تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819424680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صرفه‌جويي 206 هزار دلاري با بهينه‌سازي مشعل‌هاي سوخت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ تير ۱۳۹۳ (۱۵:۵۹ب.ظ)
در نيروگاه رامين اهواز محقق شد: صرفه‌جويي 206 هزار دلاري با بهينه‌سازي مشعل‌هاي سوخت مديرعامل نيروگاه رامين اهواز گفت: بهينه‌سازي نازل مشعل‌هاي سوخت مايع توسط کارکنان متخصص اين نيروگاه ضمن کاهش آلودگي زيست‌محيطي، حدود 206 هزار دلار صرفه‌جويي ارزي به همراه داشت.
به‌گزارشخبرگزاري موج، سيدعليرضا موسوي با اشاره به تخصص و دانش کارکنان اين نيروگاه در به‌روزرساني و بهينه‌سازي تجهيزات نيروگاهي و حرکت در مسير خودکفايي ملي و عملي کردن اقتصاد مقاومتي، اظهار داشت: وضعيت احتراق سوخت نيروگاه‌هاي حرارتي همواره از دغدغه‌هاي مهم مسئولان صنعت برق و اين نيروگاه است و با لطف خدا و تکيه بر کارشناسان متخصص و خلاق، توانستيم ضمن صرفه‌جويي ارزي و بهينه‌سازي و بهبود عملکرد نازل مشعل‌هاي سوخت مايع، در راستاي صيانت از محيط زيست گام برداريم.
سرپرست معاونت تعميرات و نگهداري اين نيروگاه نيز گفت: نازل مشعل‌هاي سوخت بويلر ازجمله تجهيزاتي است که درصورت کارکرد نامناسب افزون‌بر افزايش مصرف سوخت، موجب افزايش رسوب بر روي لوله‌هاي بويلر و کاهش عمر آنها خواهد شد؛ لذا پس از بررسي و پژوهش‌هاي علمي و تخصصي با اصلاح زاويه پاشش و دبي سوخت، به بهينه‌سازي نازل‌هاي مذکور اقدام کرده و ضمن کاهش هزينه‌هاي تعمير و نگهداري موجب افزايش بازده مشعل‌ها و به‌دنبال آن افزايش عمر کاري لوله هاي بويلر و درنهايت پايداري واحدهاي توليدي شديم.
غلامرضا چرخاب‌زاده اظهار داشت: نيروگاه رامين داراي شش بويلر حرارتي است و هر کدام از اين بويلرها داراي 16 مشعل سوخت مايع بوده که تاکنون اين طرح بر روي هر 32 مشعل واحدهاي 3 و 4 و 30 عدد از مشعل‌هاي واحد 5 و 6 نيروگاه رامين اجرا شده است.
وي افزود: هزينه بهينه‌سازي هرکدام از اين مشعل‌ها که به همت اين نيروگاه نيز ساخته شده‌اند، حدود 15 ميليون ريال است درصورتي که خريد نمونه خارجي اين نازل‌ها حدود 100 ميليون ريال هزينه دربردارد که با اجراي اين طرح درمجموع حدود 206 هزار دلار از خروج ارز جلوگيري کرديم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن