تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819865010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالیت 15 مركز مشاوره ژنتیك دولتی و خصوصی در فارس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی فارس خبر داد: فعالیت 15 مركز مشاوره ژنتیك دولتی و خصوصی در فارس خبرگزاری پانا: فروتن گفت: بر اساس آمار موجود، بیش از 50 درصد از معلولیت‌ها ناشی از ازدواج‌های فامیلی است.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۹ تير ساعت 13:41



به گزارش خبرگزاری پانا، معصومه فروتن بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشاوره ژنتیك می‌تواند در پیشگیری از بروز این‌گونه معلولیت‌ها كمك كرده و از بروز مشكل برای خانواده و جامعه جلوگیری كند.
وی با تصریح اینكه بهزیستی به‌هیچ عنوان معتقد نیست كه ازدواج فامیلی كنار گذاشته شود، گفت: ما اعتقاد داریم می‌توان ازدواج فامیلی داشت اما با انجام مشاوره‌های لازم، متاسفانه برخی ازدواج‌ها بدون فكر و بدون توجه به اهمیت سلامت فرزندان انجام شده و می‌شود.
فروتن با بیان اینكه هم‌اینك یك مركز مشاوره ژنتیك دولتی و 14 مركز مشاوره خصوصی در فارس فعال است، گفت: امیدواریم در آینده نزدیك شاهد راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیك هم باشیم.
وی با بیان اینكه انجام مشاوره ژنتیك هزینه‌ای برای خانواده‌ها ندارد، گفت: آزمایش‌های ژنتیك هزینه‌بر است و بهزیستی نیز تمام تلاش خود را برای پوشش بیمه‌ای این آزمایش‌ها انجام داده است اگرچه هنوز موفق نبوده‌ایم.
فروتن ضمن ابراز امیدواری نسبت به اجباری و بیمه شدن خدمات مشاوره‌ای، گفت: طی یك‌سال گذشته بالغ بر 3 هزار و 215 مورد مشاوره ژنتیك در فارس به خانواده‌ها ارائه شده است.
وی همچنین گفت: اداره كل بهزیستی در موضوع مشاوره‌های ژنتیك بخش اعظمی از توان خود را به خانواده‌های دارای فرزند و سابقه معلولیت معطوف داشته، اگرچه استفاده از خدمات مشاوره برای عموم مردم آزاد است.
این مقام مسئول با بیان اینكه آموزش مهارت‌های زندگی قبل و بعد از ازدواج یكی از خدمات بهزیستی به‌شمار می‌رود، گفت: یكی از مهم‌ترین اقدامات این اداره، توانمندسازی معتادان خیابانی بعد از پاك شدن است، زیرا معتادان خیابانی بعد از پاك‌شدن و كسب سلامت جسمی به‌دلیل آنكه خانواده آنان را طرد كرده، مجددا به اعتیاد روی می‌آورند لذا با راه‌اندازی مركز توانمندسازی، زمینه پیوند این افراد با جامعه‌را با مهارت‌آموزی به آنان، فراهم می‌كنیم.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن