تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799052639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلسه شوراي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي منطقه يک تهران برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ تير ۱۳۹۳ (۱۴:۲۹ب.ظ)
در حاشيه نمايشگاه قرآني «مردم و رمضان» جلسه شوراي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي منطقه يک تهران برگزار شد جلسه شوراي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي منطقه يک تهران شب گذشته در حاشيه نمايشگاه قرآني «مردم و رمضان؛ فصل نيايش و مهرباني» برگزار و اعضاي شورا از اين نمايشگاه بازديد کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، مجتبي يزداني رئيس اين شورا و شهردار منطقه يک تهران با اشاره به اجراي مصوبات اخير شوراي شهر در خصوص اين منطقه، بر ايجاد مراکز «سراي محله» ‌در محلات شميران تاکيد کرد و گفت:‌ در اين منطقه که از يک سبقه فرهنگي و مشاهير و مفاخر زيادي برخوردار است بايد با بکارگيري ظرفيت‌ها بتوانيم به پيشبرد اهداف مد نظر کمک کنيم که ايجاد سراي محله جماران به عنوان يکي از شاخص‌هاي اين منطقه و نيز موزه آقاي انتظامي و منزل سيمين دانشور و جلال آل‌احمد چند مورد از مصاديق کار شده در اين حوزه است.
يزداني با تاکيد بر اينکه ما هنوز با حوزه فرهنگي ايده آل مقام معظم رهبري و جمهوري اسلامي ايران فاصله داريم اظهار داشت: ‌آنچه مهم است اين است که ما بايد کارها را به خود مردم واگذار کنيم و اينطور نباشد که همه تصدي‌گري بر عهده شهرداري ها و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي باشد.
در ادامه اين جلسه سيد‌علي هاشمي يکي از اعضاي شوراي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي منطقه يک که سابقه سفارت ايران در برزيل را در کارنامه خود دارد با اشاره به اهميت موضوع فرهنگ در کلام مقام معظم رهبري اظهار داشت: ‌ما بايد براي انجام امورات فرهنگي از مقولات روزمره و بي‌خاصيت جلوگيري کنيم و اين طور نباشد که وقتي رهبري موضوعي را تاکيد مي‌کنند پنج روز بعد يک نهادي بيايد و يک کتاب 1200 صفحه‌اي در اين مورد چاپ کند اين نشان مي‌دهد که با عجله فقط يک کاري انجام شده که خيلي خاصيتي ندارد.
هاشمي با تاکيد بر اهميت پرداختن به مفاخر و مشاهير ساکن در منطقه شميرانات گفت: ‌نبايد در زمينه فرهنگ شعاري و ظاهري عمل کرد. بلکه بايد موانع و موضوعات را به صورت واقعي بررسي کرده و براي حل مشکلات جواناني که عمر خود را در همين جمهوري اسلامي گذرانده‌اند فکر اساسي کنيم.
ايرج حسابي فرزند مرحوم پروفسور محمود حسابي نيز با اشاره به ارتباط‌هاي گسترده با دانشگاه‌ها و نيز وجود چند دانشگاه‌ مهم در منطقه يک تهران گفت:‌ ما بايد از اين ارتباطمان با دانشگاهيان استفاده کنيم و برنامه هاي فرهنگي خود را با همکاري دانشگاه هاي منطقه ي شميرانات برگزار نماييم.
وي با اشاره به ارتباطات موجود با مراکز بين‌المللي مانند دانشگاه متروپليتن لندن و سازمان ملل گفت:‌ منطقه يک در سازمان ملل به عنوان منطقه حافظ زيست شناخته شده و ما مي‌توانيم از طريق اين ارتباطات مقالات و موضوعات مختلف را تدوين و در ميان مردم توزيع کنيم.
محمدصادق افراسيابي معاون فرهنگي مطبوعاتي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شميرانات نيز با بيان اينکه گاهي مي‌بينيم اهالي فرهنگ و هنر دچار مشکلات مختلف هستند گفت: مهمترين اتفاق در دولت تدبير و اميد بايد همکاري و هم افزايي نهادهاي فرهنگي با نيت حل مشکلات فرهنگي و هنري مد نظر مردم باشد و در اين ميان همکاري شهرداري تهران با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران مي تواند نويدي براي آسايش هر چه بيشتر اصحاب فرهنگ و هنر باشد.
وي با اشاره به سرمايه‌گذاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حوزه هاي کتاب و کتابخواني، مجتمع هاي فرهنگي ديجيتال و ساير حوزه هاي فرهنگي و هنري خصوصا کارهاي فرهنگي و هنري برآمده از دغدغه هاي مردم و کانونهاي فرهنگي هنري گفت: در اين زمينه نيز ما نيازمند همکاري هستيم چرا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از محتوا و تعامل بسيار بالا با توليد کنندگان محتواي اسلامي ايراني برخوردار است اما در مباحث سخت افزاري دچار مشکل هستيم که با همکاري شهرداري تهران مي توانيم مجتمعي فرهنگي هنري در يکي از سراي محلات ايجاد کنيم و آنرا به قطب فرهنگي هنري منطقه ي شميرانات تبديل سازيم.
زهرا مبيني مشاور شهردار منطقه يک تهران در امور بانوان نيز در اين جلسه با تاکيد بر اهميت رفع معضلات اجتماعي منطقه گفت:‌ ما اگر درمباحث فرهنگي و اجتماعي به موضوع خانواده بي‌توجه باشيم خيلي چيزها را از دست خواهيم داد.
مبيني تعداد زنان سرپرست خانوار را در منطقه يک تهران حدود 100 نفر عنوان کرد و گفت: روزانه بيش از 50 نفر به بنده مراجعه مي‌کنند که بيشتر مشکلاتشان در حوزه فرهنگي و اقتصادي است.
وي با مناسب توصيف کردن عملکرد شهرداري يک در اين خصوص گفت: ‌يک مرکز اقتصادي و فرهنگي مناسب براي زنان طي هفته آينده در منطقه يک تهران افتتاح خواهد شد که در اين مرکز زنان سرپرست خانوار هم آموزش مي‌بينند و هم به کارهاي اقتصادي مي‌پردازند.
مشاور شهردار منطقه يک با بيان اينکه شهرداري کالبد و زمينه مناسب را براي انجام کارها فراهم کرده خاطر نشان کرد: ما نبايد در اين حوزه‌ها به صورت جزيره‌اي عمل کنيم بلکه بايد يک وحدت رويه در اين خصوص وجود داشته باشد.
مجتبي يزداني شهردار منطقه يک تهران، محمدصادق افراسيابي سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شميرانات، سعيد کارگران معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه يک ، محمدجواد حيدري‌پور رئيس فرهنگسراي ملل، زهرا مبيني مشاور شهردار منطقه يک در امور بانوان، سيدعلي هاشمي، ايرج حسابي و علي اعرابي از ديگر اعضاي حاضر در جلسه شب گذشته شوراي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي منطقه يک تهران بودند که پس از پايان جلسه از « نمايشگاه قرآني مردم و رمضان، فصل نيايش و مهرباني» بازديد به عمل آوردند.
لازم به ذکر است نمايشگاه قرآني مردم و رمضان با همکاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شميرانات و شمال تهران، شهرداي منطقه يک و فرهنگسراي ملل در پارک قيطريه تهران با حضور ۶۵ ناشر کتاب، موسسات فرهنگي ديجيتال، موسسات قرآني، کانونهاي مساجد، سراي محلات و ساير موسسات فرهنگي و هنري افتتاح و هر روز از ساعت ۱۹ لغايت ۱ بامداد پذيراي علاقه مندان آثار فرهنگي و هنري قرآني است.
برپايي ايستگاه هاي قرآني کودک و نوجوان همراه با اهداي جايزه به کودکان و نوجوانان، برگزاري نشستهاي قرآني، تجليل از فعالان قرآني مساجد و محافل قرآني، مشاوره هاي مذهبي و برگزاري کرسي هاي گفتمان ديني از جمله ديگر برنامه هاي اين نمايشگاه است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن