تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815614101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ذاکریان: تمدید مذاکرات نشان از اراده جدی برای رسیدن به توافق و حل اختلافات است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
ذاکریان: تمدید مذاکرات نشان از اراده جدی برای رسیدن به توافق و حل اختلافات است

ذاکریان: تمدید مذاکرات نشان از اراده جدی برای رسیدن به توافق و حل اختلافات است
یک تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی با مثبت دانستن فرایند مذاکرات ایران و 1+5 تاکید کرد: اگر مذاکرات شکست خورده بود دیگر مذاکرات ادامه نمی‌یافت و تمدید مذاکرات نشان می‌دهد که مذاکرات دارای دستاوردهایی بوده و اراده جدی برای رسیدن به توافق و حل اختلافات وجود دارد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از ایلنا، سیدمهدی ذاکریان، در خصوص مذاکرات وین6 گفت: این مذاکرات با توجه به اختیارات و توانایی‌های تیم مذاکره‌کننده و شرایط کشور و حوادث منطقه‌ای، یک فرایند مثبت بوده که موجب شده تا ایران بتواند به بخشی از خواسته‌هایش دست یابد.

وی ادامه داد: تعلیق تحریم‌های مجدد، ادامه ترک برداشتن بر کلیت تحریم‌ها و بازپس‌گیری بخشی از مطالبات و معوقات بانکی و مالی ایران و اینکه 6 قدرت برتر جهانی معترف به حق هسته‌ای ایران هستند را می‌توان از دستاوردهای مذاکرات دانست.

این استاد دانشگاه با اشاره به برخی از تحلیل‌ها مبنی بر اینکه تمدید مذاکرات را نشانه شکست مذاکرات دانسته‌اند، تصریح کرد: اگر مذاکرات شکست خورده بود دیگر مذاکرات ادامه نمی‌یافت و تمدید مذاکرات نشان می‌دهد که مذاکرات دارای دستاوردهایی بوده و اراده جدی برای رسیدن به توافق و حل اختلافات وجود دارد.

ذاکریان در پاسخ به این سوال که چرا توافق طی مدت 6 ماه صورت نگرفت، بیان کرد: هم غرب و هم ایران برای رسیدن به توافق خواستار یک برنامه عملی است که رسیدن به این برنامه عملی با توجه به روندی که در هشت سال گذشته در پرونده هسته‌ای کشورمان رخ داده، رسیدن به توافق نهایی و جامع بسیار سخت می‌کند و برای همین باید دانست که رسیدن به توافق با این تاریخچه و اختلافات یک‌شبه حاصل نمی‌شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به میانجی‌گری‌هایی که سال‌های پیش از سوی برخی کشورها صورت می‌گرفت، خاطرنشان کرد: تا سه، چهار سال اخیر حاضر بودیم که غنی‌سازی در خارج از کشور صورت بگیرد و کشورهایی مانند ترکیه، هند، بزریل و... برای حل پرونده هسته‌ای میانجی شدند اما به هیچ چیز دست نیافتیم اما به قدرت تیم مذاکره‌کننده ما رسیدن به همه چیز مذاکره می‌کند.

وی در ادامه به سفر وزرای برخی از کشورهای 1+5 در طول مذاکرات وین6 اشاره کرد و افزود: حضور وزرای 1+5 شتاب رسیدن به توافق را بیشتر می‌کند و هرچه مذاکرات در سطح بالاتری صورت گیرد، فرآیند مثبت‌تر و سرعت رسیدن به توافق بیشتر می‌شود و این حضور نشانه اراده برای رسیدن به توافق بود.




1393/4/30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن