم هاي اقتصادي درگير بوده و تأکيد مقام معظم رهبري نيز بر اقتصاد مقاومتي و خارج ساختن کشور از بند اقتصاد تک محصولي که همواره تعيين کننده خط مشي اقتصادي دولت بوده است، وظايف حمايتي خود از بخش توليد را گسترش دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن