تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802719090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلسه محاکمه اعضای باند بزرگ سرقت‌ برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جلسه محاکمه اعضای باند بزرگ سرقت‌ برگزار شد
کد خبر: ۴۱۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷ - 21 July 2014


اعضای یک باند که کلکسیونی از جرائم را در پرونده‌شان دارند تنها در یک فقره سرقت با شلیک چهار گلوله، قصد سرقت ۴۰۰ سکه طلا از مرد صراف را داشتند.

به گزارش فرهیختگان، رسیدگی به این پرونده از مهر سال 92 همزمان با شکایت تعدادی از شهروندان آغاز شد. در اقدامات پلیسی انجام شده از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد گروهی از سارقان حرفه‌ای به شیوه مسلحانه اقدام به سرقت، زورگیری و آدم‌ربایی می‌کنند.

بنابراین با توجه به حساسیت موضوع پس از هماهنگی با شعبه هفتم بازپرسی دادسرای امور جنایی، پرونده‌ای با موضوع سرقت مسلحانه تشکیل و تحقیقات برای دستگیری اعضای گروه در اداره یکم پلیس آگاهی آغاز شد.

سرقت 400 سکه‌ای

با بررسی‌های پرونده‌های مشابه مشخص شد که سارقان با عنوان مامور با استفاده از موتورسیکلت و خودروهای سواری مانند 206، تندر 90 و سی‌ال‌او اقدام به سرقت می‌کنند. با شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان مشخص شد که اعضای این باند تبهکاری ضمن شناسایی افرادی که با مراجعه به بانک‌ها و صرافی‌ها اقدام به خرید تعداد زیادی سکه کرده بودند این افراد را تعقیب و با استفاده از اسلحه دست به سرقت از آنها می‌زدند.

متهمان تنها در یک مورد یکی از مالباختگان را با شلیک چهار گلوله هدف قرار داده بودند. مالباخته که جان سالم به در برده بود در تحقیقات به ماموران گفت: پس از خرید 400 سکه تمام بهار آزادی از بانکی در میدان محمدیه با موتورسیکلت خود به سمت صرافی‌ام در دهکده المپیک به راه افتادم که در نزدیکی استادیوم آزادی دو موتورسیکلت با چهار سرنشین به من نزدیک شدند و یکی از آنها قصد داشت با ضربه زدن با پا من‌را متوقف کند. در حالی که قصد فرار از دست آنها را داشتم با اسلحه کمری به سمت من شلیک کردند که چهار گلوله به من اصابت کرد. سپس سارقان که محل را شلوغ دیدند فرار کردند.

بنابراین با توجه به شیوه و شگرد متهمان، کارآگاهان با انجام چهره‌نگاری و بهر‌ه‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان توانستند یکی از این افراد به نام محمود را شناسایی کنند. با شناسایی این مرد به‌عنوان یکی از اعضای اصلی باند سارقان، اقدامات برای شناسایی دیگر اعضای گروه آغاز و سرانجام هویت، مخفیگاه و محل‌های تردد همه اعضای این گروه شناسایی شد و در حالی که متهمان در زمان ارتکاب آخرین سرقت خود در محدوده بلوار فردوس قصد داشتند پس از بستن دست و پای ساکنان آن خانه، اقدام به باج‌گیری و سرقت اموال آنها کنند، دستگیر شدند.

در بازدید از مخفیگاه آنها چندین سلاح کمری، مقادیر زیادی فشنگ، چندین دستگاه بیسیم، لباس نظامی، احکام و کارت‌های شناسایی، چندین قبضه سلاح سرد، شوکر، دستبند و مقادیر زیادی اموال مسروقه کشف شد.

کشف لابراتوار شیشه

با دستگیری سارقان به نام‌های احمد، محمد، رحیم و سجاد، آنها در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشودند و علاوه ‌بر اعتراف به سرقت‌های انجام شده به شیوه‌های مسلحانه، به راه‌اندازی محل تولید مواد روانگردان و شیشه در منطقه یافت‌آباد نیز اعتراف کردند. ماموران در بازرسی از لابراتوار اعضای این گروه موفق شدند یک کیلوگرم شیشه آماده توزیع را کشف و ضبط کنند. متهمان به ده‌ها فقره سرقت با شگردهای مختلف نیز اعتراف کردند.

در تحقیق از متهمان مشخص شد که اعضای این باند در روش خفتگیری راکبان موتورسیکلت‌ها ابتدا راکبان موتورسیکلت را که عمدتا کم‌سن و سال بودند به بهانه نداشتن گواهینامه یا داشتن سابقه سرقت متوقف می‌کردند و با عنوان مامور، ضمن ایجاد رعب و وحشت اقدام به سرقت موتورسیکلت می‌کردند. آنها در روشی دیگر با شناسایی طعمه‌های خود با عنوان مامور اقدام به دستگیری آنها می‌کردند و پس از انتقال این افراد به مکانی نامشخص با ایجاد رعب و وحشت آنها را مجبور می‌کردند با اعضای خانواده‌هایشان تماس بگیرند و به بهانه‌های مختلف از جمله تصادف درخواست پول کنند. متهمان پس از دریافت پول گروگان را در مکانی خلوت و در حواشی شهر رها می‌کردند.

اخاذی از کارگران ساختمان‌های نیمه‌کاره

این باند مخوف شیوه‌ای دیگر برای اخاذی از کارگران ساختمان‌های نیمه‌کاره داشتند که در این شیوه ابتدا محل تجمع کارگران ساختمانی را شناسایی می‌کردند و سپس به‌عنوان مامور و با استفاده از اسلحه و به بهانه‌های مختلف از جمله مواد مخدر و ورود غیرقانونی به کشور دست و پای آنها را می‌بستند و اموال‌شان را سرقت می‌کردند. این افراد در شیوه دیگری از سرنشینان خودروها به بهانه ایجاد آلودگی صوتی یا بدپوششی اخاذی می‌کردند. آنها از ساعت 20 تا 24 در محدوده پل پارک وی تا میدان تجریش در جاده امامزاده داود(ع) به بهانه اینکه افراد داخل خودرو بدپوشش هستند، اخاذی می‌کردند.

اعضای این باند با عنوان مامور اقدام به دستگیری موادفروشان می‌کردند و سپس برای آزادی از این افراد باج می‌گرفتند. تنها در یک فقره این افراد 40 میلیون تومان از یکی از موادفروشان اخاذی کردند. اعضای این باند با شناسایی یک مغازه فرش فروشی نیز در تعطیلات نوروز امسال اقدام به سرقت پول نقد، چندین تخته فرش و تابلو فرش ابریشم کرده بودند.

انکار اتهامات در جلسه دادگاه

در ادامه تحقیقات همه اعضای این باند که 25 نفر بودند شناسایی و در عملیات‌های مختلف دستگیر شدند. با دستگیری و اعترافات همه اعضای گروه، کیفرخواست آنها صادر شد و پرونده‌شان برای رسیدگی به شعبه 1148 دادگاه بعثت فرستاده شد. در این شعبه جلسه محاکمه اعضای این باند طی چند روز برگزار شد. در ابتدا چهار متهم اصلی پرونده صبح دیروز در مقابل قاضی خادمی از خود دفاع کردند. آنها با انکار اعترافات خود به قاضی گفتند همه اعترافات‌شان تحت‌فشار بوده است و هیچ کدام را قبول ندارند.

متهم اصلی این پرونده که اتهامات خیلی بیشتری نسبت به دیگر همدستانش از جمله سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی، اخاذی، نگهداری اسلحه غیرمجاز و... را در پرونده خود دارد، پس از تفهیم اتهاماتش، در دفاع از خود به قاضی گفت: قبول دارم که اشتباه کرده‌ام و تحت عنوان مامور دست به خطاهای زیادی زده‌ام، اما هیچ کدام از اعترافاتم در پلیس آگاهی را قبول ندارم. من تحت فشار بودم و مجبور شدم اعتراف کنم. من و دوستانم مامور بودیم و برای نیروی انتظامی کار می‌کردیم.

متهم ردیف اول افزود: من خودم به دستور رئیس پلیس به این شغل منصوب شدم و از سال 86 با عنوان ضابط قضایی با نیروی انتظامی همکاری کرده‌ام. بیشتر بچه‌ها هم ضابط قضایی بودند. در استخدام پلیس نبودیم اما با نیروی انتظامی همکاری می‌کردیم، برای همین به واسطه کارمان مجبور بودیم از اسلحه استفاده کنیم و خیلی از اقدامات ما برای دستگیر کردن متهمانی بود که به آنها مظنون می‌شدیم. حتی لابراتوار شیشه را هم ما از یکی از متهمان کشف کردیم، ولی ماموران گفتند این لابراتوار برای خودمان است، ما هم مجبور شدیم اعتراف کنیم. حتی مجبور شدم بگویم اسلحه را مادرم و همسرم برایم خریداری کردند، در صورتی‌که آنها برای خرید جهیزیه به کرمانشاه رفته بودند. حتی سرقت از خانه پدرزنم را هم قبول ندارم، چون آن روز برای برداشتن سند ازدواج‌مان به خانه پدرزنم رفتم و به همراه سجاد گاوصندوق را دزدیدیم و فرار کردیم. اما قصد من سرقت نبود، تنها می‌خواستم سند ازدواجم را بردارم.

وی در ادامه اظهارات خود در مورد سرقت 400 سکه طلا به قاضی گفت: در مورد این سکه باید بگویم که مهدی یکی از همدستان خلافکار ما که بیشتر خلافکاری‌ها کار او بود به ما گفت مالباخته را تعقیب کنیم. او گفت که مالباخته را از قبل می‌شناسد و فقط می‌خواهد سر از کارش در بیاورد. ما هم مالباخته را تا دم صرافی تعقیب کردیم. وقتی او بیرون آمد، مهدی به ما گفت باید پول‌هایش را سرقت کنید. ما به او گفتیم این کار را نمی‌کنیم برای همین او خودش تیر‌اندازی کرد و قصد سرقت داشت، اما مالباخته مجروح شد. ما هم که شوکه شده بودیم بدون اینکه چیزی را سرقت کنیم پا به فرار گذاشتیم.

بعد از اعترافات متهم اصلی پرونده، سه متهم دیگر نیز از خود دفاع کردند. آنها نیز فشار را عامل اعترافات خود در مراحل تحقیقات اعلام کردند. بعد از پایان جلسه نیز قاضی شعبه 1148 دادگاه بعثت ادامه جلسه محاکمه بقیه متهمان این پرونده را به جلسه بعد موکول کرد. قرار است پس از برگزاری جلسه محاکمه، همه متهمان این پرونده، حکم نهایی در مورد آنها صادر شود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن