تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799668187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقدی بر نمایشگاه قرآن کریم تبریز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




نقدی بر نمایشگاه قرآن کریم تبریز خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه قرآن کریم تبریز در شرایطی به کار خود پایان داد که با استقبال حداقلی شهروندان تبریزی مواجه بود، مسأله‌ای که جای تحلیل و بررسی دارد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نمایشگاه قرآن کریم تبریز شب گذشته 23 تیر ماه پس از یک هفته فعالیت در محل نمایشگاه بین المللی تبریز به کار خود پایان داد، البته در شرایطی که با استقبال حداقلی شهروندان تبریزی مواجه بود. 
بنابر این گزارش، بنا بر اذعان غرفه‌داران و اندک بازدیدکنندگان از این نمایشگاه محل برگزاری مهمترین عامل استقبال کم شهروندان از این رویداد بزرگ قرآنی بوده است، البته نباید غرفه‌بندی شکیل و زیبای این نمایشگاه در سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین المللی تبریز را نادیده گرفت. 
قریب به اتفاق غرفه‌داران انتظار استقبال گسترده شهروندان تبریزی از نمایشگاه قرآن را داشتند، البته باید حضور گسترده مردم در روز نخست، جمعه و روز پایانی را استثنایی بر این نظر غرفه‌داران ارزیابی کرد، چراکه استقبال تا حدودی نسبت به روزهای قبل افزایش داشته اما باز رضایت بخش نبوده است. 
حضور کمرنگ مسؤولان دستگاه های دولتی و غیردولتی نیز در نمایشگاه قرآن کریم تبریز، در نوع خود جالب به نظر می رسد، مسأله ای که چرایی آن را باید از خود ایشان جویا شد، با این حال امیدواریم سال آینده نمایشگاه قرآن در مکانی در شأن ملکوتی و مقدس این مصحف شریف برگزار شود تا عموم شهروندان بتوانند از این رویداد مهم قرآنی بهره مند شوند.
 فاصله بسیار با وضعیت مطلوب داریم 
حجت‌الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش نمایشگاه قرآن در ارتقای سطح تولید آثار با محوریت دینی اظهار داشت: در صورت حضور ناشران برجسته و فعال در عرصه قرآنی در نمایشگاه و اطلاع‌رسانی همه‌جانبه و فراهم آوردن امکانات حضور آسان همگان در نمایشگاه همچنین فراخوان از تولیدات و آثار قرآنی، این نمایشگاه می‌توانست در ارتقای سطح تولیدات آثار دینی مؤثر واقع شود. 
وی با اشاره به لزوم ایجاد زمینه برای پرورش و شکوفایی استعدادهای قرآنی در کشور گفت: با اقدامات انجام یافته از سوی متولیان قرآنی تا حدودی فضای قرآنی بر کشور حاکم شده ولی با وضعیت مطلوب فاصله بسیار است و به دلیل فعالیت‌های پراکنده و نبود وحدت و انسجام در میان متولیان و فعالان قرآنی نوعی سردرگمی در مخاطبین نیز وجود دارد و این نبود وحدت مانعی برای تحقق شکوفایی استعدادهاست. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: در صورتی که نمایشگاه قرآنی محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب عرضه کند، دستاوردهای تشکل‌های قرآنی مردمی معرفی و زمینه برای حضور دانش آموزان و دانشجویان با تخفیفات ویژه فراهم شود، می‌تواند نقش مؤثری در گرایش عمومی به قرآن ایجاد کنند. 
دست‌اندرکاران نمایشگاه امکان حضور همگانی را فراهم کنند  
علی نوداد، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی نیز اظهار داشت: این نمایشگاه فرصت تعامل و تبادل اندیشه را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد و طبیعی است این تعامل باعث خواهد شد تا سطح تولیدات آثار با محوریت دینی ارتقای لازم را به دست آورد، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نیز می‌تواند راهگشای برقراری ارتباط موثر با جوانان بوده و نهایتا موجب افزایش فعالیت‌های قرآنی و  ارتقای فرهنگ دینی و ارزشی در جامعه ‌شود.  وی با اشاره به رسالت نهادهای فرهنگی در ترویج فرهنگ قرآن در جامعه گفت: ارتباطات کارساز، هدفگذاری‌های هوشمندانه و استفاده از تجارب پیشکسوتان در حوزه‌ علوم قرآنی و تکیه بر حسن مخاطب‌شناسی از رسالت‌های حساس دستگاه‌های فرهنگی کشور در نشر و گسترش فرهنگ قرآنی است. 
نوداد تأکید کرد: دست‌اندرکاران این رویداد فرهنگی ـ دینی باید با تمهیدات لازم بتوانند امکان حضور جوانان و نوجوانان را در نمایشگاه قرآن فراهم کنند و در این خصوص باید به سراغ مخاطبان و بازدیدکنندگان آمده و با آسیب‌شناسی و پژوهش‌ زمینه برگزاری بهتر این نمایشگاه را فراهم آورند. 
برگزاری نمایشگاه قرآن‌ متفاوت از نمایشگاه‌های ماشین‌آلات، لباس و خوراک است 
همچنین نجف قراچورلو، رییس جهاد دانشگاهی استان و مدیر دفتر استانی خبرگزاری قرآنی ایکنا در سخنانی برگزاری مسابقات و نمایشگاه‌های قرآن را یکی از مؤثرترین شیوه ‎های ترویج این علوم دانست و اظهار داشت: نمایشگاه قرآنی اگر به‌صورت هدفمند و با مخاطب‌شناسی سنجیده و برنامه‌ریزی صحیح برگزار شده و تمامی شرایط لازم از لحاظ ضریب نفوذ در مخاطبان را داشته باشد، به ‎طور حتم می‌تواند تأثیرات و آثار مثبتی ‌در جامعه بر جای گذارد. 
وی با تأکید بر این‌که برگزاری نمایشگاه قرآن‌ باید متفاوت از نمایشگاه‌های ماشین‌آلات و لباس و خوراک و... باشد، گفت: در برگزاری نمایشگاه قرآن باید با حضور مسؤولان، متولیان امور قرآنی و فعالان این عرصه اتاق فکرهایی اندیشیده ‌و با انتخاب جامعه هدف، به برنامه‌ریزی و ارائه خدمات پرداخته شود؛ از این رو باید دستاوردهای قرآنی همواره به ‎روز، کامل‌تر، متنوع‌‎تر و جوان‌‎پسندتر از قبل به جامعه ارائه شود تا در سایه این تدابیر، سهم عظیمی از اقشار جامعه را پوشش دهد./935/پ201/ب4



۱۳۹۳/۴/۲۴






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن